Ongewone samenstelling.

Alles over reizigerstreinen in België.
Trainspotterke

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door Trainspotterke »

Ook iets dat je niet regelmatig ziet:

Vandaag verzekerde Break-motorstel 313 de dienst IC 835 Kortrijk - Oostende! Breaks zijn eerder zeldzaam in Oostende! :wink:
260689
Berichten: 3744
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door 260689 »

Trainspotterke schreef:Ook iets dat je niet regelmatig ziet:

Vandaag verzekerde Break-motorstel 313 de dienst IC 835 Kortrijk - Oostende! Breaks zijn eerder zeldzaam in Oostende! :wink:
personenongeval tussen kortrijk en brugge zal daar wel roet in het eten gegooit hebben.
Nils
Berichten: 299
Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
Locatie: FN

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door Nils »

Vandaag had ik de eer om de 4529 te mogen doen met 5 Sprinters ipv. M6
Bartjedj

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door Bartjedj »

De 2034 (Mechelen om 13u40) werd gedaan met een CR-stel en een gemoderniseerd klassiek.
Normaal is dit M6.

BDJ
Valkje

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door Valkje »

MIVB-reiziger schreef:Ik heb al vanalles gezien op de IC's (Charleroi -) Brussel - Antwerpen. De gewoonlijke 21/27/soms zelfs 13 + M6, maar ook Varkensneuzen, klassiekjes en zelfs een Break, als ik me niet vergis.
Ik vraag mij af of er niet systematisch bepaalde diensten op Antwerpen-Bxl-Charleroi met een varkensneus rijden. De 4517 rijdt al een hele tijd als ik hem neem (als ik lang werk) met 1 varkensneus en dat is eigenlijk toch net te krap voor deze dienst, zeker als je midden op de 3-zitsbank zit. :o
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5479
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door overweg13 »

Bartjedj schreef:De 2034 (Mechelen om 13u40) werd gedaan met een CR-stel en een gemoderniseerd klassiek.
Normaal is dit M6.

BDJ
Je moet er vooral niet van uitgaan dat alle treinen van de reeksen 20 en 45 met M6 voorzien zijn. O.a. de vermelde 2034 moet normaal uit 2 klassieke stellen bestaan.
Met vriendelijke groet

overweg13
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5457
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door Steve »

Net gezien in Lichtervelde: L-trein 690 Brugge-Kortrijk wordt verzekerd door een Playmobil. Is dat eigenlijk altijd zo bij die dienst? Ik meen dat al één of twee keer gezien te hebben rond dit tijdstip in Lichtervelde.
Trainspotterke

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door Trainspotterke »

Die dienst wordt op weekdagen altijd door een 41 gedaan! :wink: De machinist is van depot Oudenaarde.
5183

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door 5183 »

inderdaad, heb er nog ergens een foto van. ik zal hem eens posten als het past :P
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5457
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door Steve »

En doet die 41 dan altijd de 690, of ook nog andere ritten? Ik veronderstel dat hij ook wel met reizigers naar Brugge gegaan is...
Bert

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door Bert »

MIVB-reiziger schreef:En doet die 41 dan altijd de 690, of ook nog andere ritten? Ik veronderstel dat hij ook wel met reizigers naar Brugge gegaan is...
Hij doet ook L 669. Daarvoor doet hij nog een P-trein vanaf Oudenaarde of Zottegem dacht ik.
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5457
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door Steve »

IR-i 3618 (De Panne - Aalst - Brussel-Zuid en dan opnieuw naar Aalst) wordt blijkbaar uitgevoerd met twee of drie klassiekjes... heel zeldzaam op de IR-i, eigenlijk nog nooit gezien of van gehoord. Naar verluidt zaten ze stampvol, geen verrassing met alle studenten op dit uur.
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door treinbruno »

MIVB-reiziger schreef:Ik heb al vanalles gezien op de IC's (Charleroi -) Brussel - Antwerpen. De gewoonlijke 21/27/soms zelfs 13 + M6, maar ook Varkensneuzen, klassiekjes en zelfs een Break, als ik me niet vergis.

Aparte samenstelling ook afgelopen donderdag op een van de P-treinen Luik-Gouvy; daar hing niet de voorziene 15 voor, maar de 5510! Net te laat voor een foto, jammer genoeg.
op wallorail net een foto gevonden :D
Afbeelding en deze :o :o :o :o Afbeelding bij die 2e zal het heel erg koud zijn in die rijtuigen :mrgreen:
Afbeelding
Wover

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door Wover »

Jullie spreken altijd over treinverwarmingskabels, maar wat doen die dan juist? Is dat gewoon een extra elektriciteitskabel voor het hoge vermogen dat een verwarming nodig heeft ofzo? Of zijn dit echt slangen met warme lucht?
Trainspotterke

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door Trainspotterke »

De kabel voor de elektrische verwarming is gewoon een elektrische kabel (3000 V) die de verwarmingsinstallaties in de rijtuigen voedt. Van de reeks 55 beschikken enkel die in blauwe livrei over een generator dat 3000 volt opwekt en die via die kabel naar de rijtuigen doorstuurt.
Plaats reactie