medische controle

Voor alle minder serieuze en/of niet-treingerelateerde zaken.
janp

medische controle

Bericht door janp »

Hoi,

ik kreeg vandaag een brief dat ik moest langskomen voor een medisch onderzoek.. nu ik heb het niet zo begrepen op medische onderzoeken (slechte ervaringen vn vroeger),
ik had een vraagje:

de radiografie v d borstkas, dien ik mij daar volledig voor uit te kleden?
en voor het klinisch onderzoek.. is dit in ondergoed,of gewoon tshirt uitdoen?

zijn het vriendelijke mensen daar?

hartelijk dank!!

Meld dit bericht
Steven

Re: medische controle

Bericht door Steven »

euh normaal doet de nmbs zelf geen radiografie meer, je zal een brief meekrijgen (indien nodig) om bij een radioloog naar keuze te gaan.
indien men een ECR wil maken van uw hart zal je uw shirt moeten uitdoen, indien men u zal wegen zal je ook minstens uw bovenlichaam moeten ontbloten. niks abnormaal buiten klassieke medische proeven.
janp

Bericht door janp »

Steven schreef:euh normaal doet de nmbs zelf geen radiografie meer, je zal een brief meekrijgen (indien nodig) om bij een radioloog naar keuze te gaan.
indien men een ECR wil maken van uw hart zal je uw shirt moeten uitdoen, indien men u zal wegen zal je ook minstens uw bovenlichaam moeten ontbloten. niks abnormaal buiten klassieke medische proeven.
Ok,maar moet je voor het klinisch onderzoek ook je broek uitdoen? het klinkt mss dom,maar doe dat niet graag voor een vreemde ;-)
boevnlichaam ontblotem voor het wegen? wat is daar de bedoeling in feite van? weegt een tshirt zo veel? ;-)
Steven

Bericht door Steven »

janp schreef:
Steven schreef:euh normaal doet de nmbs zelf geen radiografie meer, je zal een brief meekrijgen (indien nodig) om bij een radioloog naar keuze te gaan.
Ok,maar moet je voor het klinisch onderzoek ook je broek uitdoen? het klinkt mss dom,maar doe dat niet graag voor een vreemde ;-)
boevnlichaam ontblotem voor het wegen? wat is daar de bedoeling in feite van? weegt een tshirt zo veel? ;-)

je moet zoveel spoken niet zoeken, voor het wegen trachten ze toch een juist beeld te hebben, er zijn nu eenmaal mensen die een sweater dragen die kan doorwegen of weet jij al wat jij allemaal zal aanhebben de dag van de medische keuring en welk weer het zal worden :-)
u te veel vragen stellen vooraf maakt enkel uzelf zot en niets meer dan dat.
janp

Bericht door janp »

Steven schreef:
janp schreef:

je moet zoveel spoken niet zoeken, voor het wegen trachten ze toch een juist beeld te hebben, er zijn nu eenmaal mensen die een sweater dragen die kan doorwegen of weet jij al wat jij allemaal zal aanhebben de dag van de medische keuring en welk weer het zal worden :-)
u te veel vragen stellen vooraf maakt enkel uzelf zot en niets meer dan dat.
ja, maar ik las hier op het forum dat sommigen u als "vee" behandelen.. vandaar de vraag.. ik ben een vrouw, en dat ligt gevoeliger eh ;-)

zijn het overigens overwegend vrouwelijke verpleegsters/dokters ?

bedankt voor al u info!! het stelt me meer gerust!
Steven

Bericht door Steven »

het zijn er overwegend franstalige mensen :-) er is en zeker evenwicht tussen M en V aanwezig al hangt alles beetje af van welke dag je moet gaan. de ene dag is het iets mannelijker dan de andere dag ( ze hebben een drietal psychologen in dienst, een dokter of twee, ....)
Nils

Bericht door Nils »

Steven schreef:het zijn er overwegend franstalige mensen :-) er is en zeker evenwicht tussen M en V aanwezig al hangt alles beetje af van welke dag je moet gaan. de ene dag is het iets mannelijker dan de andere dag ( ze hebben een drietal psychologen in dienst, een dokter of twee, ....)
Ik kan je wel verzekeren dat de hoofdgeneesheer (Dr Winand) zeker een vrouw is.
En moest je het niet aan haar lichaamsbouw zien, zie je het zeker aan haar kledingsstijl.
janp

Bericht door janp »

Nils schreef:
Steven schreef:het zijn er overwegend franstalige mensen :-) er is en zeker evenwicht tussen M en V aanwezig al hangt alles beetje af van welke dag je moet gaan. de ene dag is het iets mannelijker dan de andere dag ( ze hebben een drietal psychologen in dienst, een dokter of twee, ....)
Ik kan je wel verzekeren dat de hoofdgeneesheer (Dr Winand) zeker een vrouw is.
En moest je het niet aan haar lichaamsbouw zien, zie je het zeker aan haar kledingsstijl.

moest er iemand van jullie zich (tot op onderklediung) uitkleden bj de verpleegster vr het wegen?
en bij de dokter?

dit is de laatste vraag die ik wil weten ;-) pls verlos mij uit mijn onzekerheid :p
Tim

Bericht door Tim »

Ik moest me toch volledig uitkleden, mocht enkel mijn onderbroek aanhouden (gelukkig maar :P )

Maar dit duurt niet lang hoor, na 3 minuten mag je je alweer aankleden.
Ik vind dat het allemaal heel goed meevalt, alle dokters en psychologen waren zeer vriendelijk. Dus er is echt niets om voor te vrezen :wink:
janp

Bericht door janp »

Tim schreef:Ik moest me toch volledig uitkleden, mocht enkel mijn onderbroek aanhouden (gelukkig maar :P )

Maar dit duurt niet lang hoor, na 3 minuten mag je je alweer aankleden.
Ik vind dat het allemaal heel goed meevalt, alle dokters en psychologen waren zeer vriendelijk. Dus er is echt niets om voor te vrezen :wink:
was dit voor het biometrisch onderzoek dat je je volledig moest uitkelden of vr het onderzoek bij dokter? of is dat tezamen?
en er zijn toch kleedhokjes hopelijk?

tx!!!
markske

Bericht door markske »

Man man man toch :oops: Ze zullen je wel niet opeten hoor :mrgreen:
janp

Bericht door janp »

markske schreef:Man man man toch :oops: Ze zullen je wel niet opeten hoor :mrgreen:
wil het gewoon graag weten! stelt me gerust , u c? dus als iemand mij aub kan helpen :)
Bartjedj

Bericht door Bartjedj »

Er is inderdaad een hokje waar je je kan uitkleden.
Ik moest me enkel uitkleden voor het wegen, en voor enkele kleine testjes voor de rug (buigen, armen strekken voor u,...).
Altesamen hoogstens 5'. En iedereen is inderdaad zeer vriendelijk. Alles zal wel loslopen (zeg ik, die de negatiefste score voor de medische kreeg :wink: )

Trek het je echt niet aan, je maakt enkel jezelf zot.

BDJ
janp

Bericht door janp »

Bartjedj schreef:Er is inderdaad een hokje waar je je kan uitkleden.
Ik moest me enkel uitkleden voor het wegen, en voor enkele kleine testjes voor de rug (buigen, armen strekken voor u,...).
Altesamen hoogstens 5'. En iedereen is inderdaad zeer vriendelijk. Alles zal wel loslopen (zeg ik, die de negatiefste score voor de medische kreeg :wink: )

BDJ
het wegen en de testjes zijn die bij dezelfde persoon? of het wegen bij verpleegster en testjes bij de dokter?

dit is mijn allerlaatste vraag ;-) ben bijna gerust!
dwarsligger

Bericht door dwarsligger »

janp schreef:
Bartjedj schreef:Er is inderdaad een hokje waar je je kan uitkleden.

BDJ
het wegen en de testjes zijn die bij dezelfde persoon? of het wegen bij verpleegster en testjes bij de dokter?

dit is mijn allerlaatste vraag ;-) ben bijna gerust!
Soms laten ze u zelf eerst wegen om te zien of u de cijfertjes kunt lezen en de kleuren.
Plaats reactie