Mooie foto L3

Ook voor fototechnieken, spotting, tips enz.
wrpint

Mooie foto L3

Bericht door wrpint »

Net een prachtige foto op internet gevonden... L3, kijkrichting Duitsland thv. Walhorn.
Afbeelding
Bartjedj

Re: Mooie foto L3

Bericht door Bartjedj »

Foto heeft zeker zijn charme!
Je ziet er mooi het "ongebruikte" van de lijn op. Alles blinkt nog mooi, de DW's en ballast zijn nog grijs (is meestal na een jaar verkeer bruin).

BDJ
Steven

Bericht door Steven »

zo bruin is dat niet op L2 hoor, daar er geen enkele open wc rijtuig op L2 komt is het verkleuren van ballast aldaar een veel trager proces dan op klassieke lijnen.
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

Alhoewel, L1 zal wel niet meer zo blinken als L3 waarschijnlijk. :P
Joris
Contacteer:

Bericht door Joris »

Hallo,
Als dat zo doorgaat zal alles er binnenkort nog blinken, behalve de rails, die op een normale lijn het enige blinkende element zijn...
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
Bartjedj

Bericht door Bartjedj »

Joris schreef:Hallo,
Als dat zo doorgaat zal alles er binnenkort nog blinken, behalve de rails, die op een normale lijn het enige blinkende element zijn...
Groeten,
Joris De Mol
En net die zijn momenteel het niet-blinkend element :wink:
Wat is eigenlijk de reden dat L3 nog gesloten is?

BDJ
Steven

Bericht door Steven »

L3 is open hoor, echter nog geen operator die wil/ kan gebruiken maken van de lijn wegens een materieelprobleemke :mrgreen:
13'erke

Bericht door 13'erke »

Steven schreef:L3 is open hoor, echter nog geen operator die wil/ kan gebruiken maken van de lijn wegens een materieelprobleemke :mrgreen:
Nu ik die foto bekijk, we kunnen er misschien beter een achtbaan van maken :lol: , voelt iemand hem geroepen?
Steven

Bericht door Steven »

13'erke schreef:
Steven schreef:L3 is open hoor, echter nog geen operator die wil/ kan gebruiken maken van de lijn wegens een materieelprobleemke :mrgreen:
Nu ik die foto bekijk, we kunnen er misschien beter een achtbaan van maken :lol: , voelt iemand hem geroepen?
ga jij een rollercoaster kopen? :mrgreen: :mrgreen:
Fles

Bericht door Fles »

Steven schreef:zo bruin is dat niet op L2 hoor, daar er geen enkele open wc rijtuig op L2 komt is het verkleuren van ballast aldaar een veel trager proces dan op klassieke lijnen.
Grapjas :lol: Ik ben toch vrij zeker dat de egale bruine kleur veroorzaakt wordt door afgereden roestdeeltjes, het is niet een soort van "mest-ploegen" op normale lijnen hoor :lol:
Steven

Bericht door Steven »

Fles schreef:
Steven schreef:zo bruin is dat niet op L2 hoor, daar er geen enkele open wc rijtuig op L2 komt is het verkleuren van ballast aldaar een veel trager proces dan op klassieke lijnen.
Grapjas :lol: Ik ben toch vrij zeker dat de egale bruine kleur veroorzaakt wordt door afgereden roestdeeltjes, het is niet een soort van "mest-ploegen" op normale lijnen hoor :lol:
die zitten er mee tussen, maar als de wc geledigd worden op de sporen ga je sneller die roest kleur krijgen omdat de hoeveelheid vocht die op de rails uitkomt hoger ligt op sporen waar treinen met open wc's langskomen :-)
Shrek

Bericht door Shrek »

ik dacht dat dat bruin vooral van het remmen kwam. Op L36 kan je goed zien dat het vlak voor de stationnetjes een stuk bruiner is dan erna :P
Steven

Bericht door Steven »

Shrek schreef:ik dacht dat dat bruin vooral van het remmen kwam. Op L36 kan je goed zien dat het vlak voor de stationnetjes een stuk bruiner is dan erna :P
dat kan enkel indien er nog remblokken gebruikt worden, vele ms hebben echter enkel schijfremmen uit kunststof :-)

In Wetteren zien die perrons er ook al niet meer te proper uit, met al die marchandises die daar passeren. :P
Joris
Contacteer:

Bericht door Joris »

Hallo,
13'erke schreef:
Geen slecht idee... Zo enkele railbikes lenen in de ardennen... Zit wel iets in!
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
Wover

Bericht door Wover »

Joris schreef:Hallo,
Geen slecht idee... Zo enkele railbikes lenen in de ardennen... Zit wel iets in!
Groeten,
Joris De Mol
En dan nog een wagonnetje aankoppelen met de motor van een 55'er...

Ik zie het zo voor me :)
Plaats reactie