I6 in P-treinen?

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
everclear

I6 in P-treinen?

Bericht door everclear »

Kan iemand mij vertellen welke P-treinen er tegenwoordig nog I6-rijtuigen in de samenstelling hebben zitten?

Ik weet dat I10 regelmatig voortkomt maar I6 minder. Ik vraag het gewoon omdat ik vandaag toevallig I6 rijtuigen zag (samen met I10) in de P-trein Brussel-Leuven-Landen en ik vraag me af of er nog meer zijn. Alvast bedankt.
Terminus

Re: I6 in P-treinen?

Bericht door Terminus »

everclear schreef:Kan iemand mij vertellen welke P-treinen er tegenwoordig nog I6-rijtuigen in de samenstelling hebben zitten?

Ik weet dat I10 regelmatig voortkomt maar I6 minder. Ik vraag het gewoon omdat ik vandaag toevallig I6 rijtuigen zag (samen met I10) in de P-trein Brussel-Leuven-Landen en ik vraag me af of er nog meer zijn. Alvast bedankt.
Treinen die echt als P-treinen worden aangeduid met I6? Mmm, bitter weinig denk ik. De enige 'P-trein' die met I6 wordt gereden volgen mij is de bekende schooltrein tussen Gouvy en Trois-Ponts.

Btw: Hoe laat rijdt die P-trein naar Landen? Of ken je de nummer van de trein?
everclear

Bericht door everclear »

De P trein Brussel-Leuven-Landen die ik heb gezien heeft 8351 als treinnummer.Ik kom dagelijks in Brussel en het was ook al lang geleden dat ik I6-rijtuigen in een P-trein zag. Misschien was het uitzonderlijk omdat er juist wat I10- rijtuigen tekort waren.
Elgar

Bericht door Elgar »

Ik neem dagelijks P8351 van Zaventem 16:58 tot Leuven 17:12.
Sinds een dikke maand is de samenstelling als volgt: loc 21/27 + 3 x I10 B + I10 A + 3 x I6 B.

Hiervoor waren dat M4-rijtuigen, persoonlijk zit ik wel liever in de I10'en.
HLE 2302

Bericht door HLE 2302 »

everclear schreef:Kan iemand mij vertellen welke P-treinen er tegenwoordig nog I6-rijtuigen in de samenstelling hebben zitten?

normaalerwijs rijden deze door elkaar, maar er zijn bijna geen I6n meer
dus is dat gewoon geluk hebben

greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Terminus

Bericht door Terminus »

HLE 2302 schreef:

greetz 2302
In elke trein op de lijn Luik-Luxemburg zitten toch minstens 4 I6'en... Maar ik denk inderdaad dat er ook veel niet gebruikt worden (al beweert men bij de spoorwegen altijd dat tijdens de spits alles wat enigszins rijvaardig is, gebruikt wordt). In combinatie met I10 zie je ze tegenwoordig nog zelden. Ik dacht dat dat te maken had met de verschillende deursluitsystemen.
HLE 2302

Bericht door HLE 2302 »

Terminus schreef:
HLE 2302 schreef:

greetz 2302
In elke trein op de lijn Luik-Luxemburg zitten toch minstens 4 I6'en... Maar ik denk inderdaad dat er ook veel niet gebruikt worden (al beweert men bij de spoorwegen altijd dat tijdens de spits alles wat enigszins rijvaardig is, gebruikt wordt). In combinatie met I10 zie je ze tegenwoordig nog zelden. Ik dacht dat dat te maken had met de verschillende deursluitsystemen.
dat is omdat die I10 daar op een of andere manier geraakt zijn, het gebeurd wel vaker dat je bv. een break in luik spot, en die 3 dagen later rondrijd in west-vlaanderen

greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Terminus

Bericht door Terminus »

HLE 2302 schreef:
Terminus schreef:
HLE 2302 schreef:

greetz 2302
dat is omdat die I10 daar op een of andere manier geraakt zijn, het gebeurd wel vaker dat je bv. een break in luik spot, en die 3 dagen later rondrijd in west-vlaanderen

greetz 2302

Ik bedoelde in het algemeen dat er weinig treinen zij die met zowel I10 als I6 rijden. Let maar eens op de P-treinen naar Oostende, Kortrijk en Poperinge, en Hasselt. Al enkele jaren enkel I10. De P-trein van en naar Landen is volgens mij de enige uitzondering.
13'erke

Bericht door 13'erke »

Terminus schreef:
HLE 2302 schreef:[quote="Terminus

greetz 2302

Ik bedoelde in het algemeen dat er weinig treinen zij die met zowel I10 als I6 rijden. Let maar eens op de P-treinen naar Oostende, Kortrijk en Poperinge, en Hasselt. Al enkele jaren enkel I10. De P-trein van en naar Landen is volgens mij de enige uitzondering.[/quote]
Tja, dat is me ook opgevallen. De IR m treinen (Liers- Luxemburg) die ik verleden week allemaal heb gespot (4 paren) bestaan allen uit I6 (geen enkele I10), terwijl de P-treinen die in fgsp voorbijrijden enkel uit I10 bestaan.
Steven

Bericht door Steven »

de I6 rijtuigen zitten inderdaad vooral op de IRm, verder ook nog een aantal rijtuigen die dienen te worden gebruik bij de treinen naar en van Zwitserland, in de P treinen gebruikt men dan liever de I10 rijtuigen aangezien deze meer plaats bieden per rijtuig gezien, wat handiger is in de spits.
Terminus

Bericht door Terminus »

Maar waardoor de treinbegeleider op die P-treinen wel een plaatsje krijgt... in een van de toiletten.
Steven

Bericht door Steven »

Terminus schreef:Maar waardoor de treinbegeleider op die P-treinen wel een plaatsje krijgt... in een van de toiletten.
opgelet een ex wc, want de pot in kwestie is weg. de geur niet echt (heb ik van horen zeggen)
Plaats reactie