WEDSTRIJD: De snelste reiziger van 't land

Voor alle minder serieuze en/of niet-treingerelateerde zaken.
Wover

WEDSTRIJD: De snelste reiziger van 't land

Bericht door Wover »

Hoi,

ik heb een tof idee opgevat waarrond ik een wedstrijdje zou willen organiseren, namelijk "de snelste reiziger van't" land.

Bedoeling is in een tijdsperiode van 7 uur zoveel mogelijk kilometers af te leggen met de trein.

De spelregels:

• De gebruikte lijnen moeten in België liggen.
  • Er mag slechts één keer over dezelfde lijn gereden worden per richting (opletten met Brusselse NZV!).
  • Er mag geen reisonderbreking zijn, dus niet de wachttijd aftrekken van het totaal.
  • Er mogen geen treinen met verplichte reservatie genomen worden.
  • Je mag wel onofficiële aansluitingen nemen, de bedoeling is dat degene die het spoorboekje en de situaties in de verschillende Belgische stations het beste kent, het meeste kans maakt.
  • Je moet de volle 7u niet volrijden.
  • Je mag kiezen welk station je als begin- en eindpunt neemt.

De winnaar wordt bepaald op Zondag 11 mei 2008 door middel van het bepalen van de hoogste gemiddelde snelheid (aantal afgelegde km / duur).

Het enige aanvaardde bewijs is het vervoersbewijs dat op elke trein afgestempeld dient te worden! Let er dus op dat je op elke trein een treinbegeleider te pakken krijgt.

Fraude wordt bestraft met uitsluiting.

Prijs: Naar keuze voor de winnaar: Een keykard, een spoorboekje, een 10-rittenkaart van De Lijn.

Veel succes aan alle deelnemers en dat de snelste moge winnen!
treinbruno

Re: WEDSTRIJD: De snelste reiziger van 't land

Bericht door treinbruno »

k'denk dat het hetgene met de stempeltjes een beetje lastig wordt als je met een gopass of B-tourail reist.

t'is miss. beter om het met foto's te maken te regelen.

ook is het wat raar dat je met een stempeltje niet kunt zien of je een trein tot eupen of leuven neemt :|

(als ge TB of TBG zijt is het ook wel wat oneerlijk :twisted: )
Afbeelding
Wover

Bericht door Wover »

treinbruno schreef:k'denk dat het hetgene met de stempeltjes een beetje lastig wordt als je met een gopass of B-tourail reist.
Neem dan een papiertje mee. Voor zover ik weet is dat niet tegen de regels voor een treinbegeleider ;).
t'is miss. beter om het met foto's te maken te regelen.
En hoe ga je dat dan controleren? De EXIF informatie kan evengoed aangepast worden ;).
ook is het wat raar dat je met een stempeltje niet kunt zien of je een trein tot eupen of leuven neemt :|

(als ge TB of TBG zijt is het ook wel wat oneerlijk :twisted: )
Maar de opeenvolgende ritten zijn onmogelijk anders te combineren waarschijnlijk. Of toch zeker niet met tijdswinst ;).

En over dat laatste, tja, ik vertrouw op de goedheid van de leden hier ;).
Tim

Bericht door Tim »

treinbruno schreef:(als ge TB of TBG zijt is het ook wel wat oneerlijk :twisted: )
Dju toch, ik dacht net mee te doen met een ritje Ramskapelle - Aken :P
Accelerat

Bericht door Accelerat »

Helaas moeten alle lijnen in België liggen... :cry: :P Antwerpen-Brussel-Luxemburg-Liège-Antwerpen was het anders geworden. :P
Wover

Bericht door Wover »

Dat is volgens mij zeker niet een snelle lijn. De buffertijden op al die lijnen zijn zeer groot.

Een gemiddelde snelheid van 80kmph moet wel te halen zijn denk ik :).
Fles

Bericht door Fles »

Hee, zoiets heb ik ook ooit gedaan, maar dan anders ;)

Ik neem met uw welnemen dus even de vrijheid om met wat overpeinzingen of suggesties te komen. Is het misschien een idee om een gezamenlijk startpunt te nemen en een gezamenlijke starttijd? Kwestie van u uit laten zwaaien door vrienden, familie, fans en supporters :idea: Mogelijk 'savonds eenzelfde idee, waarna gezamenlijk afpilzen :lol:

Maar 7 uur, pff dat lijkt me krap hoor, om enigszins fatsoenlijk in het rond te kunnen rellen :P dat is nog niet eens een kantoordagje :o Gewoon lekker op tijd beginnen en dan bijvoorbeeld 10 of 12 uur doorrijden :idea: 7 uur dan is de lol er zo vanaf.. Of denk ik nou te grootschalig? :oops: Nou ja ik ben ook die malle eppo die 450 km gaat rijden voor een pint en een spiesje in Merchtem :lol:

Na ja, ik vind het een heel leuk idee op zich, maar het smaakt gewoon naar MEER vind ik ;)
Wover

Bericht door Wover »

Je moet er ook rekening mee houden dat hoe langer je de wedstrijd rekt, hoe meer lijntjes op een go pass / rail pass bepaalde deelnemers gaan moeten gebruiken ;).
Fles

Bericht door Fles »

Ja okee, dat is natuurlijk zo. Maar wat je, met die gedachte op zak, ook eens kunt doen is bijvoorbeeld het aantal Go/Rail Pass ritten begrenzen op bijv. 3, en dan kijken wie daarmee de grootste reis aflegt of zo, zoiets :idea:
In ieder geval lijkt het mij een goed idee om zoiets niet nu meteen binnen een maand te gaan doen, maar even tijd te laten voor andere ideeën (uiteraard met het oogmerk, er NOG meer plezier aan te beleven :!: )
Wover

Bericht door Wover »

Ok, mij is het eender :).

Van mijn part mag iemand anders het idee ook uitwerken hoor, want in zijn huidige vorm heeft het toch niet zoveel succes precies ;).
Fles

Bericht door Fles »

nu ja, zoeen wedstrijdje is altijd leuk natuurlijk, was geenszins mijn bedoeling om je topic te kapen :oops:
Wover

Bericht door Wover »

Van mij mag je hoor, ik heb tegenwoordig toch niet veel tijd over :).
paljas

Bericht door paljas »

...en mensen met een vrijkaart?
Wover

Bericht door Wover »

... gebruiken per uitzondering eens een vrijbiljetje ;).
Steven

Bericht door Steven »

Wover schreef:... gebruiken per uitzondering eens een vrijbiljetje ;).
dat knippen ze ook maar 1 keer voor een hele dag hoor :-)
Plaats reactie