We schrijven donderdag 2 augustus 2007. Het blijkt een wisselvallige dag te zijn met veel grijze wolken en af en toe wat regen, dus besluiten we om de reis een dag te onderbreken. Zowiezo hadden we een dag op overschot, we zaten al een goed stuk over de helft en konden we die dag dus nu opofferen. Fietsen in de regen is namelijk niet zo aangenaam.
Loppem - Koblenz: DEEL V
-
Trainspotterke
Loppem - Koblenz: DEEL V
Dag 5: Clervaux (L) - Luxemburg (L) - Clervaux (L).
We schrijven donderdag 2 augustus 2007. Het blijkt een wisselvallige dag te zijn met veel grijze wolken en af en toe wat regen, dus besluiten we om de reis een dag te onderbreken. Zowiezo hadden we een dag op overschot, we zaten al een goed stuk over de helft en konden we die dag dus nu opofferen. Fietsen in de regen is namelijk niet zo aangenaam.
De fietsen bleven dan ook een dagje op stal staan en we gingen te voet het kleine stadje Clervaux gaan bezoeken. Aangezien er daar niet zoveel te beleven was, besloten we toch eens de trein te nemen tot Luxemburg-stad. Ieder uur is er een vlotte verbinding naar Luxemburg (een klein uurke rijden). De dienst gebeurt in pool met de IR m Liers - Luik - Luxemburg (in GHL onder RE-vlag), die iedere twee uur verzekert wordt door een CFL 3000 met Belgische I6- en I10-rijtuigen. Op het ander uur rijdt er een CFL 4000 met Dosto's tussen Troisvierges en Luxemburg.
We schrijven donderdag 2 augustus 2007. Het blijkt een wisselvallige dag te zijn met veel grijze wolken en af en toe wat regen, dus besluiten we om de reis een dag te onderbreken. Zowiezo hadden we een dag op overschot, we zaten al een goed stuk over de helft en konden we die dag dus nu opofferen. Fietsen in de regen is namelijk niet zo aangenaam.
- Bijlagen
-
Trainspotterke
Re: Loppem - Koblenz: DEEL V
Het was de 3018 van de CFL die ons in oranje
I6-rijtuigen naar Luxemburg gebracht had.
Het fascinerende aan het station van Luxemburg: Eén station waar vier nationale spoorwegmaatschappijen mekaar ontmoeten: CFL, NMBS, SNCF en DB.
Het fascinerende aan het station van Luxemburg: Eén station waar vier nationale spoorwegmaatschappijen mekaar ontmoeten: CFL, NMBS, SNCF en DB.
- Bijlagen
-
Trainspotterke
-
Trainspotterke
-
Trainspotterke
Re: Loppem - Koblenz: DEEL V
Na de stad even bezocht te hebben daalden we af in de Vallée de Péruse.
- Bijlagen
-
Trainspotterke
-
Trainspotterke
Re: Loppem - Koblenz: DEEL V
In deze vallei lag er ook een circuit van miniatuurtreintjes. Normaal gezien moest er op dit moment gereden worden, blijkbaar niet dus.
-
Trainspotterke
Re: Loppem - Koblenz: DEEL V
We keerden dan terug naar het station om de trein naar Clervaux terug te nemen. Eens een tof dagje er op uit zonder de fiets was ook eens leuk!
Wordt vervolgd...
Wordt vervolgd...
- Bijlagen
-
Trainspotterke
Re: Loppem - Koblenz: DEEL V
Had Deel 5 nog even vergeten te openen.
Reacties zijn altijd welkom!
Deel 6 zal waarschijnlijk maandag online komen!
Reacties zijn altijd welkom!
Deel 6 zal waarschijnlijk maandag online komen!
-
Fles
Re: Loppem - Koblenz: DEEL V
Hilter is trouwens gewoon een station in DuitslandAls je de foto vergroot, kijk eens wat er niet op het plaatje thuis hoort. :-p
-
Fles
Re: Loppem - Koblenz: DEEL V
Geen woorden maar daden:Fles schreef:Hilter is trouwens gewoon een station in DuitslandAls je de foto vergroot, kijk eens wat er niet op het plaatje thuis hoort. :-p
Het ligt aan de lijn Osnabück - Bielefeld, tussen Wellendorf en Dissen-Bad Rothenfelde
Re: Loppem - Koblenz: DEEL V
Het is niet Albert, het is AlbertoooooooooooooAls je de foto vergroot, kijk eens wat er niet op het plaatje thuis hoort. :-p
Re: Loppem - Koblenz: DEEL V
Xavier man, kleine correctie, dat pietluttige beekje in Luxemburg (met dat ijzingwekkend diepe dal) heet de 'Pétrusse" en niet de Péruse
tip van een Belgo-Lëtzebuerger 