neen te weinig wetende hoeveel treinen er dagelijks blijven staan wegens een tekort aan locs (vooral op cargo bedoeld dan)b-loc schreef:das waarShrek schreef:een investering zijn geen zotte kosten heb-loc schreef: ze gaan dan nog eens zotte kosten doen
maar hebben ze nog geen locs genoeg
Pendolino's voor NMBS?
Re: Pendolino's voor NMBS?
Re: Pendolino's voor NMBS?
Rijden er mischien nog Eurocities op die verbinding dan?sncf-sncb schreef:Ah nee he!Dat betekend het einde voor de Eurocitys!
![]()
![]()

Re: Pendolino's voor NMBS?
Bombardier heeft indertijd nog met een versie van de ICN aan de aanbesteding voor de nieuwe Cisalpino stellen meegedaan. En verloren. Als men dergelijks stellen op Brussel basel zou gaan gebruiken moet er wel een beter interieur in. En de kantel installatie in de ICN is eigenlijk gelijk aan de van de Pendolino's (voor zover ik weet).msts.be schreef:Hoe betrouwbaar de ETR.610 zijn weten we nog niet, want die rijden nog niet. Wel is het zo dat deze trein wel al alle nodige spanningen aan boord heeft. En ook is het zo dat de SBB een herhaling van de problemen die men met de ETR.470 heeft niet wil. We zullen zien.K V B schreef: Neen , geen sprake van. Cisalpino heeft al wel iets in die richting aangegeven, dat het wel tot België zou willen komen als ook de NMBS instapt in Cisalpino, maar dat zie ik niet zitten. Buiten de ETR.500 zijn alle ETR-motorstellen enorme rommel (niet in het minst sinds Alstom ze maakt, in het Fiat-tijdperk ging het nog net), enorm onbetrouwbaar en ook de kwaliteit laat te wensen over. Vraag dat maar aan de Chinezen, die een bijzonder slechte zaak gedaan hebben door een exacte kopie van de ETR.600 te kopen. Ze hebben de problemen van de ETR.600 in Italië gewoon mee geïmporteerd/geëxporteerd ! Chinese treinen zijn anders gekend voor hun redelijke stiptheid, maar de diensten die door deze stellen worden gedaan zijn al meermaals afgeschaft..
De enige Pendolino die volgens mij geschikt is is de enige echte Zwitserse ICN. OK, nu ook een Alstom product, maar als men een 100% originele versie maakt voor de NMBS zou het ding nog ook wel eens kunnen rijden. Dus geen verbeterde/gewijzigde/... versie, enkel de 100% originele ICN.
Re: Pendolino's voor NMBS?
Hoeveel loks zijn er gemiddeld "rijklaar" ??? 75% ???Steven schreef:b-loc schreef:neen te weinig wetende hoeveel treinen er dagelijks blijven staan wegens een tekort aan locs (vooral op cargo bedoeld dan)b-loc schreef: ze gaan dan nog eens zotte kosten doen
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Pendolino's voor NMBS?
[/quote]dentheo schreef:neen te weinig wetende hoeveel treinen er dagelijks blijven staan wegens een tekort aan locs (vooral op cargo bedoeld dan)Steven schreef: ze gaan dan nog eens zotte kosten doen
Hoeveel loks zijn er gemiddeld "rijklaar" ??? 75% ???[/quote]
ik bezie dan nog niets eens het potentieel rijklare loks, er zouden er zo al te weinig zijn dacht ik ook al zou alles rijklaar zijn. maar naast te weinig loks om alles effectief te laten rijden heb je er ook nog is bestuurders voor nodig natuurlijk
Re: Pendolino's voor NMBS?
Nee juist niet, als ze er niets aan veranderen zal het aantal passagiers blijven dalen. Het is juist door de gesleepte treinen te vervangen door snelle,comfortabele treinstellen dat zo'n verbinding kan overlevensncf-sncb schreef:Ah nee he!Dat betekend het einde voor de Eurocitys!
![]()
![]()

Re: Pendolino's voor NMBS?
vergeet niet de pendolino's in de UK, welke wel succesvol hun rondjes rijden!
In het artikel wordt gezegd dat men bij de NMBS vooruit wil lopen op het vrijgeven van de markt voor internationaal REIZIGERSvervoer (pardon
) in 2009, en dat ze in 2010 daarom al willen rijden. Ik hoop dat ze weten wat de gemiddelde wachttijd momenteel is voor een nieuwe bestelling? En dan moet het daarna ook allemaal nog netjes werken...
Ze kunnen misschien ook bij anderen gaan kijken voor kantelbaktreinstellen? Alstom wordt nergens genoemd, maar Pendolino is zo ingeburgerd blijkbaar dat men meteen die kant uit gaat. Het Spaanse CAF kan ook dergelijke voertuigen maken, of Siemens, nouja we zullen zien!
edit: reizigersvervoer dus...
In het artikel wordt gezegd dat men bij de NMBS vooruit wil lopen op het vrijgeven van de markt voor internationaal REIZIGERSvervoer (pardon

Ze kunnen misschien ook bij anderen gaan kijken voor kantelbaktreinstellen? Alstom wordt nergens genoemd, maar Pendolino is zo ingeburgerd blijkbaar dat men meteen die kant uit gaat. Het Spaanse CAF kan ook dergelijke voertuigen maken, of Siemens, nouja we zullen zien!
edit: reizigersvervoer dus...
Laatst gewijzigd door ziemon op 26 feb 2008, 11:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Pendolino's voor NMBS?
ziemon schreef:vergeet niet de pendolino's in de UK, welke wel succesvol hun rondjes rijden!
In het artikel wordt gezegd dat men bij de NMBS vooruit wil lopen op het vrijgeven van de markt voor internationaal goederenvervoer in 2009, en dat ze in 2010 daarom al willen rijden.
Ik zie niet het verband tussen goederenvervoer en pendelino's....
(mijn ICN deed het woensdag en donderdag prachtig tussen de bergen;;;




Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Pendolino's voor NMBS?
Hallo,
Volgens mij is dat een typfout, en moet dat gewoon internationaal reizigersvervoer zijn.
Het goederenvervoer is bij mijn weten al vrij, nationaal en internationaal.
Groeten,
Joris De Mol
Volgens mij is dat een typfout, en moet dat gewoon internationaal reizigersvervoer zijn.
Het goederenvervoer is bij mijn weten al vrij, nationaal en internationaal.
Groeten,
Joris De Mol
Re: Pendolino's voor NMBS?
Waar was je?dentheo schreef: (mijn ICN deed het woensdag en donderdag prachtig tussen de bergen;;;![]()
![]()
![]()
)
Krist
Re: Pendolino's voor NMBS?
Woensdag Zurich Airport-Neuchatel....K V B schreef:dentheo schreef: (mijn ICN deed het woensdag en donderdag prachtig tussen de bergen;;;![]()
![]()
![]()
)
Donderdag Neuchatel-Olten (hapje eten treintjes kijken) -Schaffhausen...
Ben dus nog bij U voorbijgekomen ( nog altijd Solothurn ?)
Theo
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Pendolino's voor NMBS?
Nee, ik woon nu toch al weer bijna twee jaar in de buurt van Bern. Ik ga nu z elfs met de fiets naar mijn werk dus zo vaak zit ik niet meer op een trein. Ik trek er echter wel vaak op uit, en morgen gaat het weer schitterend zijn, dus ik zie wel waar ik terecht kom.dentheo schreef:Woensdag Zurich Airport-Neuchatel....K V B schreef:dentheo schreef: (mijn ICN deed het woensdag en donderdag prachtig tussen de bergen;;;![]()
![]()
![]()
)
Donderdag Neuchatel-Olten (hapje eten treintjes kijken) -Schaffhausen...
Ben dus nog bij U voorbijgekomen ( nog altijd Solothurn ?)
Krist
Re: Pendolino's voor NMBS?
Men gaat beginnen met de bouw van LGV-est fase 2. Met wat geluk gaan ook onze pendolino's hier over racen 
Er mag van mij trouwens dringend iets veranderen aan de huidige EC's. Tijdens de vakantie moest ik naar Straatsburg.
Langs Parijs is het zowel sneller (4:30 tegen 5:17) als goedkoper (55€ tegen 63€). En dat voor een omweg van pakweg 200 km

Er mag van mij trouwens dringend iets veranderen aan de huidige EC's. Tijdens de vakantie moest ik naar Straatsburg.
Langs Parijs is het zowel sneller (4:30 tegen 5:17) als goedkoper (55€ tegen 63€). En dat voor een omweg van pakweg 200 km

Re: Pendolino's voor NMBS?
De SNCF heeft een aantal interessante tarieven voor de klassieke treinen afgeschaft: o.a. Découverte Séjour, Découverte à Deux (= minigroep voor de verkoop in het buitenland). Ja, zo lukt de reizigersverdrijving wel natuurlijk. Je moet overigens wel het geluk hebben om een laag tarief op de TGV's te pakken te krijgen, anders is het via Parijs wel degelijk duurder.Shrek schreef:Men gaat beginnen met de bouw van LGV-est fase 2. Met wat geluk gaan ook onze pendolino's hier over racen
Er mag van mij trouwens dringend iets veranderen aan de huidige EC's. Tijdens de vakantie moest ik naar Straatsburg.
Langs Parijs is het zowel sneller (4:30 tegen 5:17) als goedkoper (55€ tegen 63€). En dat voor een omweg van pakweg 200 km
Groetjes,
Rian
Re: Pendolino's voor NMBS?
De huidige EC's zijn ook al lang de naam EC niet meer waardig. Is er eigenlijk iemand die hier toezicht op houdt? Ik dacht dat een EC aan een bepaalde standaard moetst voldoen.Shrek schreef:Er mag van mij trouwens dringend iets veranderen aan de huidige EC's. Tijdens de vakantie moest ik naar Straatsburg.