Nieuwe beheerscontracten

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
dentheo

Re: Nieuwe beheerscontracten

Bericht door dentheo »

Miljaarde schreef:
dentheo schreef:
Miljaarde schreef:juist, de eigenaar is de regering en de politieke keuze van die eigenaar (de regering) is momenteel om de nmbs niet te privatiseren. Liberalisering staat niet in het beheerscontract, dus moet de nmbs (de holding dan) het niet uitvoeren
En ze mag het wel dagelijks tegenwerken ???
Even mailtje naar Vervotte sturen... of is Haeck de man die die houding steunt ?
Volgens mij is het Dentheo die deze houding steunt en spoken ziet :lol:
Niet te zuur Theo, de zon schijnt weer
En dat onnozel wetsvoorstel rond scholing en rijbewijzen was natuurlijk een voorbeeld...

Kunnen er nu al terug rijbewijzen uitgereikt worden ? ook aan niet NMBS mensen ?
Theo
Groeten vanop de Heide
K V B

Bericht door K V B »

Miljaarde schreef:juist, de eigenaar is de regering en de politieke keuze van die eigenaar (de regering) is momenteel om de nmbs niet te privatiseren. Liberalisering staat niet in het beheerscontract, dus moet de nmbs (de holding dan) het niet uitvoeren
Verwar liberalisering van de spoorsector niet met privatisering van een spoorbedrijf. Het een staat eigenlijk los van het andere. Je kan het spoor in België wel liberaliseren, maar je kan niet de NMBS liberaliseren. Je kan privatiseren zonder liberaliseren en omgekeerd. In Zwitserland bijvoorbeeld zijn BLS en SBB beide concurrenten van elkaar geworden, dankzij de gedeeltelijke vrijmaking van het spoorwegverkeer. Beide bedrijven zijn echter nog steeds eigendom van de staat.
Miljaarde

Bericht door Miljaarde »

K V B schreef:
Verwar liberalisering van de spoorsector niet met privatisering van een spoorbedrijf. Het een staat eigenlijk los van het andere. Je kan het spoor in België wel liberaliseren, maar je kan niet de NMBS liberaliseren. Je kan privatiseren zonder liberaliseren en omgekeerd. In Zwitserland bijvoorbeeld zijn BLS en SBB beide concurrenten van elkaar geworden, dankzij de gedeeltelijke vrijmaking van het spoorwegverkeer. Beide bedrijven zijn echter nog steeds eigendom van de staat.
Volledig akkoord en was me hiervan volledig bewust. Alleen schijnt Theo mij persoonlijk de schuld te geven van alle mistoestanden bij de Nmbs, met reactionairen kun je jammer genoeg niet discussieren. Ik zak in de grond van schaamte in zijn plaats.
dentheo

Bericht door dentheo »

[quote="Miljaarde"
Volledig akkoord en was me hiervan volledig bewust. Alleen schijnt Theo mij persoonlijk de schuld te geven van alle mistoestanden bij de Nmbs, met reactionairen kun je jammer genoeg niet discussieren. Ik zak in de grond van schaamte in zijn plaats.[/quote]

Sorry ik heb U persoonlijk toch niets verweten of van iets de schuld gegeven ??
Theo
Groeten vanop de Heide
Miljaarde

Bericht door Miljaarde »

Och Theo, schei toch uit, Altijd uw handen wassen in onschuld. Als je constant zware uitspraken doet , die dan meestal nog nergens op gebaseerd zijn, moet je niet de vermoorde onschuld uithangen. Zo kun je je overal uitlullen. Doe eerst eens wat aan resaerch vooraleer je iets intypt op het forum. Wat jij hier doet, dat kan het kleinste kind. Ik ben hier niet om uw frustraties op te vangen. Kom eens uit uw gefrustreerde egelstelling man.
dentheo

Bericht door dentheo »

Miljaarde schreef:Och Theo, schei toch uit, Altijd uw handen wassen in onschuld. Als je constant zware uitspraken doet , die dan meestal nog nergens op gebaseerd zijn, moet je niet de vermoorde onschuld uithangen. Zo kun je je overal uitlullen. Doe eerst eens wat aan resaerch vooraleer je iets intypt op het forum. Wat jij hier doet, dat kan het kleinste kind. Ik ben hier niet om uw frustraties op te vangen. Kom eens uit uw gefrustreerde egelstelling man.
hallo hallo, wie speelt nu op de man ??

maar ok ik zal over het "beheerscontract" nooit nog iets zeggen.
Theo
Groeten vanop de Heide
Miljaarde

Bericht door Miljaarde »

zoals ik al zei: was uw handen maar weer in onschuld. En ik heb nooit gezegd dat jij moet zwijgen over het beheerscontract. Je bent een kopige ezel, en dat is WEL persoonlijk bedoeld.
thomaslj

Bericht door thomaslj »

Waar zijn die bijlagen te vinden?
Miljaarde

Bericht door Miljaarde »

thomaslj schreef:Waar zijn die bijlagen te vinden?
Integrale teksten zijn hier te vinden, Zie ook de vorige pagina van dit topic

http://www.bttb.be/forum/viewtopic.php?f=1&t=156
nighttrain

Bericht door nighttrain »

Miljaarde schreef:
K V B schreef:
V Alleen schijnt Theo mij persoonlijk de schuld te geven van alle mistoestanden bij de Nmbs, met reactionairen kun je jammer genoeg niet discussieren.
Opgelet,ik heb uw al naam veel horen vernoemen als oorzaak van de problemen(uw houding binnen de onderhandelingen van het beheerscontrakt en railacces),zowel binnen als buiten de NMBS, waar rook is is vuur
Steven

Bericht door Steven »

dentheo schreef: En dat onnozel wetsvoorstel rond scholing en rijbewijzen was natuurlijk een voorbeeld...

Kunnen er nu al terug rijbewijzen uitgereikt worden ? ook aan niet NMBS mensen ?
dat wetsvoorstel was niet onnozel maar eerder onduidelijk of onvolledig. het huidige artiek in de wetboek is dat wel. hierinstaat omschreven aan wat een opleidingsinstituut moet voldoen.
er is nooit een probleem geweest om aan niet nmbs mensen een brevet te geven, dat brevet is nu trouwens in handen van de FOD. de vraag is wie er nu mag opleiding geven om tot de overhandigen van een brevet te kunnen overgaan.

Om een brevet te krijgen zijn er tot op heden dit kan nog veranderen) twee instellingen die opleiding mogen geven.
de nmbs (voor alle type bevretten)
een limburgse firma (ben de naam effe kwijt) ( voor twee soorten bevretten, werkaansluitingen en bestuurders op industriele aansluitingen = prive terrein)
dentheo

Bericht door dentheo »

Steven schreef:
dentheo schreef: En dat onnozel wetsvoorstel rond scholing en rijbewijzen was natuurlijk een voorbeeld...

Om een brevet te krijgen zijn er tot op heden dit kan nog veranderen) twee instellingen die opleiding mogen geven.
een limburgse firma (ben de naam effe kwijt) ( voor twee soorten bevretten, werkaansluitingen en bestuurders op industriele aansluitingen = prive terrein)
Het blijft dus zo dat de NMBS kan bepalen wie van zijn concurrenten een rijbewijs krijgt ????
Theo
Groeten vanop de Heide
Steven

Bericht door Steven »

voorlopig wel, we zitten in overgangsfase, de andere bedrijven proberen zich nu conform het KB te stellen om ook opleiding te kunnen geven.
dentheo

Bericht door dentheo »

Steven schreef:voorlopig wel, we zitten in overgangsfase, de andere bedrijven proberen zich nu conform het KB te stellen om ook opleiding te kunnen geven.
Stel U dat voor, dat in Zaventem alleen piloten mogen landen die bij Sabena hun vliegattest behaald hebben.
Theo
Groeten vanop de Heide
nighttrain

Bericht door nighttrain »

dentheo schreef:
Steven schreef:

Het blijft dus zo dat de NMBS kan bepalen wie van zijn concurrenten een rijbewijs krijgt ????
Theo we mogen niet naif zijn hé!
Stel U voor dat het "FOD mobiliteit" de certificaties gaat afleveren, ze zullen toch in eerste instantie moeten terugvallen op eventueel "gedetacheerde" NMBS mensen die toch de "know how "hebben om die proeven af te leggen,te verbeteren,te evalueren.
Ik denk niet dat ze er belang bij hebben om eender wie te certifieren in geval van incident of accident dit laat sporen na.
Het komt er hem gewoon op aan de anonimiteit van de kandidaat trein bestuurder te bewaren ,zodat men niet kan weten dat deze of gene persoon gaat gecertifieerd worden voor de NMBS,DLC of andere vervoerder.
Dit gebeurt in België zoals in andere landen.
Mag ik er U op wijzen dat bv Franse kandidaat bestuurders testen moeten afleggen of bij de SNCF of RATP tetscentra en dit geen lachertje is net zo min bij de NMBS.En alle operatoren zijn daar best tevreden mee met deze screening van hun kandidaten.
En volgens mij is toch de opleiding van uiterst belang
Plaats reactie