Traxx-problemen te Mechelen

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
Bartjedj

Traxx-problemen te Mechelen

Bericht door Bartjedj »

Door verstoringen in Nederland werd de Traxx-Benelux beperkt tot ... Mechelen. Ze zien daar 2 Traxxen op een dag rijden, laat staan dat het stationspersoneel ervoor was opgeleid.
De trein werd, na 5' voor een rood sein gestaan te hebben, op spoor 8 geleid, het traagspoor ri. Antwerpen. Het volk werd verzocht over te stappen op de BNL-dienst van het volgende uur, die door de vertraging van de Traxx al op spoor 4 stond te wachten.
Daarna moest de Traxx E 186 119 worden omgelopen. Een omloping in Mechelen is zeer zeldzaam, dus even blijven kijken :D

Doordat het stationspersoneel nog geen Traxx kent, moest de nederlandse instructeur de rangeerder instrueren.
De RIC-sleutel die door de TB aan de rangeerder gegeven moet worden bestaat niet meer. In plaats daarvan wordt een contactsleutel overhandigd.
Wanneer de stroomkabels van de loc naar de wagons wordt ontkoppeld, gaat aan beide kanten van de ram de sluitseinen knipperen. Dit is in Nederland het teken voor een losse ram wagons, zonder loc. Het wisselen van de panto's kan door de bestuurder eenvoudig gebeuren: hij selecteert gewoon de panto op het PC-scherm. Om van panto te wisselen, hoeft de machine niet platgezet te worden. De TB zet de tweede panto omhoog, en haalt daarna de eerste panto neer.
Nadat de machine los was, moest het sein in kleine beweging openkomen. De stationschef vroeg dit aan de blokpost, en daar werd bevestigd dat de trein ging omlopen over spoor 9. De loc vertrekt, en na enige tijd komt de loc door op spoor ... 7. :roll: Al het personeel op het perron verbaasd.

Tijdens het terug tegen de ram zetten van de loc passeerde op spoor 4 nog de 2551 met een 13 op sleep. Twee generaties in één station :lol:
Ook werd ineens omgeroepen 'De IC-trein naar Lier-Turnhout komt aan op het spoor 8'. Veel mensen trokken al grote ogen, sommige passagiers werden al bang, maar enkele minuten later kwam dan 'Rechtzetting: IC-trein Lier-Turnhout op spoor 7.' :)

Verder heb ik van de stationschef nog het volgende gehoord: Zowel NS als NMBS willen van de rangeringen in het eindstation af. In Nederland is het plan om de trein leeg te halen in Schiphol en dan langs een lus rond Amsterdam de trein in de juiste richting Amsterdam te laten binnenrijden.
In België willen ze de trein in Mechelen leegmaken, en langs het ringspoor in de juiste richting Brussel-Zuid laten binnenrijden. Hierdoor zou zowel het drukke stuk Schiphol-Amsterdam als het even drukke stuk Mechelen-Brussel wegvallen. Wordt vervolgd...

BDJ
dentheo
Berichten: 8269
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Traxx-problemen te Mechelen

Bericht door dentheo »

Bartjedj schreef: Verder heb ik van de stationschef nog het volgende gehoord: Zowel NS als NMBS willen van de rangeringen in het eindstation af. In Nederland is het plan om de trein leeg te halen in Schiphol en dan langs een lus rond Amsterdam de trein in de juiste richting Amsterdam te laten binnenrijden.
In België willen ze de trein in Mechelen leegmaken, en langs het ringspoor in de juiste richting Brussel-Zuid laten binnenrijden. Hierdoor zou zowel het drukke stuk Schiphol-Amsterdam als het even drukke stuk Mechelen-Brussel wegvallen. Wordt vervolgd...

BDJ
Maar waarom leeghalen, gewoon in één richting de stop Brussel Noord eruit halen...
Voor Amsterdam moet dat zelfs niet, hij stopt niet tussen Schiphol en Ams Centraal. Ritje duurt alleen iets langer.

Zal bij ons ook wel iets langer duren via Laken ?
Theo
Groeten vanop de Heide
gysev
Berichten: 501
Lid geworden op: 10 mar 2008, 11:22

Re: Traxx-problemen te Mechelen

Bericht door gysev »

Misschien ben ik wel een muggenzifter, maar een "ram" is een zoogdier - bij de spoorwegen is het een "rame" of , nog beter, een rijtuigenstel.
Valkje

Re: Traxx-problemen te Mechelen

Bericht door Valkje »

Bartjedj schreef: Verder heb ik van de stationschef nog het volgende gehoord: Zowel NS als NMBS willen van de rangeringen in het eindstation af. In Nederland is het plan om de trein leeg te halen in Schiphol en dan langs een lus rond Amsterdam de trein in de juiste richting Amsterdam te laten binnenrijden.
In België willen ze de trein in Mechelen leegmaken, en langs het ringspoor in de juiste richting Brussel-Zuid laten binnenrijden. Hierdoor zou zowel het drukke stuk Schiphol-Amsterdam als het even drukke stuk Mechelen-Brussel wegvallen. Wordt vervolgd...

BDJ
Dan krijgen we in de ene richting een trein Brussel-Schiphol en in de andere een trein Amsterdam-Mechelen, als ik het goed begrijp. Een goede poging om mensen om de mensen uit de trein te jagen volgens mij. Ik zie niet al die toeristen en andere Benelux-reizigers ofwel in Mechelen of Schiphol van trein veranderen...
Bartjedj

Re: Traxx-problemen te Mechelen

Bericht door Bartjedj »

Het leek mij ook een slecht idee, en de stationschef dacht er ook zo over. Maar met de IC-B+ hebben ze al meer uitgestoken...

BDJ
Valkje

Re: Traxx-problemen te Mechelen

Bericht door Valkje »

Dit staat onderaan de pagina mbt de nieuwe dienstregeling op de bttb-site
http://www.bttb.be/drgl2009.htm
Beneluxstops

Aangezien de Nederlandse stuurstandrijtuigen momenteel op hun laatste wielen rijden, moet de locomotief van de Beneluxtrein vanaf december in Brussel-Zuid altijd omlopen. Daar is blijkbaar wat meer tijd voor nodig dan er nu is en daarom was in de oorspronkelijke planning voorzien dat de Beneluxtrein niet meer in Mechelen en Brussel-Noord zou stoppen. Reizigers Internationaal deed zelfs een bestemmingsonderzoek om te weten of er misschien toch niet meer reizigers voor Brussel-Noord dan voor Brussel-Centraal zijn. Om onverklaarbare redenen blijft de Benelux uiteindelijk toch in de woonplaats van minister Vervotte stoppen, terwijl het belangrijke overstapstation Brussel-Noord wordt overgeslagen, waardoor reizigers uit Antwerpen en Nederland de aansluiting naar Namen en Luxemburg missen. Ook verslechtert de aansluiting naar de Europese wijk, waar veel reizigers heen willen. Durft er nog iemand “behoorlijk bestuur” in de mond te nemen?
Bartjedj

Re: Traxx-problemen te Mechelen

Bericht door Bartjedj »

Dat de trein in Mechelen stopt is logisch. Dat ze echter in Brussel-Noord niet stopt, is volledig de omgekeerde wereld.
Wat er echt zou moeten gebeuren is een nieuwe dienstregeling opstellen.

BDJ
dentheo
Berichten: 8269
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Traxx-problemen te Mechelen

Bericht door dentheo »

Bartjedj schreef:Dat de trein in Mechelen stopt is logisch.
BDJ
Natuurlijk, vroeger stopte hij in Kalmthout, daarna nog tijdje in Essen.

Totdat Kalmthout zijn senator verloor...

En toen Essen zijn senator op pensioen ging....

Ach ja objectieve normen en NMBS..

Luik heeft toch ook zo'n politieke voorkeur , waarom Mechelen dan niet...
Theo
Groeten vanop de Heide
Plaats reactie