Vandaag ben ik terug gekomen van een weekendje Duitsland. De route was als volgt (niet helemaal Duitsland): Terheijden-Gemmenich-Bad Breisig-Kassel-Soest (Dui)-Wuppertal-Venlo-Terheijden. Al eerste dus naar Gemmenich, waar we, helaas, geen goede plek konden vinden. Geen foto's van daar dus. Dan maar door naar Bad Breisig. Daar vonden we plaats op het station. De zon stond goed en het weer was goed, dus platen maar:

De DB 146 008-8 met Dosto's als RE naar Emmerich

Toen kwam er een ICE-T, dit is nummer 1522

IC's komen er ook, dit is de 101 008-1 met een IC

Toen kwamen er 2 ET 425'ers, de 425 072 en de 425 101 als RB naar Koblenz HBF

Weer een IC, de 101 043-8 naast de RB

Goederen komen er ook, dit is de zwarte 185 573-3

De 140 590-1 kwam ook nog langst, met een kolentrein

Toen weer een RE, een stuurwagen met achterop loc 146 030-2, richting Koblenz HBF

Weer een IC, een stuurwagen geduwt door loc 101 085-9

En weer een RE, loc 146 021-1 trekt Dosto's richting Emmerich

Toen kwam er een leuke goederentrein, loc 155 202-5 met goederen

En het laatste plaatje dat ik wil laten zien is deze, de 140 811-1 met een onbekende 140'er met goederen.
Toen kwam de 'koningsetappe' van Bad Breisig naar Kassel, een slordige 200 km, dik 2 uur in de auto. Daar hebben we een hotel gezocht. 's Avonds nog wat trams gefotografeerd in Kassel en toen, Nederland-Rusland was nog bezig, ben ik gaan slapen, want ik was moe.
Vandaag begonnen we onze spottour op het station van Kassel Oberzwehren, waar het rustig was. 1 foto gemaakt daar en dat is deze:

Cantus Flirt 427 003
Toen door naar Soest, waar ook IC's stopten, maar ook hier was het jammer genoeg rustig. 1 foto gemaakt. Goed is op de foto te zien dat er hard aan het station gewerkt wordt, het is daar namelijk 1 grote bouwput:

De achterkant van de IC, getrokken door een 120'er.
Daarna door naar Wuppertal, waar ik de Schwebebahn eens wilde zien en fotograferen. Hier de best gelukte foto:

Wagen nummer 16 rammelt voorbij
Toen zijn we weer richting Nederland gaan rijden en hebben een tussenstop gemaakt in Venlo, in de hoop wat leuke cargo's te zien aan de bekende overgang. Helaas begon het te regenen en kwam er niks. 1 foto gemaakt van een loc die daar stond:

Loc 140 601-6 in Venlo
En zo sloot het weekendje met een Duits tintje af. Na een uurtje rijden was ik weer thuis. Het was erg leuk.
Alle foto's © Sander van Gool
Hoe vinden jullie het verslag?
Groetjes Sander