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Vom: 08.07.08
Rhätische Bahn: UNESCO-Welterbe
Gestern fiel die Entscheidung in Québec (Kanada): Die Rhätische Bahn in der Landschaft Albula/Bernina ist UNESCO-Welterbe.

Damit werden nicht nur die Bahnlinien, sondern auch die umgebende Landschaft gewürdigt.

Die Schweizer Schmalspurbahn, bestehend aus Albula- und Berninastrecke, verbindet Thusis und Tirano über St. Moritz miteinander und ist bereits rund 100 Jahre alt. Der Abschnitt St. Moritz – Tirano (Berninabahn) ist die höchstgelegene Alpentransversale Europas und eine der steilsten Adhäsionsbahnen der Welt. Die Rhätische Bahn ist neben den Mountain Railways India und der Semmering-Bahn in Österreich die dritte Bahnlinie, die zum Welterbe zählt.
bron: http://www.eurailpress.de/article/view/ ... wse/1.html
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Left in the dark
08 Jul 2008
ROMANIA: A financial problem over outstanding bills has seen power cut off at railway premises in the south of the country. Infrastructure manager CFR rep­ortedly owes €160m to various electricity companies, including €44m to the local subsidiary of Czech supplier CEZ. CFR blames a shortfall in state funding, which meant that money intended to pay the electricity bills had to be used for other purposes.

CEZ Romania announced in May that it was cutting supplies to 58 stat­ions, warehouses and workshops. It said it was making the move as a symbolic gesture after numerous attempts to persuade the railway authorities to start paying off the outstanding debt. It said the locations had been agreed with CFR so that the safety of rail operations would not be jeopardised.

According to CFR's Regional Manager Dorel Ciuca, the debt had been allowed to accumulate over several years, despite discussions between the railway and the Ministry of Finance. 'CFR in Craiova can barely pay our other suppliers, so paying off a debt of this size is beyond us', he pointed out.

A month later power had been res­tored to Craiova station, but CEZ spokes­person Iulia Borsan said it would stay off at the other sites until CFR agreed a rolling programme for paying off the debt - this has been requested by the end of July.
bron: http://www.railwaygazette.com/news_view ... _dark.html
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Vom: 08.07.08
Bombardier und Knorr-Bremse schließen Rahmenvereinbarung Afbeelding (v.l.n.r.): Charles O´Donnell, Dr. Dieter Wilhelm, Pierre Attendu und Dr. Frank Gropengießer
Knorr-Bremse hat mit dem weltgrößten Hersteller von Schienenverkehrstechnik BombardierTransportation eine langfristige Rahmenvereinbarung („Long Term Supply Agreement“) für Bremssysteme geschlossen.

Das Abkommen wurde am 7. Juli in der Berliner Repräsentanz von Knorr-Bremse unterzeichnet – auf Bombardier-Seite von Pierre Attendu, Vice President Operations, und Charles O'Donnell, Vice President Procurement, Passengers Division, sowie auf der Seite von Knorr-Bremse von Dr. Dieter Wilhelm, Vorstand Schienenfahrzeugsysteme der Knorr-Bremse AG, und Dr. Frank Gropengiesser, Vorsitzender der Geschäftsführung des Bereichs für Schienenfahrzeugsysteme in Europa.

Die Vereinbarung sieht drei wesentliche
Punkte vor:

Knorr-Bremse ist künftig der bevorzugte Partner von Bombardier für Bremssysteme und soll einen „wesentlichen Lieferanteil“ erhalten.
Für künftige Lieferverträge wird ein einheitlicher, schlanker Prozess definiert.
Bombardier und Knorr-Bremse beabsichtigen, gemeinsam technische Standardlösungen einzusetzen, um damit am Markt wettbewerbsfähige Systeme anbieten zu können.
Das Abkommen wurde auf drei Jahre geschlossen und soll danach verlängert werden.
bron: http://www.eurailpress.de/article/view/ ... wse/1.html
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Northern Ireland upgrade
08 Jul 2008
UK: An £86m upgrade of the Belfast - Londonderry line was announced last month by Translink, the holding company which runs Northern Ireland Railways. Tenders will be called in early 2011 and the work is to be completed in 2013, cutting 30 min off the 2 h 15 min journey time.

The 150 km route accounts for half of NIR's 1 600 mm gauge network. Funding will come from central government, with £63·2m to go on track and signalling, including relaying the entire line between Coleraine and Londonderry Waterside and constructing an extra passing loop. The price excludes bridge and signalling renewals and the current £12m track life extension programme between Ballymena and Coleraine. The plan also excludes station improvements, as some have already been upgraded in line with disability legislation.

Two of the 20 additional DMUs for which NIR has called tenders will be allocated to the line from 2011. According to General Manager Mal McGreevy, introduction of 23 three-car CAF units in 2004-05 resulted in significant growth, with ridership increasing from 6·57 million passengers in 2001-02 to 9·5 million in 2007-08.

CAPTION: The Londonderry line has seen a 49% increase in passengers over the last two years, to more than 1 million passengers/year.
bron: http://www.railwaygazette.com/news_view ... grade.html
Laatst gewijzigd door rail s op 09 jul 2008, 20:38, 1 keer totaal gewijzigd.
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World rolling stock market July 2008
09 Jul 2008
Austria: Voestalpine company Logistik Service has ordered two Siemens Eurosprinter ES 64 U4 electric locomotives equipped for use in Austria and Germany.

Bosnia: On June 12 Bhzjk signed a €5·3m contract with Croatian manufacturer Koncar for the production of a prototype low-floor 25 kV 50 Hz EMU for regional passenger services. It will be funded by long-term loans provided by Croatian banks, for delivery in 12 months.

China: Hyundai Rotem has won a contract to supply traction, control and power supply equipment for trains to be built for the 33 km Shenzhen Metro Line 3, scheduled to open in 2011.

Faiveley has announced a 'strategically important' contract to supply Changchun Railway Vehicle Co with EPAC Lite braking equipment for use on 170 metro cars to be built for Shanghai lines 6 and 8.

Cuba: The first 11 of 40 type DF7G-C diesel-electric locomotives ordered from China Northern's February 7th Locomotive Works were shipped from Tianjin on June 12. The rest are due to be shipped next month, along with five DF7K-C Bo-Bo shunting locomotives. In 2005 CNR delivered 12 DF7G-C locos, which are 'running well' under hot and humid conditions on the line from Habana to Santiago.

Czech Republic: CD is to call tenders for the supply of eight DMUs for services from Praha to Ceské Budejovice and Rakovník. They will be funded using KC12bn which CD has been allocated in compensation for the July 1 transfer of property to infrastructure manager SZDC.

France: SNCF has awarded Alstom a €1·3m contract to modify four of the 20 type X73500 DMUs allocated to Franche-Comté region for use on services from Morteau to La Chaux-de-Fonds in Switzerland. This includes integrating SBB balise readers, and the contract has an option for a further four DMUs.

Germany: CommScope company Andrew is supplying in-train repeaters to improve mobile phone reception on 1 495 Deutsche Bahn ICE ?vehicles (RG 5.08 p282).

Wascosa has supplied oil company OMV with 20 Euro Tank Car wagons. The 24 tonne vehicles are being used to transport aviation fuel to München airport from refineries at Vohburg and Neustadt in Bayern.

Hungary: The board of MÁV has approved the purchase of 25 Bombardier Traxx locomotives equipped for use on 25 kV and 15 kV AC and 3 kV DC electrified lines.

Norway: Norska Auto Transport Service has placed a SKr30 order with Swedish firm Kockums for 10 twin-section covered wagons to carry new and imported cars to showrooms.

Russia: RailTransAuto has put into service the first of a new design of car-carrying wagon designed by St Petersburg firm Ruzkhimmash. Capacity is 9 tonnes higher than previous designs.

RZD has signed a preliminary agreement to acquire 100 2TE25A electric freight locomotives, which will be built at Transmash Holdings' Bryansk plant.

On June 9 the city of Volgograd awarded Petersburg Tram Mechanical Factory a contract for the supply of two three-section LRVs which will be used on the 14 km Metrotram segregated light rail route.

Slovakia: A KC112m contract for the modernisation of eight Bratislava CKD Tatra K2 trams has been awarded to Czech firm Pars Nova, now owned by Skoda (RG 4.08 p217).

UK: On June 18 East Midlands Trains announced it had awarded Derby-based DeltaRail a contract to refurbish its 25 Class 158 DMUs over 20 months. The units will gain additional seats and replacement toilets and air-conditioning equippment.
bron: http://www.railwaygazette.com/news_view ... _2008.html
Laatst gewijzigd door rail s op 09 jul 2008, 20:39, 1 keer totaal gewijzigd.
pietje

Re: nieuwstopic?!

Bericht door pietje »

Als je echt wenst dat we het niet lezen kan je het beter gewoon niet posten :wink:
in het andere geval liefst geen lichtblauw gebruiken, want dat is slecht leesbaar :idea:
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Re: nieuwstopic?!

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Vom: 09.07.08
DB will Regio-Branchentarif
Die Deutsche Bahn will im Regionalverkehr einen unternehmensübergreifenden Branchentarifvertrag. So soll erreicht werden, dass für alle Teilnehmer am SPNV-Wettbewerb „Waffengleichheit“ herrsche, sagte Karl-Friedrich Rausch, Vorstand der DB Personenverkehr AG zur Frankfurter Rundschau. So würden beim Faktor Lohn gleiche Bedingungen für alle geschaffen und der Wettbewerb liefe nicht mehr länger über die Lohnkosten.

Während die Gewerkschaft Transnet zustimmend reagierte, verhielt sich Veolia Verkehr eher zurückhaltend. Laut Transnet-Sprecher würden die Ausschreibungen bisher fast ausschließlich über den Preis und weniger über andere Kriterien wie Komfort oder Service gewonnen. Deshalb wollen die Gewerkschaften Transnet und GDBA in Kürze einen Vorstoß für einen einheitlichen Tarifvertrag im Regionalverkehr unternehmen. So soll auch verhindert werden, dass die DB AG künftig ausschreibungen mit tarifungebundenen Tochterunternehmen bestreitet.

Regionale Unterschiede in der Bezahlung zwischen Ost und West würden eine Realisierung eines solchen Vorschlags schwierig machen, so Veolia. Schon eher vorstellbar sei als Mittel gegen Lohndumping ein Mindestlohn für Mitarbeiter im Kundenservice oder den Werkstätten, sagt Veolia-Sprecherin Anja Smetanin gegenüber der FR. Ein komplett vereinheitlichtes Tarifwerk aber würde „den Wettbewerb kaputt machen“. Bei den Aufgabenträgern, sieht man das anders: „Wir haben nicht den Eindruck, dass es bei Personalkosten allzu große Unterschiede gibt“, so die BAG-SPNV. Die Privaten schätzten die Erlöse in der Regel optimistischer ein.
bron: http://www.eurailpress.de/article/view/ ... tarif.html
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uw gebeden worden aanhoord :!: :wink:

Vom: 09.07.08
Siemens: Im Bahnbereich werden 2500 Stellen gestrichenDie von Siemens-Chef Peter Löscher angekündigte umfassende Restrukturierungsmaßnahme hinterlässt auch in der Sparte Mobility Division Spuren. Dort allein sollen weltweit 2500 Stellen gestrichen werden.

Rund 700 davon entfallen auf Funktionen in Vertrieb und Verwaltung, rund 1800 betreffen Engineering- und Fertigungsthemen mit Schwerpunkt Europa. Mit dem Programm „Mobility in Motion“ soll die Division ihr mittelfristiges Margenband von fünf bis sieben Prozent Umsatzrendite erreichen und langfristig sichern. Unter anderem sollen standardisierte Plattformen etabliert werden.

Insgesamt will der Konzern weltweit 16.750 Stellen streichen, in Deutschland sind 5250 Mitarbeiter betroffen. Die nach Mitarbeitern größten Standorte sollen auch dementsprechend zu den Maßnahmen beitragen: Erlangen, München, Nürnberg und Berlin. Die Kosten will der Konzern bis 2010 absolut um 1,2 Mrd. EUR senken. Einen Teil der Kostensenkungen will Siemens durch Einsparungen bei der IT-Infrastruktur oder auch bei Beratern erzielen. Auf der Personalseite soll die Kostensenkung überwiegend im Vertriebs- und Verwaltungsbereich eingespart werden, hier sind weltweit 12.600 Stellen und in Deutschland 3500 betroffen.

Zum 1. Januar 2008 hat Löscher bei Siemens eine neue Struktur mit den drei Sektoren Energy, Industry und Healthcare eingeführt. Diese Sektoren entstanden aus ehemals acht Bereichen. Eine Vielzahl der Verwaltungsaufgaben der rund 70 Regionalgesellschaften führt der Konzern in 20 Clustern zusammen. Die rund 1800 rechtlich selbstständigen Unternehmenseinheiten sollen bis 2010 auf weniger als 1000 reduziert werden.
bron: http://www.eurailpress.de/article/view/ ... ichen.html
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Vom: 09.07.08
Rhein-Sieg-Express: Vergabe rechtsgültig
Das europaweite Ausschreibungsverfahren zur Vergabe des Betriebes auf der SPNV-Linie RE 9 „Rhein-Sieg-Express" (Aachen – Köln – Siegen), das durch die Aufgabenträger Zweckverband Nahverkehr Rheinland, Zweckverband SPNV-Nord und Nahverkehr Westfalen-Lippe durchgeführt worden ist, ist endgültig abgeschlossen.

Ein im Vergabeverfahren unterlegener Bieter hatte ein Nachprüfungsverfahren bei der Vergabekammer Köln eingeleitet. Nach erfolgter mündlicher Verhandlung am 4. Juli hat der nicht zum Zuge gekommene Bieter seinen Nachprüfungsantrag zurückgezogen. Somit steht der im Dezember 2010 geplanten Betriebsaufnahme durch den neuen Betreiber – der DB Heidekrautbahn GmbH – nichts mehr im Wege.
Die Ausschreibung umfasste ein Leistungsvolumen in Höhe von rd. 2 Mio. Zugkm / Jahr. Der zu Grunde liegende Verkehrsvertrag mit einer Laufzeit von 15 Jahren basiert auf dem Nettoprinzip, so dass die Einnahmenverantwortung in den Händen des zukünftigen Betreibers liegt.

In Verbindung stehende News:
NRW: Rahmenvereinbarung zu Wettbewerbsverfahren - 18.06.08
NRW: DB Regio-Tochter gewinnt Ausschreibung - 22.04.08
bron: http://www.eurailpress.de/article/view/ ... eltig.html
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Vom: 09.07.08
Schweiz: Baubewilligung für den Bahnausbau in Zug
Das Bundesamt für Verkehr (BAV) hat heute der SBB AG die Baubewilligung für die erste Teilergänzung der Stadtbahn Zug S2 erteilt. Damit ist das Bauvorhaben erstinstanzlich genehmigt worden.

Das Bauvorhaben umfasst den Bau eines 3. Gleises Bahnhof Zug - Baar Lindenpark mit Anpassungen an den bestehenden Gleisanlagen und an der Haltestelle Baar Lindenpark sowie den Abbruch und teilweisen Ersatz einer Remise. Zum Projekt gehören ebenfalls der Bau einer neuen Haltestelle Zug Casino, die Erweiterung der Haltestelle Zug Oberwil zu einer Kreuzungsstation sowie der Bau einer neuen Haltestelle Walchwil Hörndli.Das Bauvorhaben wird auf rund 30 Mio. Fr. (Kostenstand 2005) veranschlagt. Daran wird der Bund im Rahmen des Infrastrukturfonds einen Beitrag in der Höhe von ca. 15 Mio. CHF leisten. Beschreitet keine der am Verfahren Beteiligten den Rechtsweg an das Bundesverwaltungsgericht, wird die Baubewilligung rechtskräftig.
bron: http://www.eurailpress.de/article/view/ ... n_zug.html
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Vom: 09.07.08
Allianz pro Schiene: Hommel an der Spitze
Klaus-Dieter Hommel ist heute zum Vorstandsvorsitzenden der Allianz pro Schiene gewählt worden. Der Bundesvorsitzende der Verkehrsgewerkschaft GDBA tritt damit die Nachfolge von Norbert Hansen an, auf dessen Initiative die Allianz pro Schiene im Juni 2000 gegründet wurde. Hansens Amtszeit als ehrenamtlicher Vorsitzender endete mit dem Niederlegen seiner Ämter als Transnet-Vorsitzender im Mai 2008.

Klaus-Dieter Hommel gehört dem Vorstand der Allianz pro Schiene seit Februar 2003 an. Der 51-jährige Gewerkschafter und Ingenieur begann seine berufliche Laufbahn als Fahrdienstleiter bei der Deutschen Reichsbahn in Cottbus. Nach einem Fernstudium an der Verkehrshochschule Dresden war er Gründungsmitglied und Vorsitzender der GDBA Ost. Im Jahr 2003 wurde er zum Bundesvorsitzenden der Verkehrsgewerkschaft GDBA gewählt.
bron: http://www.eurailpress.de/article/view/ ... pitze.html
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Industry news in brief
10 Jul 2008
Knorr-Bremse has selected Budapest as the site of a new factory which will produce braking and air supply systems for rolling stock and other applications from the end of 2009. Production at the company's existing plant in the city will also be moved to the new site.

Faiveley is negotiating the purchase of South Carolina-based firm Ellcon-National. Founded in 1910, the US company produces braking, loading and other equipment for freight wagons, and stainless steel doors and windows for passenger vehicles.

Under Russian Railways' privatisation programme, Far Eastern Car Repair Co has bought the Buzluk and Pevelets wagon repair depots. Repair & Transportation Co won the bidding for the Cheremkhovo works, Transoil the Kuino site, and Armavir Heavy Engineering the Aravir plant. The Belgorod, Ardecha, Khovrino and Magadagachi plants failed to sell.

SKF has signed an agreement to construct a bearing factory in the Tver region of Russia. Production is expected to start in January 2010, supporting RZD in a switch from conventional axlebox roller bearings to sealed taper-bearing units.

On June 2 B3 Cable Solutions announced that it had completed the acquisition of the Nexans telecommunications and railway signalling cable business based at Santander in Spain.

On May 21 Bombardier Transportation and Transmash Holding signed an agreement to establish an equally-owned joint venture to develop locomotives with asynchronous traction equipment for the CIS market. The companies already co-operate in component production under a May 2007 agreement.

ABB Sécheron has signed five-year framework agreement to supply traction transformers to Alstom Transport. ABB will also provide design and research capabilities.

Hybrid and genset locomotive builder Railpower Technologies announced on May 26 that it is to construct its first assembly plant at Saint-Jean-sur-Richelieu, 25 km east of Montréal. Until now the company has subcontracted loco-motive production. Funding for the factory and the production of additional demonstrator locos will be provided through a C$20m investment by the Ontario Teachers' Pension Plan and a C$2·5m contribution from the Québec government.

Travel trade booking system provider Amadeus has acquired a controlling interest in Onerail, which provides rail ticketing and reservation systems for travel agents.
bron: http://www.railwaygazette.com/news_view ... ef-44.html
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Vom: 10.07.08
EU-Kommission: Trassenpreise gegen Lärm
Die EU-Kommission will stärker den Lärm der Eisenbahn bekämpfen. Neben Lärmgrenzwerten und freiwilligen Maßnahmen soll hier der Trassenpreis eine große Rolle spielen. Die Einführung lärmabhängiger Trassenpreise ist Bestandteil des aktuellen Entwurfs der EU-Kommission für eine Mitteilung an den Ministerrat und das Europäische Parlament.

In der Startphase soll der lärmabhängige Trassenpreis in Form eines Bonussystems berechnet werden. Später dann soll auf ein Bonus-Malus-System umgestellt werden. Für leise laufende Güterwagen soll sich der Trassenpreis dann verringern, während für herkömmliche Waggons ein Zuschlag fällig wäre. Die Neuregelung soll im Zusammenhang mit der Überarbeitung der Richtlinie 2001/14/EG erfolgen
bron: http://www.eurailpress.de/article/view/ ... laerm.html
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Re: nieuwstopic?!

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Cities must learn to 'love their trams'
10 Jul 2008
Australia Yarra Trams CEO Dennis Cliche wore this simple message on his lapel at a recent light rail conference, where he outlined how the Melbourne operator is taking positive measures to manage increasing congestion and surging ridership.

Speaking at the ninth UITP Light Rail Conference in Istanbul on June 13, Dennis Cliche gave an upbeat assessment of Yarra Trams' efforts to improve its service in the face of some significant operational challenges.

The Melbourne network, which since 2004 has been solely operated by Yarra Trams, a joint venture of Transdev and Transfield Services, is now the world's largest conventional tram operation with 249 km of double track, some 67% of which is shared with road traffic.

Cliche admitted that rising road congestion is having an adverse effect on the tram network, and end-to-end journey times and punctuality have both suffered in recent years.

Average commercial speed across the network is 16 km/h, although this drops to 11 km/h in the city centre. Overall ridership has grown by over 15 million passenger-journeys in the past three years, with patronage growing by 30% on some routes, leaving Yarra Trams with a significant capacity headache.

But in typically ebullient fashion, Cliche told delegates that doing nothing was not an option - not least because the trams are so crucial to Melbourne's future sustainability.

'We are absolutely not anti-car - we are suggesting to Melbourne's motorists that if they all took the tram to work once each week, they would also get a better commute all week'. But the catch is that if commuters deserted their cars en masse, 'we wouldn't be able to carry them all'. Implementing practical measures to manage the problem requires not only co-operation with a myriad of stakeholders and interest groups, but vision and enthusiasm.

'Bumble bees'
'Melbourne's trams have been awarded Australian national heritage status, and they are a worldwide symbol of the city', Cliche pointed out. At the same time, they need to provide a modern transport service that caters for the growing city's needs. Publicity and marketing are vital, and under Cliche, Yarra Trams is anything but low-key.

That much is evident on Line 96 between East Brunswick and St Kilda. June 11 saw the first Alstom Citadis 302 car loaned from Mulhouse enter traffic in its bright yellow livery. The cars are to retain the colours applied by French operator Soléa, but they are being branded as 'bumble bees' to reinforce the message that trams are kind to the environment.

'This is the latest generation of low-floor cars', Cliche emphasised, 'and it's really important that we show our passengers that we are still innovating, still moving forward'. Three of the five Mulhouse cars are now in Australia, where they will stay until 2011 under a project co-ordinated by Transdev.

Innovative marketing
But it is arguably in the marketing of the tram service that Melbourne has set an example to other cities. A number of concepts designed to make the tram easier to use and more attractive to new customers have been embraced by Cliche's team. The 'Love Your Trams' sustainability campaign saw more than 20 000 native tree seeds distributed to passengers, and culminated in the launch of the city's first wind-powered tram (RG 5.08 p331).

TramTracker offers real-time information about the next three trams to depart from the nearest stop, delivered by SMS to a mobile phone, by landline or by internet. The service also allows passengers to request information on the next low-floor car to pass on their route, which Cliche suggested is especially helpful on a network that does not restrict its low-floor vehicles to dedicated routes. TramTracker features in an advertising campaign showing how passengers can wait for a tram by finishing a book in a coffee shop or a glass of wine in a restaurant, for example.

'It's about a positive message - it's not about finding out whether your tram is delayed or not, it's about knowing when your next tram is coming', Cliche explained, citing the influence of his own experience in sales and marketing positions.

Cliche's passion for light rail is clear from the 'Love Your Trams' badge he wore in Istanbul; the same logo is emblazoned across the operator's website. His message to other players is that they should push to embed their tramways into the culture of their city through highly-visible and sometimes unusual initiatives, even in times of rising demand and concerns over capacity.

Dennis Cliche was appointed as Chief Executive Officer of Yarra Trams in September 2005. He started his career with Air Liquide Canada and spent 22 years with the Air Liquide Group in a variety of executive, sales and technical roles in Canada, France and Australia. He joined Transdev SA in May 2003 and was seconded to the Yarra Trams executive team in July 2003.
bron: http://www.railwaygazette.com/news_view ... trams.html
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Vom: 10.07.08
UK: Vier Bieter für neue Thameslink-Züge
Vier Hersteller haben sich für die Ausschreibung um die neuen Züge für das Thameslink-Netz im Großraum London qualifiziert. Dies hat das Department for Transport jetzt bekanntgegeben. Der Auftragswert der neuen Züge beläuft sich auf rund 1,4 Mrd. GBP (1,8 Mrd. EUR).

Die vier Bieter sind:

- Alstom Transport
- Bombardier Transportation UK
- Hitachi Europe und
- Siemens Mobility

Beschafft werden sollen insgesamt 1100 Einzelfahrzeuge, die die vorhandene Flotte von 380 Fahrzeugen ergänzt. Die Züge sollen künftig in der Hauptverkehrszeit aus acht bis zwölf Wagen bestehen. Für die Zulassung werden die ersten Fahrzeuge im Herbst 2011 erwartet, in den Fahrgastbetrieb sollen sie dann ab Frühjahr 2012 gehen.

Bei der Erarbeitung des Lastenheftes für die Züge waren Network Rail, verschiedene Bahnbetreiber sowie Fahrgastgruppen beteiligt. Details der neuen Züge werden zusammen mit der Ausschreibung des neuen Betreibers veröffentlicht. Im September dieses Jahres soll die Präqualifikation der Bieter abgeschlossen sein, für den Sommer 2009 wird die Vertragsunterzeichnung erwartet. 2015 soll dann der neue Betreiber den verkehr übernehmen. Dann sollen schon 720 der 1100 Fahrzeuge zur Verfügung stehen.

Das Thameslink-Netz wird für insgesamt 5,5 Mrd. GBP (6,9 Mrd. EUR) ertüchtigt. Der Großteil des Geldes fließt in den Ausbau der Infrastruktur. Es werden in der City von London neue Stationen erstellt und eine neue Sicherungstechnik ermöglicht künftig den Betrieb von bis zu 24 Zügen pro Stunde.
bron: http://www.eurailpress.de/article/view/ ... zuege.html

Thameslink shortlist announced
10 Jul 2008
UK: On July 10 the Department for Transport named Alstom, Bombardier, Hitachi and Siemens as the shortlisted bidders for a contract worth an estimated £1·4bn to supply trains for Thameslink services.

Bidders will be asked to produce 1 100 EMU cars for north-south commuter services through London, increasing the current fleet by around 380 carriages.

Detailed specifications for the 25 kV 50 Hz/750 V DC dual-voltage units will be included in the invitation to tender which DfT expects to issue in September. The winner is expected to be announced in summer 2009, testing will begin in autumn 2011, and the first train will enter passenger service by February 1 2012.
bron: http://www.railwaygazette.com/news_view ... unced.html
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