Weldra Pendolinos naar Luxemburg ?

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5302
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Weldra Pendolinos naar Luxemburg ?

Bericht door Adler »

Volgens Op de Baan bestudeert de NMBS momenteel de mogelijkheid om vanaf 2010 kantelbaktreinen te gebruiken op de lijn naar Luxemburg.
Dit zou een tijdswinst opleveren van 20 minuten.
Er werd reeds een bezoek gebracht aan de Alstom fabriek in Italie die ook de Cisalpino stellen bouwt.
K V B
Berichten: 3387
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Re: Weldra Pendolinos naar Luxemburg ?

Bericht door K V B »

Adler schreef:Volgens Op de Baan bestudeert de NMBS momenteel de mogelijkheid om vanaf 2010 kantelbaktreinen te gebruiken op de lijn naar Luxemburg.
Dit zou een tijdswinst opleveren van 20 minuten.
Er werd reeds een bezoek gebracht aan de Alstom fabriek in Italie die ook de Cisalpino stellen bouwt.
De stellen die daar op dit moment gebouwd worden voor Cisalpino zijn inderdaad geschikt. Ze kunnen rijden onder 3Kv DC en 25Kv AC rijden, en ze hebben ETCS.
dentheo
Berichten: 8269
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Weldra Pendolinos naar Luxemburg ?

Bericht door dentheo »

K V B schreef:
Adler schreef:Volgens Op de Baan bestudeert de NMBS momenteel de mogelijkheid om vanaf 2010 kantelbaktreinen te gebruiken op de lijn naar Luxemburg.
Dit zou een tijdswinst opleveren van 20 minuten.
Er werd reeds een bezoek gebracht aan de Alstom fabriek in Italie die ook de Cisalpino stellen bouwt.
De stellen die daar op dit moment gebouwd worden voor Cisalpino zijn inderdaad geschikt. Ze kunnen rijden onder 3Kv DC en 25Kv AC rijden, en ze hebben ETCS.
aai tweede Ansaldo avontuur in de maak... lees Cisalpino story in Eisenbahn Amateur...één van de beste treinmagazines (volgens mijn bescheiden mening)
Theo
Groeten vanop de Heide
K V B
Berichten: 3387
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Re: Weldra Pendolinos naar Luxemburg ?

Bericht door K V B »

dentheo schreef: aai tweede Ansaldo avontuur in de maak... lees Cisalpino story in Eisenbahn Amateur...één van de beste treinmagazines (volgens mijn bescheiden mening)
De ETR600/610 wordt niet door Ansaldo gebouwd, maar door Alstom (welsiwaar in Italië). Toch wel een verschil. Dat Cisalpino problemen heeft is bekend, maar sinds het onderhoud onder SBB regie gebeurt is het aantal vertragingen dat aan technische problemen te wijten is sterk afgenomen. Verwacht wordt dat de ETR610 stellen betrouwbaar zullen zijn (wegens oa meer redundantie). De Zwitserse ICN stellen bewijzen alleszins dat de Fiat kanteltechniek betrouwbaar ikan zijn.
dentheo
Berichten: 8269
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Weldra Pendolinos naar Luxemburg ?

Bericht door dentheo »

K V B schreef:De Zwitserse ICN stellen bewijzen alleszins dat de Fiat kanteltechniek betrouwbaar ikan zijn.
Is dat niet de oude SIG techniek uit Neuhausen (aan de waterval) die een paar maal verkocht is ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Accelerat
Berichten: 2778
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Re: Weldra Pendolinos naar Luxemburg ?

Bericht door Accelerat »

Moet lijn 161 dan ook niet aangepast worden om te zorgen dat de treinen daar veilig kunnen kantelen?
Trainspotterke

Re: Weldra Pendolinos naar Luxemburg ?

Bericht door Trainspotterke »

Wel, hopelijk staan de bovenleidingspalen ver genoeg van het spoor! :lol:
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 13025
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Weldra Pendolinos naar Luxemburg ?

Bericht door Shrek »

ik hoop op stellen in de aard van de virgin-voyagers :D
daarmee kunnen ze naar straatsburg een mooie tijdswinst maken volgens mij :)
dentheo
Berichten: 8269
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Weldra Pendolinos naar Luxemburg ?

Bericht door dentheo »

Shrek schreef:ik hoop op stellen in de aard van de virgin-voyagers :D
daarmee kunnen ze naar straatsburg een mooie tijdswinst maken volgens mij :)
Hoe dikwijls vergaderen die europeers nog per jaar in Straatsburg ??? Volgens mij minder dan eens per maand...
Theo
Groeten vanop de Heide
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 13025
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Weldra Pendolinos naar Luxemburg ?

Bericht door Shrek »

dentheo schreef: Hoe dikwijls vergaderen die europeers nog per jaar in Straatsburg ??? Volgens mij minder dan eens per maand...
er zitten toch wel meer mensen dan alleen parlementariërs op die treinen he :wink:
Gebruikersavatar
msts.be
Berichten: 1477
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:06

Re: Weldra Pendolinos naar Luxemburg ?

Bericht door msts.be »

Tja, nu het dak er ingestort is kunnen ze het beter niet repareren en ineens naar Brussel voor altijd verhuizen.. :roll:
K V B
Berichten: 3387
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Re: Weldra Pendolinos naar Luxemburg ?

Bericht door K V B »

Trainspotterke schreef:Wel, hopelijk staan de bovenleidingspalen ver genoeg van het spoor! :lol:
Dat is niet nodig. Kantelbaktreinen worden zo gebouwd dat ze ook wanneer ze kantelen niet buiten profiel komen. Voor Pendolino's zijn in principe geen aanpassingen aan de spoorlijn nodig. Wel aan de signalisatie als die niet voor de hogere snelheden ingericht is.
dentheo
Berichten: 8269
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Weldra Pendolinos naar Luxemburg ?

Bericht door dentheo »

K V B schreef:
Trainspotterke schreef:Wel, hopelijk staan de bovenleidingspalen ver genoeg van het spoor! :lol:
Dat is niet nodig. Kantelbaktreinen worden zo gebouwd dat ze ook wanneer ze kantelen niet buiten profiel komen. Voor Pendolino's zijn in principe geen aanpassingen aan de spoorlijn nodig. Wel aan de signalisatie als die niet voor de hogere snelheden ingericht is.
Als men zegt in princiepe haal dan uw geldbeugel maar boven...
Alle bochten NETJES leggen, liefst mooi parabolisch en balisen zetten waar hij harder mag rijden...
In Duitsland heeft het aanpassen van de baan steeds meer gekost dan de kost van de treinen....

Als men de baan NETJES legt en Franse normen voor snelheid toepast dan heb je die dingen niet nodig...

MTBF van kanteltreinen is de helft van niet-kanteltreien , getallen van Virgin...
Theo
Groeten vanop de Heide
K V B
Berichten: 3387
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Re: Weldra Pendolinos naar Luxemburg ?

Bericht door K V B »

dentheo schreef:
K V B schreef: Dat is niet nodig. Kantelbaktreinen worden zo gebouwd dat ze ook wanneer ze kantelen niet buiten profiel komen. Voor Pendolino's zijn in principe geen aanpassingen aan de spoorlijn nodig. Wel aan de signalisatie als die niet voor de hogere snelheden ingericht is.
Als men zegt in princiepe haal dan uw geldbeugel maar boven...
Alle bochten NETJES leggen, liefst mooi parabolisch en balisen zetten waar hij harder mag rijden...
Het is inderdaad gewenst dat het spoor er netjes bij ligt. Goed overgangsbogen zijn belangrijk (en gebruik aub klotoïden, geen parabolen). Ik heb echter nergens gezegd dat er geen aanpassingen aan de seininstallaties nodig waren.
In Duitsland heeft het aanpassen van de baan steeds meer gekost dan de kost van de treinen....
Zolang het maar goedkoper is dan een nieuwe lijn. Bij de SBB blijkt overigens het ophangen van extra snelheidsbordjes voldoende...
Als men de baan NETJES legt en Franse normen voor snelheid toepast dan heb je die dingen niet nodig...
En wat doet dat voor het reizigerscomfort? Ik vindt de SNCF niet bepaald een goed voorbeeld.
MTBF van kanteltreinen is de helft van niet-kanteltreien , getallen van Virgin...
En toch blijft Virgin met die dingen rijden. Waarschijnlijk omdat de hogere opbrengsten opwegen tegen de hogere kosten.
dentheo
Berichten: 8269
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Weldra Pendolinos naar Luxemburg ?

Bericht door dentheo »

K V B schreef: En toch blijft Virgin met die dingen rijden. Waarschijnlijk omdat de hogere opbrengsten opwegen tegen de hogere kosten.

deel van de treinen zijn overgegegaan van Virgin naar ... ??? die heeft kantelsysteem snel stilgelegd MTBF ging van 9000 miles naar 18.000 miles
Laatst gewijzigd door dentheo op 17 aug 2008, 22:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Theo
Groeten vanop de Heide
Plaats reactie