Aanpassingen HLD77 voor inzet in Duitsland

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Luc

Aanpassingen HLD77 voor inzet in Duitsland

Bericht door Luc »

Hoi,

De locomotieven HLD77 die als middelste loc in een setje van drie in Duitsland terechtkomen moeten aanpassingen aan de wielbanden (?) ondergaan. Om welke aanpassingen gaat het in dit geval? Welke locomotieven zijn hiervoor aangepast, en is deze wijziging ook doorgevoerd op de ATB+PZB-machines 7771-7790 en 7866-7870?


Bedankt voor een antwoord.
Luc
Bartjedj

Re: Aanpassingen HLD77 voor inzet in Duitsland

Bericht door Bartjedj »

Is dat zo? Ik dacht elke HLR 77-78 als middenste mocht dienen?
De buitenste moeten echter wel beschikken over beveiligings- en radiosysteem beschikken.

BDJ
Luc

Re: Aanpassingen HLD77 voor inzet in Duitsland

Bericht door Luc »

Ja, dat is zo. :P
Er zijn maar een beperkt aantal machines toegelaten, o.a. 7815, 7845 en 7846, maar het zullen er inmiddels wel fors meer zijn.
Mark7758
Berichten: 578
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:36
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Aanpassingen HLD77 voor inzet in Duitsland

Bericht door Mark7758 »

Er is een beperkt aan 77er maar toegelaten tot Duitsland.
Dit heeft te maken met controle op een aantal punten.
Zo zijn de assen voorzien van speciale punten voor extra controle.
Treinen op tijd laten rijden is niet moeilijk.
Alleen die reizigers maken het zo lastig.
Luc

Re: Aanpassingen HLD77 voor inzet in Duitsland

Bericht door Luc »

Bedankt voor je reactie. Aan wat voor controlepunten moet ik dan denken, bv. positie wielband?
dentheo
Berichten: 8269
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Aanpassingen HLD77 voor inzet in Duitsland

Bericht door dentheo »

Luc schreef:Bedankt voor je reactie. Aan wat voor controlepunten moet ik dan denken, bv. positie wielband?
Platte kanten ???
Theo
Groeten vanop de Heide
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2955
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Re: Aanpassingen HLD77 voor inzet in Duitsland

Bericht door Bibke »

Er is een slijtgleuf getrokken in de wielband.
De drie loc's moeten er van voorzien zijn.
De middelste moet dus die gleuf ook hebben maar moet geen Indusi hebben.
Als ik me niet vergis, heeft men bij deze laatste locs het plaatje met Siemens aan één van de opstaptreden vervangen door een plaatje met een code op. Ik weet wel niet meer wat erop staat.
Luc

Re: Aanpassingen HLD77 voor inzet in Duitsland

Bericht door Luc »

Daarmee kan men dus zien of de wielband aan de afkeurmaat zit neem ik aan?
Dank voor je antwoord.
dentheo
Berichten: 8269
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Aanpassingen HLD77 voor inzet in Duitsland

Bericht door dentheo »

Luc schreef:Daarmee kan men dus zien of de wielband aan de afkeurmaat zit neem ik aan?
Dank voor je antwoord.
Net zoals de groeven bij autobanden ?
Theo
Groeten vanop de Heide
dentheo
Berichten: 8269
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Aanpassingen HLD77 voor inzet in Duitsland

Bericht door dentheo »

Bibke schreef:Er is een slijtgleuf getrokken in de wielband.
De drie loc's moeten er van voorzien zijn.
De middelste moet dus die gleuf ook hebben maar moet geen Indusi hebben.
Zit die gleuf in het "loopvlak of zijdelings in het wiel ?
Theo
Groeten vanop de Heide
fitnessboy

Re: Aanpassingen HLD77 voor inzet in Duitsland

Bericht door fitnessboy »

nog nooit van gehoord
dat de middelste moet aangepast worden :shock: :shock:
wel moeten de 2 buitenste met de korte kant naar buiten staan voor het zicht
en moeten gsm-r hebben voor duitsland
indusie in in principe niet verplicht aangezien snelheid max 100 km/uur is
Mark7758
Berichten: 578
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:36
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Aanpassingen HLD77 voor inzet in Duitsland

Bericht door Mark7758 »

Ga eens praten met de EBA. En dan kom je er achter dat bijna alles nu een vorm van indusie heeft. Maar onder de 100km/h geen indusie is een droom. Nee ze moeten indusie hebben anders mogen ze niet verder als de grens. En ook geen meter meer.
Treinen op tijd laten rijden is niet moeilijk.
Alleen die reizigers maken het zo lastig.
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2955
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Re: Aanpassingen HLD77 voor inzet in Duitsland

Bericht door Bibke »

fitnessboy schreef:nog nooit van gehoord
dat de middelste moet aangepast worden :shock: :shock:
wel moeten de 2 buitenste met de korte kant naar buiten staan voor het zicht
en moeten gsm-r hebben voor duitsland
indusie in in principe niet verplicht aangezien snelheid max 100 km/uur is
De binnenste lok moet ook aangepast zijn. Groef in wiel. Deze laatste hebben zelfs een plaatjes aan de voettrede gekregen om ze herkenbaar te maken.
Dat van de korte huiven naar buiten heb ik nog niet gehoord voor Duitsland.

Wel geldt dat voor Nederland waar dus de twee langen huiven tegen elkaar moeten staan.

De buitenste loks voor Duitsland hebben toch de INDUSI.
dentheo
Berichten: 8269
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Aanpassingen HLD77 voor inzet in Duitsland

Bericht door dentheo »

Bibke schreef:
De binnenste lok moet ook aangepast zijn. Groef in wiel.
Is dat nu een groef in het loopvlak van het wiel, of in de zijkant (discussie aan de bar in Meiningen...)?
In beide gevallen kunt ge zien hoever de wielband versleten is.....
Theo
Groeten vanop de Heide
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2955
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Re: Aanpassingen HLD77 voor inzet in Duitsland

Bericht door Bibke »

dentheo schreef:
Bibke schreef:
De binnenste lok moet ook aangepast zijn. Groef in wiel.
Is dat nu een groef in het loopvlak van het wiel, of in de zijkant (discussie aan de bar in Meiningen...)?
In beide gevallen kunt ge zien hoever de wielband versleten is.....
Volgens mij is dat gewoon in het loopvlak.
Ik heb de vraag gemaild aan iemand van TW Antwerpen Noord.
Zodra ik het antwoord heb zal ik het bevestigen.
Plaats reactie