Extratreinen met MW41

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Steve

Re: Extratreinen met MW41

Bericht door Steve »

De Playmobil met dienst was de 4171. Hier bij vertrek uit Schaarbeek:
Afbeelding
Dieselfreak

Bericht door Dieselfreak »

Rijden die soms eigenlijk door de tunnel in Brussel? Lijkt me bepaald niet gezond, zeker niet als die ook nog eens een hele tijd in een ondergronds station met draaiende motoren stilstaat.
Trainspotterke schreef:Dan zouden ze beter wat diesellijntjes heropenen, zodat er geen overvloed meer aan 41's is! :P
Zeer zeker! Er zijn er in de afgelopen decennia tientallen gesloten, wat de mobiliteit in landelijke streken niet ten goede komt. Ze zijn soms vervangen door een buslijn, maar dat is zeker geen gelijkwaardig alternatief, zie dit topic.
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Steven

Bericht door Steven »

toen de nzv in brussel is open gegaan was er nog veel meer diesel, de treinen brussel dendermonde zijn maar elektrisch kunnen gaan rijden in 1981 om een voorbeeld te geven. dat was een tijd waar diesellocs en mw's meer te zien waren dan elektrische krachtvoertuigen.
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

Inderdaad. Tot medio jaren '80 waren vanuit Brussel enkel de lijnen naar Oostende, Antwerpen, Leuven/Luik/Aken, Namen/Aarlen, Charleroi en Bergen/Quévy.
Dieselfreak

Bericht door Dieselfreak »

Amaai, kwam heel dat onderaards stelsel dan niet onder de rook? :shock:
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Steven

Bericht door Steven »

Dieselfreak schreef:Amaai, kwam heel dat onderaards stelsel dan niet onder de rook? :shock:
in het begin waren er zelfs stoomtreinen door de NZV brussel, wel steeds voorafgegaan door een elektrische loc die er in brussel zuid/ noord dan weer werd afgehaald.
Bartjedj

Bericht door Bartjedj »

Steven schreef:in het begin waren er zelfs stoomtreinen door de NZV brussel, wel steeds voorafgegaan door een elektrische loc die er in brussel zuid/ noord dan weer werd afgehaald.
Hebben ze nu ook al een noord-oost verbinding :lol: :lol:

BDJ

aangepast door mod om zijn eigen foutje recht te zetten

Zegt tegen die mod dat hij onderkruiper is :twisted:
Steven

Bericht door Steven »

ik zal het hem ten gepaste tijd laten weten :mrgreen: :mrgreen:
Trainspotterke

It wasn't me, voor alle duidelijkheid! :P

Veel keuze schiet er dan niet meer over! :mrgreen:
Trainspotterke

Dieselfreak schreef:Amaai, kwam heel dat onderaards stelsel dan niet onder de rook? :shock:
In het 'plafond' van de NZV zijn er om de zoveel meter rookgaten die in de tijd van de stomers (en voor een stuk ook voor de diesels) de rook afvoerden wanneer de stoomtreinen (getrokken door een E-loc door de NZV) halteerden in Brussel-Centraal.
treinbruno

Bericht door treinbruno »

in de jospath tunnel zitten die nog altijd :D
Afbeelding
Plaats reactie