Mooie foto L3
Mooie foto L3
Net een prachtige foto op internet gevonden... L3, kijkrichting Duitsland thv. Walhorn.

Re: Mooie foto L3
Foto heeft zeker zijn charme!
Je ziet er mooi het "ongebruikte" van de lijn op. Alles blinkt nog mooi, de DW's en ballast zijn nog grijs (is meestal na een jaar verkeer bruin).
BDJ
Je ziet er mooi het "ongebruikte" van de lijn op. Alles blinkt nog mooi, de DW's en ballast zijn nog grijs (is meestal na een jaar verkeer bruin).
BDJ
zo bruin is dat niet op L2 hoor, daar er geen enkele open wc rijtuig op L2 komt is het verkleuren van ballast aldaar een veel trager proces dan op klassieke lijnen.
Hallo,
Als dat zo doorgaat zal alles er binnenkort nog blinken, behalve de rails, die op een normale lijn het enige blinkende element zijn...
Groeten,
Joris De Mol
Als dat zo doorgaat zal alles er binnenkort nog blinken, behalve de rails, die op een normale lijn het enige blinkende element zijn...
Groeten,
Joris De Mol
En net die zijn momenteel het niet-blinkend elementJoris schreef:Hallo,
Groeten,
Joris De Mol

Wat is eigenlijk de reden dat L3 nog gesloten is?
BDJ
L3 is open hoor, echter nog geen operator die wil/ kan gebruiken maken van de lijn wegens een materieelprobleemke 

Nu ik die foto bekijk, we kunnen er misschien beter een achtbaan van makenSteven schreef:L3 is open hoor, echter nog geen operator die wil/ kan gebruiken maken van de lijn wegens een materieelprobleemke

ga jij een rollercoaster kopen?13'erke schreef:Nu ik die foto bekijk, we kunnen er misschien beter een achtbaan van makenSteven schreef:L3 is open hoor, echter nog geen operator die wil/ kan gebruiken maken van de lijn wegens een materieelprobleemke, voelt iemand hem geroepen?

GrapjasSteven schreef:zo bruin is dat niet op L2 hoor, daar er geen enkele open wc rijtuig op L2 komt is het verkleuren van ballast aldaar een veel trager proces dan op klassieke lijnen.

die zitten er mee tussen, maar als de wc geledigd worden op de sporen ga je sneller die roest kleur krijgen omdat de hoeveelheid vocht die op de rails uitkomt hoger ligt op sporen waar treinen met open wc's langskomenFles schreef:GrapjasSteven schreef:zo bruin is dat niet op L2 hoor, daar er geen enkele open wc rijtuig op L2 komt is het verkleuren van ballast aldaar een veel trager proces dan op klassieke lijnen.Ik ben toch vrij zeker dat de egale bruine kleur veroorzaakt wordt door afgereden roestdeeltjes, het is niet een soort van "mest-ploegen" op normale lijnen hoor

ik dacht dat dat bruin vooral van het remmen kwam. Op L36 kan je goed zien dat het vlak voor de stationnetjes een stuk bruiner is dan erna 

dat kan enkel indien er nog remblokken gebruikt worden, vele ms hebben echter enkel schijfremmen uit kunststofShrek schreef:ik dacht dat dat bruin vooral van het remmen kwam. Op L36 kan je goed zien dat het vlak voor de stationnetjes een stuk bruiner is dan erna

In Wetteren zien die perrons er ook al niet meer te proper uit, met al die marchandises die daar passeren.

Hallo,
Groeten,
Joris De Mol
Geen slecht idee... Zo enkele railbikes lenen in de ardennen... Zit wel iets in!13'erke schreef:Nu ik die foto bekijk, we kunnen er misschien beter een achtbaan van makenSteven schreef:L3 is open hoor, echter nog geen operator die wil/ kan gebruiken maken van de lijn wegens een materieelprobleemke, voelt iemand hem geroepen?
Groeten,
Joris De Mol
En dan nog een wagonnetje aankoppelen met de motor van een 55'er...Joris schreef:Hallo,
Geen slecht idee... Zo enkele railbikes lenen in de ardennen... Zit wel iets in!
Groeten,
Joris De Mol
Ik zie het zo voor me