Alarm ?
In een aantal gevallen wordt dit systeem ook gebruikt bij werken, als de trein een bepaalde zone binnen rijdt, beginnen de lichten te flikkeren, zodat de arbeiders gewaarschuwd worden voor de aankomende trein.Adler schreef:Nu we het toch over alarmen hebben, weet er iemand waarvoor de blauwe flikkerlichten dienen die men onlangs heeft geinstalleerd in Antwerpen-Centraal op -2 ?
Ik vermoed dat die zullen gebruikt worden moest de tunnel ooit moeten geevacueerd worden.
Inderdaad, dat heb ik al eens op L161/162 gezienNils schreef:In een aantal gevallen wordt dit systeem ook gebruikt bij werken, als de trein een bepaalde zone binnen rijdt, beginnen de lichten te flikkeren, zodat de arbeiders gewaarschuwd worden voor de aankomende trein.Adler schreef:Nu we het toch over alarmen hebben, weet er iemand waarvoor de blauwe flikkerlichten dienen die men onlangs heeft geinstalleerd in Antwerpen-Centraal op -2 ?
Ik vermoed dat die zullen gebruikt worden moest de tunnel ooit moeten geevacueerd worden.

Re: Alarm ?
Hebben die geen walkie-talkies als de bestuurders de begeleiders willen spreken? De eerste keer toen ik dat alarm hoorde dacht ik dat er brand uitbrak. Is namelijk nogal luid ook.
Brand op een trein zal je niet vlug voorbij weten gaan. Het brandalarm is nog veel luider en overtuigender, en de trein komt (bij de nieuwe stellen) automatisch tot stilstand.
BDJ
BDJ
Slim... zeker als je net een tunnel inrijdt....Bartjedj schreef:Brand op een trein zal je niet vlug voorbij weten gaan. Het brandalarm is nog veel luider en overtuigender, en de trein komt (bij de nieuwe stellen) automatisch tot stilstand.
In de SBB rijtuigen staat ook altijd bij de nooddeuropening "In geval van brand, NIET aan noodrem trekken in een tunnel!" o.i.d. 

Hallo,
Groeten,
Joris De Mol
Vele moderne rijtuigen in Zwitserland (lees: alles wat over een NBS gaat) hebben een systeem zodat ze pas remmen na de tunnel. Dat is ook de reden waarom onze I11 rijtuigen niet meer voor de EC-treinen inzetbaar zijn.(Gaat er toch iets verder dan Basel rijd de trein ofwel via een klassieke lijn (Intersoc) of gaat het rijtuig op slot (EC)).sncf-sncb schreef:In de SBB rijtuigen staat ook altijd bij de nooddeuropening "In geval van brand, NIET aan noodrem trekken in een tunnel!" o.i.d.
Groeten,
Joris De Mol
Gaan intersoc treinen door de Hauensteintunnel (tussen Basel en Olten) of gaan ze over de oude lijn?Joris schreef: Dat is ook de reden waarom onze I11 rijtuigen niet meer voor de EC-treinen inzetbaar zijn.(Gaat er toch iets verder dan Basel rijd de trein ofwel via een klassieke lijn (Intersoc) of gaat het rijtuig op slot (EC)).
Hallo,
Groeten,
Joris De Mol
Ik veronderstel dat die tunnel die nieuwboulijn ligt, in dat geval, nee, Intersocs gebruiken de oude lijn. Geen enkel rijtuig van de NMBS mag in zwitserland over een nieuwbouw HST lijn rijden, noch I6, noch I10 noch I11... En aangezien Intersocs-normaalgezien-enkel bestaan uit I6 en I10 rijden die dus via de oude routes...K V B schreef:Gaan intersoc treinen door de Hauensteintunnel (tussen Basel en Olten) of gaan ze over de oude lijn?Joris schreef: Dat is ook de reden waarom onze I11 rijtuigen niet meer voor de EC-treinen inzetbaar zijn.(Gaat er toch iets verder dan Basel rijd de trein ofwel via een klassieke lijn (Intersoc) of gaat het rijtuig op slot (EC)).
Groeten,
Joris De Mol
Die tunnel ligt niet op de NBS. Je komt de NBS pas tegen als je voorbij Olten richting Bern gaat. Een trein die vanaf Basel richting Chur gaat komt daar dus niet.Joris schreef:Hallo,Ik veronderstel dat die tunnel die nieuwboulijn ligt, in dat geval, nee, Intersocs gebruiken de oude lijn. Geen enkel rijtuig van de NMBS mag in zwitserland over een nieuwbouw HST lijn rijden, noch I6, noch I10 noch I11... En aangezien Intersocs-normaalgezien-enkel bestaan uit I6 en I10 rijden die dus via de oude routes...K V B schreef:Gaan intersoc treinen door de Hauensteintunnel (tussen Basel en Olten) of gaan ze over de oude lijn?Joris schreef: Dat is ook de reden waarom onze I11 rijtuigen niet meer voor de EC-treinen inzetbaar zijn.(Gaat er toch iets verder dan Basel rijd de trein ofwel via een klassieke lijn (Intersoc) of gaat het rijtuig op slot (EC)).
Groeten,
Joris De Mol