
Extratreinen met MW41
- Dieselfreak
- Berichten: 2102
- Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
- Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent
Re: Extratreinen met MW41
Rijden die soms eigenlijk door de tunnel in Brussel? Lijkt me bepaald niet gezond, zeker niet als die ook nog eens een hele tijd in een ondergronds station met draaiende motoren stilstaat.
Zeer zeker! Er zijn er in de afgelopen decennia tientallen gesloten, wat de mobiliteit in landelijke streken niet ten goede komt. Ze zijn soms vervangen door een buslijn, maar dat is zeker geen gelijkwaardig alternatief, zie dit topic.Trainspotterke schreef:Dan zouden ze beter wat diesellijntjes heropenen, zodat er geen overvloed meer aan 41's is!
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Re: Extratreinen met MW41
toen de nzv in brussel is open gegaan was er nog veel meer diesel, de treinen brussel dendermonde zijn maar elektrisch kunnen gaan rijden in 1981 om een voorbeeld te geven. dat was een tijd waar diesellocs en mw's meer te zien waren dan elektrische krachtvoertuigen.
Re: Extratreinen met MW41
Inderdaad. Tot medio jaren '80 waren vanuit Brussel enkel de lijnen naar Oostende, Antwerpen, Leuven/Luik/Aken, Namen/Aarlen, Charleroi en Bergen/Quévy.
- Dieselfreak
- Berichten: 2102
- Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
- Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent
Re: Extratreinen met MW41
Amaai, kwam heel dat onderaards stelsel dan niet onder de rook? 

Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Re: Extratreinen met MW41
in het begin waren er zelfs stoomtreinen door de NZV brussel, wel steeds voorafgegaan door een elektrische loc die er in brussel zuid/ noord dan weer werd afgehaald.Dieselfreak schreef:Amaai, kwam heel dat onderaards stelsel dan niet onder de rook?
Re: Extratreinen met MW41
Hebben ze nu ook al een noord-oost verbindingSteven schreef:in het begin waren er zelfs stoomtreinen door de NZV brussel, wel steeds voorafgegaan door een elektrische loc die er in brussel zuid/ noord dan weer werd afgehaald.


BDJ
aangepast door mod om zijn eigen foutje recht te zetten
Zegt tegen die mod dat hij onderkruiper is

Re: Extratreinen met MW41
It wasn't me, voor alle duidelijkheid!
Veel keuze schiet er dan niet meer over!

Veel keuze schiet er dan niet meer over!

Re: Extratreinen met MW41
In het 'plafond' van de NZV zijn er om de zoveel meter rookgaten die in de tijd van de stomers (en voor een stuk ook voor de diesels) de rook afvoerden wanneer de stoomtreinen (getrokken door een E-loc door de NZV) halteerden in Brussel-Centraal.Dieselfreak schreef:Amaai, kwam heel dat onderaards stelsel dan niet onder de rook?
-
- Berichten: 2405
- Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
- Locatie: Singapore