Alarm ?

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Adler

Bericht door Adler »

Nu we het toch over alarmen hebben, weet er iemand waarvoor de blauwe flikkerlichten dienen die men onlangs heeft geinstalleerd in Antwerpen-Centraal op -2 ?
Ik vermoed dat die zullen gebruikt worden moest de tunnel ooit moeten geevacueerd worden.
Nils

Bericht door Nils »

Adler schreef:Nu we het toch over alarmen hebben, weet er iemand waarvoor de blauwe flikkerlichten dienen die men onlangs heeft geinstalleerd in Antwerpen-Centraal op -2 ?
Ik vermoed dat die zullen gebruikt worden moest de tunnel ooit moeten geevacueerd worden.
In een aantal gevallen wordt dit systeem ook gebruikt bij werken, als de trein een bepaalde zone binnen rijdt, beginnen de lichten te flikkeren, zodat de arbeiders gewaarschuwd worden voor de aankomende trein.
Wover

Bericht door Wover »

Nils schreef:
Adler schreef:Nu we het toch over alarmen hebben, weet er iemand waarvoor de blauwe flikkerlichten dienen die men onlangs heeft geinstalleerd in Antwerpen-Centraal op -2 ?
In een aantal gevallen wordt dit systeem ook gebruikt bij werken, als de trein een bepaalde zone binnen rijdt, beginnen de lichten te flikkeren, zodat de arbeiders gewaarschuwd worden voor de aankomende trein.
Inderdaad, dat heb ik al eens op L161/162 gezien :).
Adler

Bericht door Adler »

Wover schreef: Inderdaad, dat heb ik al eens op L161/162 gezien :).
Waren dat dan ook blauwe ? Of oranje ?
Steven

Bericht door Steven »

je hebt er met blauwe en met oranje en met beide kleuren (die laatste zie ik dan enkel de oranje licht geven)
Wover

Bericht door Wover »

Adler schreef:
Wover schreef: Inderdaad, dat heb ik al eens op L161/162 gezien :).
Waren dat dan ook blauwe ? Of oranje ?
Ze stonden er in ieder geval allebei, ik heb niet gezien of ze ook allebei brandden...
rds

Re: Alarm ?

Bericht door rds »

Hebben die geen walkie-talkies als de bestuurders de begeleiders willen spreken? De eerste keer toen ik dat alarm hoorde dacht ik dat er brand uitbrak. Is namelijk nogal luid ook.
Bartjedj

Bericht door Bartjedj »

Brand op een trein zal je niet vlug voorbij weten gaan. Het brandalarm is nog veel luider en overtuigender, en de trein komt (bij de nieuwe stellen) automatisch tot stilstand.

BDJ
Asterix

Bericht door Asterix »

Bartjedj schreef:Brand op een trein zal je niet vlug voorbij weten gaan. Het brandalarm is nog veel luider en overtuigender, en de trein komt (bij de nieuwe stellen) automatisch tot stilstand.
Slim... zeker als je net een tunnel inrijdt....
Bartjedj

Bericht door Bartjedj »

Sja, je kan niet altijd perfect zijn :wink:

BDJ
Accelerat

Bericht door Accelerat »

In de SBB rijtuigen staat ook altijd bij de nooddeuropening "In geval van brand, NIET aan noodrem trekken in een tunnel!" o.i.d. :wink:
Joris
Contacteer:

Bericht door Joris »

Hallo,
sncf-sncb schreef:In de SBB rijtuigen staat ook altijd bij de nooddeuropening "In geval van brand, NIET aan noodrem trekken in een tunnel!" o.i.d. :wink:
Vele moderne rijtuigen in Zwitserland (lees: alles wat over een NBS gaat) hebben een systeem zodat ze pas remmen na de tunnel. Dat is ook de reden waarom onze I11 rijtuigen niet meer voor de EC-treinen inzetbaar zijn.(Gaat er toch iets verder dan Basel rijd de trein ofwel via een klassieke lijn (Intersoc) of gaat het rijtuig op slot (EC)).
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
K V B

Bericht door K V B »

Joris schreef: Dat is ook de reden waarom onze I11 rijtuigen niet meer voor de EC-treinen inzetbaar zijn.(Gaat er toch iets verder dan Basel rijd de trein ofwel via een klassieke lijn (Intersoc) of gaat het rijtuig op slot (EC)).
Gaan intersoc treinen door de Hauensteintunnel (tussen Basel en Olten) of gaan ze over de oude lijn?
Joris
Contacteer:

Bericht door Joris »

Hallo,
K V B schreef:
Joris schreef: Dat is ook de reden waarom onze I11 rijtuigen niet meer voor de EC-treinen inzetbaar zijn.(Gaat er toch iets verder dan Basel rijd de trein ofwel via een klassieke lijn (Intersoc) of gaat het rijtuig op slot (EC)).
Gaan intersoc treinen door de Hauensteintunnel (tussen Basel en Olten) of gaan ze over de oude lijn?
Ik veronderstel dat die tunnel die nieuwboulijn ligt, in dat geval, nee, Intersocs gebruiken de oude lijn. Geen enkel rijtuig van de NMBS mag in zwitserland over een nieuwbouw HST lijn rijden, noch I6, noch I10 noch I11... En aangezien Intersocs-normaalgezien-enkel bestaan uit I6 en I10 rijden die dus via de oude routes...
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
K V B

Bericht door K V B »

Joris schreef:Hallo,
K V B schreef:
Ik veronderstel dat die tunnel die nieuwboulijn ligt, in dat geval, nee, Intersocs gebruiken de oude lijn. Geen enkel rijtuig van de NMBS mag in zwitserland over een nieuwbouw HST lijn rijden, noch I6, noch I10 noch I11... En aangezien Intersocs-normaalgezien-enkel bestaan uit I6 en I10 rijden die dus via de oude routes...
Groeten,
Joris De Mol
Die tunnel ligt niet op de NBS. Je komt de NBS pas tegen als je voorbij Olten richting Bern gaat. Een trein die vanaf Basel richting Chur gaat komt daar dus niet.
Plaats reactie