Aanpassingen HLD77 voor inzet in Duitsland
Aanpassingen HLD77 voor inzet in Duitsland
Hoi,
De locomotieven HLD77 die als middelste loc in een setje van drie in Duitsland terechtkomen moeten aanpassingen aan de wielbanden (?) ondergaan. Om welke aanpassingen gaat het in dit geval? Welke locomotieven zijn hiervoor aangepast, en is deze wijziging ook doorgevoerd op de ATB+PZB-machines 7771-7790 en 7866-7870?
Bedankt voor een antwoord.
Luc
De locomotieven HLD77 die als middelste loc in een setje van drie in Duitsland terechtkomen moeten aanpassingen aan de wielbanden (?) ondergaan. Om welke aanpassingen gaat het in dit geval? Welke locomotieven zijn hiervoor aangepast, en is deze wijziging ook doorgevoerd op de ATB+PZB-machines 7771-7790 en 7866-7870?
Bedankt voor een antwoord.
Luc
Re: Aanpassingen HLD77 voor inzet in Duitsland
Is dat zo? Ik dacht elke HLR 77-78 als middenste mocht dienen?
De buitenste moeten echter wel beschikken over beveiligings- en radiosysteem beschikken.
BDJ
De buitenste moeten echter wel beschikken over beveiligings- en radiosysteem beschikken.
BDJ
Re: Aanpassingen HLD77 voor inzet in Duitsland
Ja, dat is zo.
Er zijn maar een beperkt aantal machines toegelaten, o.a. 7815, 7845 en 7846, maar het zullen er inmiddels wel fors meer zijn.

Er zijn maar een beperkt aantal machines toegelaten, o.a. 7815, 7845 en 7846, maar het zullen er inmiddels wel fors meer zijn.
Re: Aanpassingen HLD77 voor inzet in Duitsland
Er is een beperkt aan 77er maar toegelaten tot Duitsland.
Dit heeft te maken met controle op een aantal punten.
Zo zijn de assen voorzien van speciale punten voor extra controle.
Dit heeft te maken met controle op een aantal punten.
Zo zijn de assen voorzien van speciale punten voor extra controle.
Treinen op tijd laten rijden is niet moeilijk.
Alleen die reizigers maken het zo lastig.
Alleen die reizigers maken het zo lastig.
Re: Aanpassingen HLD77 voor inzet in Duitsland
Bedankt voor je reactie. Aan wat voor controlepunten moet ik dan denken, bv. positie wielband?
Re: Aanpassingen HLD77 voor inzet in Duitsland
Platte kanten ???Luc schreef:Bedankt voor je reactie. Aan wat voor controlepunten moet ik dan denken, bv. positie wielband?
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Aanpassingen HLD77 voor inzet in Duitsland
Er is een slijtgleuf getrokken in de wielband.
De drie loc's moeten er van voorzien zijn.
De middelste moet dus die gleuf ook hebben maar moet geen Indusi hebben.
Als ik me niet vergis, heeft men bij deze laatste locs het plaatje met Siemens aan één van de opstaptreden vervangen door een plaatje met een code op. Ik weet wel niet meer wat erop staat.
De drie loc's moeten er van voorzien zijn.
De middelste moet dus die gleuf ook hebben maar moet geen Indusi hebben.
Als ik me niet vergis, heeft men bij deze laatste locs het plaatje met Siemens aan één van de opstaptreden vervangen door een plaatje met een code op. Ik weet wel niet meer wat erop staat.
Re: Aanpassingen HLD77 voor inzet in Duitsland
Daarmee kan men dus zien of de wielband aan de afkeurmaat zit neem ik aan?
Dank voor je antwoord.
Dank voor je antwoord.
Re: Aanpassingen HLD77 voor inzet in Duitsland
Net zoals de groeven bij autobanden ?Luc schreef:Daarmee kan men dus zien of de wielband aan de afkeurmaat zit neem ik aan?
Dank voor je antwoord.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Aanpassingen HLD77 voor inzet in Duitsland
Zit die gleuf in het "loopvlak of zijdelings in het wiel ?Bibke schreef:Er is een slijtgleuf getrokken in de wielband.
De drie loc's moeten er van voorzien zijn.
De middelste moet dus die gleuf ook hebben maar moet geen Indusi hebben.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Aanpassingen HLD77 voor inzet in Duitsland
nog nooit van gehoord
dat de middelste moet aangepast worden
wel moeten de 2 buitenste met de korte kant naar buiten staan voor het zicht
en moeten gsm-r hebben voor duitsland
indusie in in principe niet verplicht aangezien snelheid max 100 km/uur is
dat de middelste moet aangepast worden


wel moeten de 2 buitenste met de korte kant naar buiten staan voor het zicht
en moeten gsm-r hebben voor duitsland
indusie in in principe niet verplicht aangezien snelheid max 100 km/uur is
Re: Aanpassingen HLD77 voor inzet in Duitsland
Ga eens praten met de EBA. En dan kom je er achter dat bijna alles nu een vorm van indusie heeft. Maar onder de 100km/h geen indusie is een droom. Nee ze moeten indusie hebben anders mogen ze niet verder als de grens. En ook geen meter meer.
Treinen op tijd laten rijden is niet moeilijk.
Alleen die reizigers maken het zo lastig.
Alleen die reizigers maken het zo lastig.
Re: Aanpassingen HLD77 voor inzet in Duitsland
De binnenste lok moet ook aangepast zijn. Groef in wiel. Deze laatste hebben zelfs een plaatjes aan de voettrede gekregen om ze herkenbaar te maken.fitnessboy schreef:nog nooit van gehoord
dat de middelste moet aangepast worden![]()
![]()
wel moeten de 2 buitenste met de korte kant naar buiten staan voor het zicht
en moeten gsm-r hebben voor duitsland
indusie in in principe niet verplicht aangezien snelheid max 100 km/uur is
Dat van de korte huiven naar buiten heb ik nog niet gehoord voor Duitsland.
Wel geldt dat voor Nederland waar dus de twee langen huiven tegen elkaar moeten staan.
De buitenste loks voor Duitsland hebben toch de INDUSI.
Re: Aanpassingen HLD77 voor inzet in Duitsland
Is dat nu een groef in het loopvlak van het wiel, of in de zijkant (discussie aan de bar in Meiningen...)?Bibke schreef:
De binnenste lok moet ook aangepast zijn. Groef in wiel.
In beide gevallen kunt ge zien hoever de wielband versleten is.....
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Aanpassingen HLD77 voor inzet in Duitsland
Volgens mij is dat gewoon in het loopvlak.dentheo schreef:Is dat nu een groef in het loopvlak van het wiel, of in de zijkant (discussie aan de bar in Meiningen...)?Bibke schreef:
De binnenste lok moet ook aangepast zijn. Groef in wiel.
In beide gevallen kunt ge zien hoever de wielband versleten is.....
Ik heb de vraag gemaild aan iemand van TW Antwerpen Noord.
Zodra ik het antwoord heb zal ik het bevestigen.