Vandaag verzekerde Break-motorstel 313 de dienst IC 835 Kortrijk - Oostende! Breaks zijn eerder zeldzaam in Oostende!
Ongewone samenstelling.
-
Trainspotterke
Re: gewijzigde samenstelling.
Ook iets dat je niet regelmatig ziet:
Vandaag verzekerde Break-motorstel 313 de dienst IC 835 Kortrijk - Oostende! Breaks zijn eerder zeldzaam in Oostende!
Vandaag verzekerde Break-motorstel 313 de dienst IC 835 Kortrijk - Oostende! Breaks zijn eerder zeldzaam in Oostende!
Re: gewijzigde samenstelling.
personenongeval tussen kortrijk en brugge zal daar wel roet in het eten gegooit hebben.Trainspotterke schreef:Ook iets dat je niet regelmatig ziet:
Vandaag verzekerde Break-motorstel 313 de dienst IC 835 Kortrijk - Oostende! Breaks zijn eerder zeldzaam in Oostende!
Re: gewijzigde samenstelling.
Vandaag had ik de eer om de 4529 te mogen doen met 5 Sprinters ipv. M6
-
Bartjedj
Re: gewijzigde samenstelling.
De 2034 (Mechelen om 13u40) werd gedaan met een CR-stel en een gemoderniseerd klassiek.
Normaal is dit M6.
BDJ
Normaal is dit M6.
BDJ
-
Valkje
Re: gewijzigde samenstelling.
Ik vraag mij af of er niet systematisch bepaalde diensten op Antwerpen-Bxl-Charleroi met een varkensneus rijden. De 4517 rijdt al een hele tijd als ik hem neem (als ik lang werk) met 1 varkensneus en dat is eigenlijk toch net te krap voor deze dienst, zeker als je midden op de 3-zitsbank zit.MIVB-reiziger schreef:Ik heb al vanalles gezien op de IC's (Charleroi -) Brussel - Antwerpen. De gewoonlijke 21/27/soms zelfs 13 + M6, maar ook Varkensneuzen, klassiekjes en zelfs een Break, als ik me niet vergis.
Re: gewijzigde samenstelling.
Je moet er vooral niet van uitgaan dat alle treinen van de reeksen 20 en 45 met M6 voorzien zijn. O.a. de vermelde 2034 moet normaal uit 2 klassieke stellen bestaan.Bartjedj schreef:De 2034 (Mechelen om 13u40) werd gedaan met een CR-stel en een gemoderniseerd klassiek.
Normaal is dit M6.
BDJ
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
Re: gewijzigde samenstelling.
Net gezien in Lichtervelde: L-trein 690 Brugge-Kortrijk wordt verzekerd door een Playmobil. Is dat eigenlijk altijd zo bij die dienst? Ik meen dat al één of twee keer gezien te hebben rond dit tijdstip in Lichtervelde.
-
Trainspotterke
Re: gewijzigde samenstelling.
Die dienst wordt op weekdagen altijd door een 41 gedaan!
De machinist is van depot Oudenaarde.
-
5183
Re: gewijzigde samenstelling.
inderdaad, heb er nog ergens een foto van. ik zal hem eens posten als het past 
Re: gewijzigde samenstelling.
En doet die 41 dan altijd de 690, of ook nog andere ritten? Ik veronderstel dat hij ook wel met reizigers naar Brugge gegaan is...
-
Bert
Re: gewijzigde samenstelling.
Hij doet ook L 669. Daarvoor doet hij nog een P-trein vanaf Oudenaarde of Zottegem dacht ik.MIVB-reiziger schreef:En doet die 41 dan altijd de 690, of ook nog andere ritten? Ik veronderstel dat hij ook wel met reizigers naar Brugge gegaan is...
Re: gewijzigde samenstelling.
IR-i 3618 (De Panne - Aalst - Brussel-Zuid en dan opnieuw naar Aalst) wordt blijkbaar uitgevoerd met twee of drie klassiekjes... heel zeldzaam op de IR-i, eigenlijk nog nooit gezien of van gehoord. Naar verluidt zaten ze stampvol, geen verrassing met alle studenten op dit uur.
-
treinbruno
- Berichten: 2406
- Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
- Locatie: Singapore
Re: gewijzigde samenstelling.
op wallorail net een foto gevondenMIVB-reiziger schreef:Ik heb al vanalles gezien op de IC's (Charleroi -) Brussel - Antwerpen. De gewoonlijke 21/27/soms zelfs 13 + M6, maar ook Varkensneuzen, klassiekjes en zelfs een Break, als ik me niet vergis.
Aparte samenstelling ook afgelopen donderdag op een van de P-treinen Luik-Gouvy; daar hing niet de voorziene 15 voor, maar de 5510! Net te laat voor een foto, jammer genoeg.
en deze
bij die 2e zal het heel erg koud zijn in die rijtuigen 
-
Wover
Re: gewijzigde samenstelling.
Jullie spreken altijd over treinverwarmingskabels, maar wat doen die dan juist? Is dat gewoon een extra elektriciteitskabel voor het hoge vermogen dat een verwarming nodig heeft ofzo? Of zijn dit echt slangen met warme lucht?
-
Trainspotterke
Re: gewijzigde samenstelling.
De kabel voor de elektrische verwarming is gewoon een elektrische kabel (3000 V) die de verwarmingsinstallaties in de rijtuigen voedt. Van de reeks 55 beschikken enkel die in blauwe livrei over een generator dat 3000 volt opwekt en die via die kabel naar de rijtuigen doorstuurt.