medische controle
medische controle
Hoi,
ik kreeg vandaag een brief dat ik moest langskomen voor een medisch onderzoek.. nu ik heb het niet zo begrepen op medische onderzoeken (slechte ervaringen vn vroeger),
ik had een vraagje:
de radiografie v d borstkas, dien ik mij daar volledig voor uit te kleden?
en voor het klinisch onderzoek.. is dit in ondergoed,of gewoon tshirt uitdoen?
zijn het vriendelijke mensen daar?
hartelijk dank!!
Meld dit bericht
ik kreeg vandaag een brief dat ik moest langskomen voor een medisch onderzoek.. nu ik heb het niet zo begrepen op medische onderzoeken (slechte ervaringen vn vroeger),
ik had een vraagje:
de radiografie v d borstkas, dien ik mij daar volledig voor uit te kleden?
en voor het klinisch onderzoek.. is dit in ondergoed,of gewoon tshirt uitdoen?
zijn het vriendelijke mensen daar?
hartelijk dank!!
Meld dit bericht
Re: medische controle
euh normaal doet de nmbs zelf geen radiografie meer, je zal een brief meekrijgen (indien nodig) om bij een radioloog naar keuze te gaan.
indien men een ECR wil maken van uw hart zal je uw shirt moeten uitdoen, indien men u zal wegen zal je ook minstens uw bovenlichaam moeten ontbloten. niks abnormaal buiten klassieke medische proeven.
indien men een ECR wil maken van uw hart zal je uw shirt moeten uitdoen, indien men u zal wegen zal je ook minstens uw bovenlichaam moeten ontbloten. niks abnormaal buiten klassieke medische proeven.
Ok,maar moet je voor het klinisch onderzoek ook je broek uitdoen? het klinkt mss dom,maar doe dat niet graag voor een vreemdeSteven schreef:euh normaal doet de nmbs zelf geen radiografie meer, je zal een brief meekrijgen (indien nodig) om bij een radioloog naar keuze te gaan.

boevnlichaam ontblotem voor het wegen? wat is daar de bedoeling in feite van? weegt een tshirt zo veel?

janp schreef:Ok,maar moet je voor het klinisch onderzoek ook je broek uitdoen? het klinkt mss dom,maar doe dat niet graag voor een vreemdeSteven schreef:euh normaal doet de nmbs zelf geen radiografie meer, je zal een brief meekrijgen (indien nodig) om bij een radioloog naar keuze te gaan.
boevnlichaam ontblotem voor het wegen? wat is daar de bedoeling in feite van? weegt een tshirt zo veel?
je moet zoveel spoken niet zoeken, voor het wegen trachten ze toch een juist beeld te hebben, er zijn nu eenmaal mensen die een sweater dragen die kan doorwegen of weet jij al wat jij allemaal zal aanhebben de dag van de medische keuring en welk weer het zal worden

u te veel vragen stellen vooraf maakt enkel uzelf zot en niets meer dan dat.
ja, maar ik las hier op het forum dat sommigen u als "vee" behandelen.. vandaar de vraag.. ik ben een vrouw, en dat ligt gevoeliger ehSteven schreef:janp schreef:Ok,maar moet je voor het klinisch onderzoek ook je broek uitdoen? het klinkt mss dom,maar doe dat niet graag voor een vreemdeSteven schreef:euh normaal doet de nmbs zelf geen radiografie meer, je zal een brief meekrijgen (indien nodig) om bij een radioloog naar keuze te gaan.
je moet zoveel spoken niet zoeken, voor het wegen trachten ze toch een juist beeld te hebben, er zijn nu eenmaal mensen die een sweater dragen die kan doorwegen of weet jij al wat jij allemaal zal aanhebben de dag van de medische keuring en welk weer het zal worden
u te veel vragen stellen vooraf maakt enkel uzelf zot en niets meer dan dat.

zijn het overigens overwegend vrouwelijke verpleegsters/dokters ?
bedankt voor al u info!! het stelt me meer gerust!
het zijn er overwegend franstalige mensen
er is en zeker evenwicht tussen M en V aanwezig al hangt alles beetje af van welke dag je moet gaan. de ene dag is het iets mannelijker dan de andere dag ( ze hebben een drietal psychologen in dienst, een dokter of twee, ....)

Ik kan je wel verzekeren dat de hoofdgeneesheer (Dr Winand) zeker een vrouw is.Steven schreef:het zijn er overwegend franstalige mensener is en zeker evenwicht tussen M en V aanwezig al hangt alles beetje af van welke dag je moet gaan. de ene dag is het iets mannelijker dan de andere dag ( ze hebben een drietal psychologen in dienst, een dokter of twee, ....)
En moest je het niet aan haar lichaamsbouw zien, zie je het zeker aan haar kledingsstijl.
Nils schreef:Ik kan je wel verzekeren dat de hoofdgeneesheer (Dr Winand) zeker een vrouw is.Steven schreef:het zijn er overwegend franstalige mensener is en zeker evenwicht tussen M en V aanwezig al hangt alles beetje af van welke dag je moet gaan. de ene dag is het iets mannelijker dan de andere dag ( ze hebben een drietal psychologen in dienst, een dokter of twee, ....)
En moest je het niet aan haar lichaamsbouw zien, zie je het zeker aan haar kledingsstijl.
moest er iemand van jullie zich (tot op onderklediung) uitkleden bj de verpleegster vr het wegen?
en bij de dokter?
dit is de laatste vraag die ik wil weten

Ik moest me toch volledig uitkleden, mocht enkel mijn onderbroek aanhouden (gelukkig maar
)
Maar dit duurt niet lang hoor, na 3 minuten mag je je alweer aankleden.
Ik vind dat het allemaal heel goed meevalt, alle dokters en psychologen waren zeer vriendelijk. Dus er is echt niets om voor te vrezen

Ik vind dat het allemaal heel goed meevalt, alle dokters en psychologen waren zeer vriendelijk. Dus er is echt niets om voor te vrezen

was dit voor het biometrisch onderzoek dat je je volledig moest uitkelden of vr het onderzoek bij dokter? of is dat tezamen?Tim schreef:Ik moest me toch volledig uitkleden, mocht enkel mijn onderbroek aanhouden (gelukkig maar)
en er zijn toch kleedhokjes hopelijk?
tx!!!
wil het gewoon graag weten! stelt me gerust , u c? dus als iemand mij aub kan helpenmarkske schreef:Man man man tochZe zullen je wel niet opeten hoor

Er is inderdaad een hokje waar je je kan uitkleden.
Ik moest me enkel uitkleden voor het wegen, en voor enkele kleine testjes voor de rug (buigen, armen strekken voor u,...).
Altesamen hoogstens 5'. En iedereen is inderdaad zeer vriendelijk. Alles zal wel loslopen (zeg ik, die de negatiefste score voor de medische kreeg
)
Trek het je echt niet aan, je maakt enkel jezelf zot.
BDJ
Ik moest me enkel uitkleden voor het wegen, en voor enkele kleine testjes voor de rug (buigen, armen strekken voor u,...).
Altesamen hoogstens 5'. En iedereen is inderdaad zeer vriendelijk. Alles zal wel loslopen (zeg ik, die de negatiefste score voor de medische kreeg

BDJ
het wegen en de testjes zijn die bij dezelfde persoon? of het wegen bij verpleegster en testjes bij de dokter?Bartjedj schreef:Er is inderdaad een hokje waar je je kan uitkleden.
Altesamen hoogstens 5'. En iedereen is inderdaad zeer vriendelijk. Alles zal wel loslopen (zeg ik, die de negatiefste score voor de medische kreeg)
BDJ
dit is mijn allerlaatste vraag

Soms laten ze u zelf eerst wegen om te zien of u de cijfertjes kunt lezen en de kleuren.janp schreef:het wegen en de testjes zijn die bij dezelfde persoon? of het wegen bij verpleegster en testjes bij de dokter?Bartjedj schreef:Er is inderdaad een hokje waar je je kan uitkleden.
Altesamen hoogstens 5'. En iedereen is inderdaad zeer vriendelijk. Alles zal wel loslopen (zeg ik, die de negatiefste score voor de medische kreeg)
BDJ
dit is mijn allerlaatste vraagben bijna gerust!