Is bij alle Belgische meerspanningslocs zo 12 naar 3000V(met een dubbele secundaire wikkeling)-13 naar?-15-16-18 naar 1500VElgar schreef:Klopt het dat de transformator in de reeks 13 enkel gebruikt wordt voor de omzetting van de 25 kV~ naar een lagere spanning?
Asynchrone motor onder gelijkspanning
- e49memling
Ik denk dat ik het gevonden heb;
Bij een HLE 13 secundaire spanningen:
Ik denk dat dan een spanning wordt van: 1520 X vierkantswortel 2 = 2150 V.
Onder 3000 V= zou de spanning na de hakker 2200 V zijn, dus zou het wel eens kunnen kloppen.
Wordt er per tractieketen 1 ondulator of wisselrichter gebruikt (dus dezelfde voor 25000V~ en 3000V=)?
Bij een HLE 13 secundaire spanningen:
- tractie: 4 X 1520 V 50Hz (1375 kVA)
verwarming: 1520V 50Hz
Ik denk dat dan een spanning wordt van: 1520 X vierkantswortel 2 = 2150 V.
Onder 3000 V= zou de spanning na de hakker 2200 V zijn, dus zou het wel eens kunnen kloppen.
Wordt er per tractieketen 1 ondulator of wisselrichter gebruikt (dus dezelfde voor 25000V~ en 3000V=)?
op een 13 kan je elke motor afzonderlijk buiten dienst zetten, dus je kan perfect met 4, 3 of 2 of 1 motor in dienst blijven, ik weet echter da ni zomaar eender welke motor maar het zou mogelijk zijn om op 1 motor te rijden zou men schema is moeten bezien welke je juist nodig hebt (omdat er in de hulpkringen ook nog vanalles zit dat je van die motor nodig hebt)
in de thread spoorwegtechniek van een spoorforum mag het toch al wat gedetailleerder zijnSteven schreef:euh ja ma ik vermoed da we voor de modale forumbezoeker (zover die zou bestaan) best ni te super veel in detail moeten gaan of ze horen het hier nog donderen in Keulen

ik probeer zoveel mogelijk info te geven, maar ik kan ni altijd in detail gaan omdat ik ook ni alles van buiten weet he en om het dan nog steeds snel terug te vinden is niet altijd even makkelijk, het staat de rest vrij om hier aanvullingen te doenShrek schreef:in de thread spoorwegtechniek van een spoorforum mag het toch al wat gedetailleerder zijnSteven schreef:euh ja ma ik vermoed da we voor de modale forumbezoeker (zover die zou bestaan) best ni te super veel in detail moeten gaan of ze horen het hier nog donderen in Keulen? ik vind het anders wel interessant