overweg13 schreef:
Het is uiteraard wel verboden: je neemt nl. meer dan één plaats in, en dát is verboden. Het is trouwens ook een getuigenis van behoorlijk afwijkend gedrag, tout court. Je doet dat toch ook niet op restaurant, op bezoek e.d.
Begrijp me niet verkeerd, ik vind het niet kunnen, maar het is niet verboden. Ik weet dat er wel eens een begeleider wat over zegt. Je neemt meer dan één plaats in, maar dat doen mensen die een tas naast hen zetten ook. Die worden daar ook niet voor op de vingers getikt. Tenzij de trein echt overvol zit. En dan... mag het zelfs nog als je een ticket aan volle prijs betaald voor die tas (heb ik ook al weten gebeuren), dus dat zal met die voeten/schoenen wel hetzelfde zijn.
Er is een verschil tussen iets bestempelen als overlast en iets bestempelen als verboden. Als de NMBS wil dat dit verboden is, moeten ze dat in hun reglementering opnemen.
Dietrich schreef:Tja, ik heb al een TBG geweten die er zich kwaad over maakte.
Plus is er momenteel een campagne over geluidsoverlast op de trein (naast andere punten). Maar als men mensen niet aanspreekt gaat het niet veel helpen.
Die campagne is een 'hoffelijkheidcampagne' en geeft dus niet het recht om die zaken te verbieden. Ze probeert gewoon mensen aan te spreken op hun storend gedrag via een makkelijke manier: papierkes hangen. Net zo iets als campagnes waarin roken wordt ontmoedigd. Iedereen weet dat het ongezond is, maar het is toch niet verboden (oké, enkele plaatsen uitgezonderd, maar daar kan wel degelijk tegen opgetreden worden).