Ekeren 19/09/2008
Re: Ekeren 19/09/2008
Zolang je voor beide richtingen een zicht hebt van 250m kan dat allemaal geen kwaad... De ongevallen gebeuren pas als je overmoedig wordt, of te enthousiast bent en vergeet te kijken,...
Re: Ekeren 19/09/2008
Hier kan men blijven over redetwisten maar iedereen heeft zijn principes ( misschien komt het door mijn leeftijd ) maar ik zou en zal het nooit doen dan liever weer naar Noorderdokken en langs de andere kant terug.Wover schreef:Zolang je voor beide richtingen een zicht hebt van 250m kan dat allemaal geen kwaad... De ongevallen gebeuren pas als je overmoedig wordt, of te enthousiast bent en vergeet te kijken,...
Re: Ekeren 19/09/2008
Moeilijke zaak ... op een weg rijden MEER auto's, fietsen, vrachtwagens en die zijn allemaal onbetrouwbaarder, ze kunnen bv.van hun weg afwijken enz...doggys2 schreef:Hier kan men blijven over redetwisten maar iedereen heeft zijn principes ( misschien komt het door mijn leeftijd ) maar ik zou en zal het nooit doen dan liever weer naar Noorderdokken en langs de andere kant terug.Wover schreef:Zolang je voor beide richtingen een zicht hebt van 250m kan dat allemaal geen kwaad... De ongevallen gebeuren pas als je overmoedig wordt, of te enthousiast bent en vergeet te kijken,...
Anderzijds remt een trein veel slechter, maar een dubbelspoor is iets smaller dan een weg, maar er liggen stenen en rails....
Wanneer je heen en weer kijkt, want treinen rijden links en rechts... en dan stevig doorstapt en recht oversteekt kan het niet gevaarlijker zijn dan een weg...
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Ekeren 19/09/2008
Dan is er ook de vraag nog of dit eigenlijk toegelaten is en dat je hier geen zware overtreding begaat.dentheo schreef: Moeilijke zaak ... op een weg rijden MEER auto's, fietsen, vrachtwagens en die zijn allemaal onbetrouwbaarder, ze kunnen bv.van hun weg afwijken enz...
Anderzijds remt een trein veel slechter, maar een dubbelspoor is iets smaller dan een weg, maar er liggen stenen en rails....
Wanneer je heen en weer kijkt, want treinen rijden links en rechts... en dan stevig doorstapt en recht oversteekt kan het niet gevaarlijker zijn dan een weg...
Re: Ekeren 19/09/2008
Natuurlijk is dat een zware overtreding, de sporen betreden is altijd verboden tenzij bij werkzaamheden bv, en dan met minstens een dozijn arbeiders die uitkijken of er geen trein aankomt.
Maar toch blijf ik erbij. Als ik minstens 250m ver kan kijken en als er geen trein in zicht is, zou ik gewoon oversteken...
Ik weet dat dat geen populaire uitspraak is waarschijnlijk, maar de ongevallen gebeuren echt niet door zoiets...
Maar toch blijf ik erbij. Als ik minstens 250m ver kan kijken en als er geen trein in zicht is, zou ik gewoon oversteken...
Ik weet dat dat geen populaire uitspraak is waarschijnlijk, maar de ongevallen gebeuren echt niet door zoiets...
Re: Ekeren 19/09/2008
neem een kijkje naar de seinen dan weet je zeker, dan kun je al niet verrast worden dat er vanuit noorderdokken geen trein tegen 90 uit komt, vooral die van SNCF vliegen daar
in het midden van een wei ga je heus geen politie tegenkomen of iemand anders bevoegd. Als ik ga spotten zie ik altijd mensen oversteken, ook seingevers die op die blok zitten aan de bundel dus ja, die steken gewoon hun hand op en klaar
.
maar ja dat is ieder voor zich he.

in het midden van een wei ga je heus geen politie tegenkomen of iemand anders bevoegd. Als ik ga spotten zie ik altijd mensen oversteken, ook seingevers die op die blok zitten aan de bundel dus ja, die steken gewoon hun hand op en klaar

maar ja dat is ieder voor zich he.



Re: Ekeren 19/09/2008
Ik ben daar gisteren gaan kijken maar als ik die weg volg stuit ik op private weg van de NMBS en die is verboden voor onbevoegden.Steven schreef:uitgang nemen via spoor 1 en dan naar rechts, altijd volgen en zoals nils zegt als je de sattelietweergave gebruikt bij google maps kan je duidelijk zien hoe er een veilige weg loopt om u te verplaatsen een 10 tal minuten te voet.