Weldra Pendolinos naar Luxemburg ?
Weldra Pendolinos naar Luxemburg ?
Volgens Op de Baan bestudeert de NMBS momenteel de mogelijkheid om vanaf 2010 kantelbaktreinen te gebruiken op de lijn naar Luxemburg.
Dit zou een tijdswinst opleveren van 20 minuten.
Er werd reeds een bezoek gebracht aan de Alstom fabriek in Italie die ook de Cisalpino stellen bouwt.
Er werd reeds een bezoek gebracht aan de Alstom fabriek in Italie die ook de Cisalpino stellen bouwt.
Re: Weldra Pendolinos naar Luxemburg ?
De stellen die daar op dit moment gebouwd worden voor Cisalpino zijn inderdaad geschikt. Ze kunnen rijden onder 3Kv DC en 25Kv AC rijden, en ze hebben ETCS.Adler schreef:Volgens Op de Baan bestudeert de NMBS momenteel de mogelijkheid om vanaf 2010 kantelbaktreinen te gebruiken op de lijn naar Luxemburg.
aai tweede Ansaldo avontuur in de maak... lees Cisalpino story in Eisenbahn Amateur...één van de beste treinmagazines (volgens mijn bescheiden mening)K V B schreef:De stellen die daar op dit moment gebouwd worden voor Cisalpino zijn inderdaad geschikt. Ze kunnen rijden onder 3Kv DC en 25Kv AC rijden, en ze hebben ETCS.Adler schreef:Volgens Op de Baan bestudeert de NMBS momenteel de mogelijkheid om vanaf 2010 kantelbaktreinen te gebruiken op de lijn naar Luxemburg.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
De ETR600/610 wordt niet door Ansaldo gebouwd, maar door Alstom (welsiwaar in Italië). Toch wel een verschil. Dat Cisalpino problemen heeft is bekend, maar sinds het onderhoud onder SBB regie gebeurt is het aantal vertragingen dat aan technische problemen te wijten is sterk afgenomen. Verwacht wordt dat de ETR610 stellen betrouwbaar zullen zijn (wegens oa meer redundantie). De Zwitserse ICN stellen bewijzen alleszins dat de Fiat kanteltechniek betrouwbaar ikan zijn.dentheo schreef: aai tweede Ansaldo avontuur in de maak... lees Cisalpino story in Eisenbahn Amateur...één van de beste treinmagazines (volgens mijn bescheiden mening)
Is dat niet de oude SIG techniek uit Neuhausen (aan de waterval) die een paar maal verkocht is ?K V B schreef:De Zwitserse ICN stellen bewijzen alleszins dat de Fiat kanteltechniek betrouwbaar ikan zijn.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Moet lijn 161 dan ook niet aangepast worden om te zorgen dat de treinen daar veilig kunnen kantelen?
Wel, hopelijk staan de bovenleidingspalen ver genoeg van het spoor! 

ik hoop op stellen in de aard van de virgin-voyagers 
daarmee kunnen ze naar straatsburg een mooie tijdswinst maken volgens mij

Hoe dikwijls vergaderen die europeers nog per jaar in Straatsburg ??? Volgens mij minder dan eens per maand...Shrek schreef:ik hoop op stellen in de aard van de virgin-voyagers
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
er zitten toch wel meer mensen dan alleen parlementariërs op die treinen hedentheo schreef: Hoe dikwijls vergaderen die europeers nog per jaar in Straatsburg ??? Volgens mij minder dan eens per maand...

Tja, nu het dak er ingestort is kunnen ze het beter niet repareren en ineens naar Brussel voor altijd verhuizen.. 

Dat is niet nodig. Kantelbaktreinen worden zo gebouwd dat ze ook wanneer ze kantelen niet buiten profiel komen. Voor Pendolino's zijn in principe geen aanpassingen aan de spoorlijn nodig. Wel aan de signalisatie als die niet voor de hogere snelheden ingericht is.Trainspotterke schreef:Wel, hopelijk staan de bovenleidingspalen ver genoeg van het spoor!
Als men zegt in princiepe haal dan uw geldbeugel maar boven...K V B schreef:Dat is niet nodig. Kantelbaktreinen worden zo gebouwd dat ze ook wanneer ze kantelen niet buiten profiel komen. Voor Pendolino's zijn in principe geen aanpassingen aan de spoorlijn nodig. Wel aan de signalisatie als die niet voor de hogere snelheden ingericht is.Trainspotterke schreef:Wel, hopelijk staan de bovenleidingspalen ver genoeg van het spoor!
Alle bochten NETJES leggen, liefst mooi parabolisch en balisen zetten waar hij harder mag rijden...
In Duitsland heeft het aanpassen van de baan steeds meer gekost dan de kost van de treinen....
Als men de baan NETJES legt en Franse normen voor snelheid toepast dan heb je die dingen niet nodig...
MTBF van kanteltreinen is de helft van niet-kanteltreien , getallen van Virgin...
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Het is inderdaad gewenst dat het spoor er netjes bij ligt. Goed overgangsbogen zijn belangrijk (en gebruik aub klotoïden, geen parabolen). Ik heb echter nergens gezegd dat er geen aanpassingen aan de seininstallaties nodig waren.dentheo schreef:Als men zegt in princiepe haal dan uw geldbeugel maar boven...K V B schreef: Dat is niet nodig. Kantelbaktreinen worden zo gebouwd dat ze ook wanneer ze kantelen niet buiten profiel komen. Voor Pendolino's zijn in principe geen aanpassingen aan de spoorlijn nodig. Wel aan de signalisatie als die niet voor de hogere snelheden ingericht is.
Alle bochten NETJES leggen, liefst mooi parabolisch en balisen zetten waar hij harder mag rijden...
Zolang het maar goedkoper is dan een nieuwe lijn. Bij de SBB blijkt overigens het ophangen van extra snelheidsbordjes voldoende...In Duitsland heeft het aanpassen van de baan steeds meer gekost dan de kost van de treinen....
En wat doet dat voor het reizigerscomfort? Ik vindt de SNCF niet bepaald een goed voorbeeld.Als men de baan NETJES legt en Franse normen voor snelheid toepast dan heb je die dingen niet nodig...
En toch blijft Virgin met die dingen rijden. Waarschijnlijk omdat de hogere opbrengsten opwegen tegen de hogere kosten.MTBF van kanteltreinen is de helft van niet-kanteltreien , getallen van Virgin...
K V B schreef: En toch blijft Virgin met die dingen rijden. Waarschijnlijk omdat de hogere opbrengsten opwegen tegen de hogere kosten.
deel van de treinen zijn overgegegaan van Virgin naar ... ??? die heeft kantelsysteem snel stilgelegd MTBF ging van 9000 miles naar 18.000 miles
Laatst gewijzigd door dentheo op 17 aug 2008, 22:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide