NVBS-jongerenexcursie naar OB Watergraafsmeer

Ook voor fototechnieken, spotting, tips enz.
Plaats reactie
Sander14

NVBS-jongerenexcursie naar OB Watergraafsmeer

Bericht door Sander14 »

Gisteren (15 maart) ben ik samen met een stuk of 25 andere treinfanaten naar OB Watergraafsmeer geweest. Deze excursie was geregeld door de NVBS en een kans als deze krijg je natuurlijk nooit meer. Ik had me dus ingeschreven en ik mocht mee. Mijn trein vertrok om 07.20 uit Breda, ik ging eerst nog een kleine rondreis maken, en ik zou om 13.00 uur op Amsterdam Muiderpoort zijn. De reis ging van Breda, via Delft, Den Haag CS, Zoetermeer en Gouda richting Amsterdam Muiderpoort. Zoals gezegt ging mijn trein om 7.20. Het was de sneltrein naar Amsterdam CS en ik heb er in gezeten tot Delft; de trein werd gereden met loc 1714 en DD-AR-stam 7450. Hier de trein op het station van Delft: Afbeelding In Delft moest ik overstappen op de IC naar Den Haag, gereden door V-IRM 8667. In Den Haag even wat rondgekeken en wat foto's gemaakt. Om 9.25 in de stoptrein naar Zoetermeer gestapt. In Zoetermeer heb ik 2 uur gespot en de volgende foto's gemaakt: Afbeelding Afbeelding Afbeelding Ook even gekeken bij Randstadrail, dat nu eindelijk rijdt: Afbeelding Afbeelding Iets na half 12 ben ik weer in de trein gestapt. In Gouda moest ik overstappen, maar omdat de overstaptijd wat aan de ruime kant was heb ik nog 2 foto's kunnen maken: Afbeelding Afbeelding Toen in deze SGMm sprinter gestapt: Afbeelding
Deze trein bracht mij naar Amsterdam Muiderpoort. Daar moest ik nog een klein stukje met bus 40. Bij aankomst op Watergraafsmeer werden we ontvangen door de mensen van het NVBS Jongerenforum. We werden ingeschreven en we kregen allemaal een hesje aan, dit omdat er continu werd door gerangeerd etc. Op het terrein stonden al een paar leuke dingen: Afbeelding Afbeelding Afbeelding Toen zijn we naar binnen gegaan en kregen we een korte uitleg over wat er ons allemaal te wachten stond. Toen mochten we naar beneden de hal in. De hal bestaat uit 4 sporen met een lengte van 230 meter. Alle sporen zijn van 2 kanten bereikbaar. Ook zijn alle sporen uitgerust met verwisselbare spanning op de draad. Binnen stonden wat Benelux-stammen en een verrassing: Afbeelding Afbeelding Bij NedTrain Watergraafsmeer maken ze gebruik van robotten die de spullen naar een willekeurige plaats brengen in de werkhal: Afbeelding Toen mochten we allemaal even in de cabine van een TRAXX-loc kijken: Afbeelding Nadat we allemaal gekeken hadden in de TRAXX-loc werd de groep in 3en gesplitst en mochten we het buitenterrein op. Hier stonden o.a.: Afbeelding De CityNightLine naar Milaan Afbeelding De EuroNight trein naar Moskou Afbeelding De NS 1733 met een stam ICL rijtuigen Afbeelding 2 Beneluxtreinen naast elkaar, de rechtse ging een paar minuten later richting CS om nog een trein naar Brussel Zuid/Midi te rijden. We hebben echt heel het terrein van Watergraafsmeer gezien, en dat is heel groot, ook nog een kleinere werkhal, die gebruikt wordt voor spoedklussen. In die hal stond nu enkel deze loc: Afbeelding Ook zagen we deze ICL die net een kleine nakijk-beurt had gehad: Afbeelding Ergens op een achteraf gelegen spoortje stond ook nog dit oude, uitgebrande en niet meer bruikbare Courchette-rijtuig: Afbeelding
En ook nog een Duits IC rijtuig en een ICK rijtuig: Afbeelding En toen was de rondleiding alweer afgelopen. Nadat iedereen weer was uitgeschreven en de hesjes weer waren ingeleverd ben ik zeer tevreden weer huiswaards gekeerd. Het was echt een superdag.
Groetjes Sander
5941

Re: NVBS-jongerenexcursie naar OB Watergraafsmeer

Bericht door 5941 »

mooie foto's
waar kan hun prograam vinden van volgende excurscies

gr hans
Patrick

Bericht door Patrick »

Leuk, leuk.
Wanneer komt Vorst aan de beurt? :mrgreen:
treinbruno

Bericht door treinbruno »

Patrick schreef:Leuk, leuk.
Wanneer komt Vorst aan de beurt? :mrgreen:
LEVEDETREIN :D

hopelijk is het volgend jaar opnieuw
Afbeelding
Joris
Contacteer:

Bericht door Joris »

Hallo,
Zeker dat die 'Euronight' niet de CNL naar Praag is? Of hangt de Jan Kiepura daar achter?
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
Sander14

Bericht door Sander14 »

Hoi Joris,
Ik weet zeker dat het de EN naar Moskou was.
Groetjes Sander
Joris
Contacteer:

Bericht door Joris »

Hallo,
Die eerste wagen is een Tsjechische WL!
Bij nader onderzoek: Het is inderdaad de Euronight Jan Kiepura, maar, die zal wat meer naar achter hangen. Het eerste deel is de CNL naar praag, en dan moet er ook nog ergens de CNL naar Kopenhagen inzitten. (allen met vertrek in Amsterdam om 19.03u).
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
tom007

Bericht door tom007 »

mooie foto's
dentheo

Bericht door dentheo »

Joris schreef:Hallo,
Die eerste wagen is een Tsjechische WL!
Bij nader onderzoek: Het is inderdaad de Euronight Jan Kiepura, maar, die zal wat meer naar achter hangen. Het eerste deel is de CNL naar praag, en dan moet er ook nog ergens de CNL naar Kopenhagen inzitten. (allen met vertrek in Amsterdam om 19.03u).
Groeten,
Joris De Mol
Klopt, ben er net mee op stap geweest staat in Amsterdam aangegeven als Moskou, Warschau,Praag, Kopenhagen

In Kopenhagen: Amsterdam, Munchen, Basel en ...?

's Nachts wordt dat allemaal doorheen "gehusselt" ergens midden in Duitsland (Hannover ?)
Theo
Groeten vanop de Heide
Plaats reactie