Ekeren en omgeving

Ook voor fototechnieken, spotting, tips enz.
Plaats reactie
Bert

Ekeren en omgeving

Bericht door Bert »

Mooi weer, een hele dag vrij en daar bovenop nog eens ferm goesting om wat foto's te nemen. Genoeg redens om er een keer dagje op uit te trekken.
De trip ging eergisteren (20/02) richting Ekeren. Iets na 10 kwam ik met de varkensneus aan in Ekeren station.
Het begon met een wandeling richting Y Schijn. Daar vielen er geen foto's te maken, want alles staat vol met geluidsmuren. Dan ben ik maar terug gekeerd en heb ik koers gezet naar de bocht van Ekeren. Onderweg kreeg ik bericht dat er een 55 onderweg was! Een reden te meer om goed door te wandelen. :) Nog een keer mislopen en uiteindelijk komen we terug aan lijn 27A. Net op dat moment komt de 5505 met brullende motor door de bocht gereden. Een ware streling voor oor en oog 8)! Dan ben ik maar verder gewandeld met de hoop dat hij zou terugkomen en jawel een tijdje later wilde de 5505 nog eens poseren voor mijn lens: Afbeelding Ook deze twee zusjes waren van de partij: Afbeelding Deze 26 wilde ook nog even op de foto: Afbeelding Na een paar uurtjes in de bocht werd het tijd voor iets anders. Een half uurtje doorwandelen en we komen op het bekende punt in Sint-Mariaburg. Jammergenoeg was de boom gesnoeid, maar niet getreurd. We kunnen nog altijd foto's maken. :lol:
Spijtig genoeg was iedere varkensneus in een andere kleur gestoken. Die foto's zwier ik niet online.
Ondertussen komt de benelux nog eens piepen Afbeelding Nog een leuke combinatie als afsluiter Afbeelding Hopelijk hebben jullie ervan genoten! Laat het gerust weten

Groeten!
dekooiker

Ekeren en omgeving

Bericht door dekooiker »

Wij hebben blijkbaar redelijk veel zelfde foto's gemaakt die dag: ik stond aan de luchthaven foto's te schieten.
En de 5505 maakte het aanvankelijk lange wachten goed!
De trein.
Alleen voor durvers.
seinhuis

Re: Ekeren en omgeving

Bericht door seinhuis »

Wat is die boog schuin gemaakt. Waarom hebben ze dit gedaan, want de treinen vallen bijna van de rails.
Robin

Bericht door Robin »

mooie fotos, die fotos aan mariaburg is dat niet een boer zijn veld normaal? :mrgreen:

edit: op google earth zie ik een klein zandweg er vlak naast :p
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Bert

Bericht door Bert »

seinhuis schreef:Wat is die boog schuin gemaakt. Waarom hebben ze dit gedaan, want de treinen vallen bijna van de rails.
Dit is een scherpe bocht. Door de verkanting van het spoor kunnen de treinen sneller door de bocht rijden. Moesten de treinen aan dezelfde snelheid door die bocht zonder verkanting vliegen, dan zouden ze nu in de decor liggen. :wink:
Bert

Bericht door Bert »

Robin schreef:mooie fotos,
Bedankt!
Robin schreef: die fotos aan mariaburg is dat niet een boer zijn veld normaal? :mrgreen:
edit: op google earth zie ik een klein zandweg er vlak naast :p
Deze foto's zijn inderdaad vanop een zandweg genomen. Ik stond tegen de afsluiting. :)
Steven

Bericht door Steven »

Bert schreef:
seinhuis schreef:Wat is die boog schuin gemaakt. Waarom hebben ze dit gedaan, want de treinen vallen bijna van de rails.
Dit is een scherpe bocht. Door de verkanting van het spoor kunnen de treinen sneller door de bocht rijden. Moesten de treinen aan dezelfde snelheid door die bocht zonder verkanting vliegen, dan zouden ze nu in de decor liggen. :wink:

idd heel juist bert ivm de verkanting, treinen zijn nu eenmaal ook onderhevig aan middelpuntvliegende kracht als ze in een boog rijden.
hele mooie foto's trouwens.
OMC

Bericht door OMC »

dekooiker schreef:Wij hebben blijkbaar redelijk veel zelfde foto's gemaakt die dag: ik stond aan de luchthaven foto's te schieten.
En de 5505 maakte het aanvankelijk lange wachten goed!
Waar stond je aan de luchthaven? Ik sta daar meestal ook als ik foto's ga maken
Plaats reactie