Weekendje Duitsland

Ook voor fototechnieken, spotting, tips enz.
Plaats reactie
Sander14

Weekendje Duitsland

Bericht door Sander14 »

Vandaag ben ik terug gekomen van een weekendje Duitsland. De route was als volgt (niet helemaal Duitsland): Terheijden-Gemmenich-Bad Breisig-Kassel-Soest (Dui)-Wuppertal-Venlo-Terheijden. Al eerste dus naar Gemmenich, waar we, helaas, geen goede plek konden vinden. Geen foto's van daar dus. Dan maar door naar Bad Breisig. Daar vonden we plaats op het station. De zon stond goed en het weer was goed, dus platen maar:
Afbeelding De DB 146 008-8 met Dosto's als RE naar Emmerich Afbeelding Toen kwam er een ICE-T, dit is nummer 1522 Afbeelding IC's komen er ook, dit is de 101 008-1 met een IC Afbeelding Toen kwamen er 2 ET 425'ers, de 425 072 en de 425 101 als RB naar Koblenz HBF Afbeelding Weer een IC, de 101 043-8 naast de RB Afbeelding Goederen komen er ook, dit is de zwarte 185 573-3 Afbeelding De 140 590-1 kwam ook nog langst, met een kolentrein Afbeelding Toen weer een RE, een stuurwagen met achterop loc 146 030-2, richting Koblenz HBF Afbeelding Weer een IC, een stuurwagen geduwt door loc 101 085-9 Afbeelding En weer een RE, loc 146 021-1 trekt Dosto's richting Emmerich Afbeelding Toen kwam er een leuke goederentrein, loc 155 202-5 met goederen Afbeelding En het laatste plaatje dat ik wil laten zien is deze, de 140 811-1 met een onbekende 140'er met goederen.
Toen kwam de 'koningsetappe' van Bad Breisig naar Kassel, een slordige 200 km, dik 2 uur in de auto. Daar hebben we een hotel gezocht. 's Avonds nog wat trams gefotografeerd in Kassel en toen, Nederland-Rusland was nog bezig, ben ik gaan slapen, want ik was moe.
Vandaag begonnen we onze spottour op het station van Kassel Oberzwehren, waar het rustig was. 1 foto gemaakt daar en dat is deze: Afbeelding Cantus Flirt 427 003
Toen door naar Soest, waar ook IC's stopten, maar ook hier was het jammer genoeg rustig. 1 foto gemaakt. Goed is op de foto te zien dat er hard aan het station gewerkt wordt, het is daar namelijk 1 grote bouwput: Afbeelding De achterkant van de IC, getrokken door een 120'er.
Daarna door naar Wuppertal, waar ik de Schwebebahn eens wilde zien en fotograferen. Hier de best gelukte foto: Afbeelding Wagen nummer 16 rammelt voorbij
Toen zijn we weer richting Nederland gaan rijden en hebben een tussenstop gemaakt in Venlo, in de hoop wat leuke cargo's te zien aan de bekende overgang. Helaas begon het te regenen en kwam er niks. 1 foto gemaakt van een loc die daar stond: Afbeelding Loc 140 601-6 in Venlo
En zo sloot het weekendje met een Duits tintje af. Na een uurtje rijden was ik weer thuis. Het was erg leuk.
Alle foto's © Sander van Gool
Hoe vinden jullie het verslag?
Groetjes Sander
Laatst gewijzigd door Sander14 op 22 jun 2008, 21:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Accelerat

Re: Weekendje Duitsland

Bericht door Accelerat »

Ziet er leuk uit allemaal! :D
treinbruno

Bericht door treinbruno »

in Gemmenich geen goede plek vinden :o

verder mooie foto's :D
Laatst gewijzigd door treinbruno op 22 jun 2008, 22:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
BR143

Bericht door BR143 »

Heel mooie fotoreportage :D :D :D :D :D
HLE 2302

Bericht door HLE 2302 »

mooi !
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
TrainzDr3ver

Bericht door TrainzDr3ver »

Toffe foto's ziet er ook een heel mooie plaats uit hoor :wink:
Plaats reactie