Deutsche Bahn baut Nachtzugangebot europaweit aus.

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
msts.be

Bericht door msts.be »

Joris schreef: Dat is omdat men een nieuwe CNL wil creëren denk ik, en dus niet zomaar de livrij van DB AutoZug wil overnemen.

Het is zogezegd een fusie van Nachtzug, Urlaubs Express en CNL, waarbij er in de nieuwe CNL kenmerken van alledrie terug te vinden zijn.
Inderdaad, maar zoals ze op Drehscheibe en Wagonlits zeggen blijft alles hetzelfde zoals het nu is: CNL is een "Briefkastenfirma" en DB AutoZug blijft als het ware de "moedermaatschappij" van de 2 (CNL en NachtZug).

Als men een ware integratie van alle 3 (DB AZ/NZ en CNL) wil moet men ze gewoon fusioneren in één maatschappij.Natuurlijk wordt AutoZug meer gebruikt als merknaam (gezien dat een AZ auto's vervoert en een NZ niet) maar waarom moet men de DB zodanig opsplitsen in verschillende dochters die uiteindelijk allemaal hetzelfde doen ? Want voor zover als ik gelezen heb blijft AutoZug bestaan en blijft hetzelfde als nu.. daar gaat de integratie die men zo graag in de pers aanhaalt..
:roll:
msts.be

Bericht door msts.be »

Joris schreef:Italië moet op dat gebied vreselijk dwars liggen...
Dat kan ik beamen, gezien homologering van niet-Italiaans materieel een zo goed als onmogelijke opgave is.. :roll: (gezien de hele Re474/ES 64 F4 VD-VE/ÖBB 1216 soap, ook hun eigen E403 is blijkbaar van slechte makelij nu ?)
K V B

Re: Deutsche Bahn baut Nachtzugangebot europaweit aus.

Bericht door K V B »

Joris schreef: Frankrijk zal wel niet onbetaalbaar zijn denk ik, want er is ook nog de NZ/CNL München-Paris (deze is NIET ingekort), en die schaft men precies toch ook niet af... En trein met zo veel succes zal men denk ik niet zo gouw afvoeren.
Groeten,
Het hangt af wie er rijd. Frankrijk is duur als je volledig voor eigen rekening wil rijden, want het systeem van tarieven van RFF is helemaal op de maat van de SNCF geschreven. Als je dus je nachttrein gewoon door de SNCF laat rijden is er geen probleem. Wil je dat zelf doen is het onbetaalbaar.
Hetzelfde is ook een beetje een probleem in België. De NMBS wil niet slechts tractie leveren, maar eist (onder druk van de vakbonden) dat er in België ook Belgisch personeel op de trein zit. Dat heeft de Jan Kiepura de das om gedaan.
Er is in Zwitserland wel degelijk vraag naar betere trein verbindingen met Belgie, zowel overdag als 's nachts. Cisalpino heeft straks treinstellen die in principe best tot in België kunnen rijden, en ook CNL wil wel. Maar dan moet de vrije toegang op het Belgische en Franse net ook werkelijk mogelijk zijn.
Joris
Contacteer:

Bericht door Joris »

Hallo,
Wenen-Amsterdam zou vanaf december terug verdwijnen omdat CNL geen betere rijpaden krijgt.
Het wordt dan weer Amsterdam-Dortmund.
Zie: http://www.wagons-lits.de
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
Kris

Bericht door Kris »

Joris schreef:Hallo,
Wenen-Amsterdam zou vanaf december terug verdwijnen omdat CNL geen betere rijpaden krijgt.
Zie: http://www.wagons-lits.de
Groeten,
Joris De Mol
Dat ze het nog eens proberen vanuit Brussel :wink:
Nu serieus, wat zou er dan met het treingedeelte Amsterdam-Milaan gebeuren?
R4C-Fan

Bericht door R4C-Fan »

Es gibt ja noch den 318/319 Amsterdam-München und Amsterdam-Zürich
K V B

Bericht door K V B »

Je bedoelt Wenen - Dortmund waarschijnlijk?
Joris
Contacteer:

Bericht door Joris »

Hallo,
K V B schreef:
Inderdaad, klein foutje. Wat er met Milaan gebeurt weet ik niet... Ik gok op afschaffen. Ik zie niet in waarom ze die dan wel nog 'zo laat' zouden laten aankomen, en die daarenboven alleen op pad zouden sturen.
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
Portbou
Contacteer:

Bericht door Portbou »

Wat er met Milaan gebeurt weet ik niet... Ik gok op afschaffen. Ik zie niet in waarom ze die dan wel nog 'zo laat' zouden laten aankomen, en die daarenboven alleen op pad zouden sturen.
Afschaffen denk ik niet. Volgens mij wordt de verbinding vanaf Milano gewoon solidair mee beperkt tot Dortmund.

Goedenavond.
K V B

Bericht door K V B »

K V B schreef:
Inderdaad, klein foutje. Wat er met Milaan gebeurt weet ik niet... Ik gok op afschaffen. Ik zie niet in waarom ze die dan wel nog 'zo laat' zouden laten aankomen, en die daarenboven alleen op pad zouden sturen.
Waarschijnlijk weer zoals vroeger Milaan - Dortmund.

Overigens is er met de CNL naar Milaan iets vreemds aan de hand. Normaal rijd die over de Gotthard, en stop ook in Lugano. Maar de terugrit op zondagavond gaat over de Lötschberg, met een stop in Brig. Daat maakt een weekendje Ticino vanuit Nederland niet echt practisch.
Plaats reactie