Foto-topicje!

Ook voor fototechnieken, spotting, tips enz.
Wover

Bericht door Wover »

simpy: uw foto's tegen de zon al zeker sluitertijd op 1/40 of nog lager en diafragma op 4.0 of 5.3 ofzo

Iso speelt niet zo ne rol, maar pak eens 100 ofzo.
5307

Bericht door 5307 »

SIMPY.be schreef:moet je teleurstellen, maar ik ben me ervan bewust dat ik nog véél moet leren! Opbouwende kritiek is dan ook zeker welkom!
stap1: gebruik Nikon :lol:
stap2: kom anders eens mee met mij in kortrijk, zal je al veel helpen 8)
Steven

Bericht door Steven »

stap 1 doe ik al :-)
stap 2 euh veel leren uit uw eigen fouten helpt ook :-)
SIMPY.be

Bericht door SIMPY.be »

stap 1: ik zal wachten tot de dwarsliggers tussen Kortrijk en Waregem zijn vervangen. dan kan ik terug naar mijn spotsplaats...
stap 2: zon moet hoger zitten
stap 3: geen photoshop meer (nu heb ik het contrast lichtjes aangepast, want anders trok het op nog minder!
stap 4: oefenen (dat was de eerste keer dat ik écht gespot heb)
stap 5: ik ga volgende keer iets vroeger gaan

en nikon of canon gaat nu zeker het verschil niet maken.
Bert

Bericht door Bert »

Sluitertijd aanpassen 1/500 is een minimum
Niet tegen de zon fotograferen, dit zijn toch mislukte foto's.

Waar ergens in Kortrijk zijn deze foto's genomen en rond welk uur?
Joris
Contacteer:

Bericht door Joris »

Hallo, Afbeelding De 3019 van de CFL met de IR naar Luxemburg te Liège-Guillemens. Deze trein was op 09/10/2005 uitzonderlijk, nog zo laat in het zomerseizoen, versterkt met een weggmann van de CFL. Het is waarschijnlijk een van de laatste keren dat dit gebeurde.
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
1607

Bericht door 1607 »

zomaar 8) Afbeelding Afbeelding
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

Oooooooooooh... 8) :P
Patrick

Bericht door Patrick »

Zo romantiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiisch :lol:
Trainspotterke

Twee fotookes erbij plaatsen! :wink:

De eerste is de 2221 die een lange autotrein richting Zeebrugge aan het voorttrekken is bij doortocht te Brugge.

Op de tweede foto is de 6222 wat rangeerspelletjes aan het spelen, eveneens in Brugge! :wink:

De eerste foto dateert van zaterdag 1 april, de twee van dinsdag 4 april! :wink:
Bijlagen
HLD62_22_1x.jpg
HLD62_22_1x.jpg (60.9 KiB) 5340 keer bekeken
HLE22_21_1x.jpg
HLE22_21_1x.jpg (57.03 KiB) 5340 keer bekeken
Ruben

Bericht door Ruben »

Als je nog eens met je kodak in Brugge loopt, kan je misschien eens een paar foto's van de onderdoorgang nemen, die toch al wat veranderd is sedert de laatste foto's hier. Voor de mensen die hier niet veel moeten zijn :wink:
In het Brugsch Handelsblad stond vorige vrijdag trouwens dat Tuybens zou gezegd hebben dat de werken pas eind 2009 zouden klaar zijn i.p.v. midden 2008. Verwondert mij eigenlijk.
paljas

Bericht door paljas »

een Pool
Bijlagen
DSCN0345.JPG
DSCN0345.JPG (179.35 KiB) 5329 keer bekeken
Jonathan

Bericht door Jonathan »

Trainspotterke schreef:Twee fotookes erbij plaatsen! :wink:

De eerste is de 2221 die een lange autotrein richting Zeebrugge aan het voorttrekken is bij doortocht te Brugge.

Op de tweede foto is de 6222 wat rangeerspelletjes aan het spelen, eveneens in Brugge! :wink:

De eerste foto dateert van zaterdag 1 april, de twee van dinsdag 4 april! :wink:
Voor die foto van die 6222 heb ik u nog zien lopen van uit de L-trein met bestemming kortrijk :!:
Trainspotterke

Jonathan schreef:
Trainspotterke schreef:Twee fotookes erbij plaatsen! :wink:

Voor die foto van die 6222 heb ik u nog zien lopen van uit de L-trein met bestemming kortrijk :!:
Verdorie, daar gaat mijn anonimiteit! :P

Inderdaad, ik heb wel mogen lopen om die 6222 te fotograferen, ze! :P

(Ik moet gelijk dringend eens een nieuwe kodak kopen, want ik vind de beeldkwaliteit toch niet al te denderend! :? Is nochtans een toestel van 300 euro! :shock: )
Bert

Bericht door Bert »

Trainspotterke schreef: Verdorie, daar gaat mijn anonimiteit! :P
Had je dat dan nog :lol: :P
Plaats reactie