I6 in P-treinen?
I6 in P-treinen?
Kan iemand mij vertellen welke P-treinen er tegenwoordig nog I6-rijtuigen in de samenstelling hebben zitten?
Ik weet dat I10 regelmatig voortkomt maar I6 minder. Ik vraag het gewoon omdat ik vandaag toevallig I6 rijtuigen zag (samen met I10) in de P-trein Brussel-Leuven-Landen en ik vraag me af of er nog meer zijn. Alvast bedankt.
Ik weet dat I10 regelmatig voortkomt maar I6 minder. Ik vraag het gewoon omdat ik vandaag toevallig I6 rijtuigen zag (samen met I10) in de P-trein Brussel-Leuven-Landen en ik vraag me af of er nog meer zijn. Alvast bedankt.
Re: I6 in P-treinen?
Treinen die echt als P-treinen worden aangeduid met I6? Mmm, bitter weinig denk ik. De enige 'P-trein' die met I6 wordt gereden volgen mij is de bekende schooltrein tussen Gouvy en Trois-Ponts.everclear schreef:Kan iemand mij vertellen welke P-treinen er tegenwoordig nog I6-rijtuigen in de samenstelling hebben zitten?
Ik weet dat I10 regelmatig voortkomt maar I6 minder. Ik vraag het gewoon omdat ik vandaag toevallig I6 rijtuigen zag (samen met I10) in de P-trein Brussel-Leuven-Landen en ik vraag me af of er nog meer zijn. Alvast bedankt.
Btw: Hoe laat rijdt die P-trein naar Landen? Of ken je de nummer van de trein?
Re: I6 in P-treinen?
De P trein Brussel-Leuven-Landen die ik heb gezien heeft 8351 als treinnummer.Ik kom dagelijks in Brussel en het was ook al lang geleden dat ik I6-rijtuigen in een P-trein zag. Misschien was het uitzonderlijk omdat er juist wat I10- rijtuigen tekort waren.
Re: I6 in P-treinen?
Ik neem dagelijks P8351 van Zaventem 16:58 tot Leuven 17:12.
Sinds een dikke maand is de samenstelling als volgt: loc 21/27 + 3 x I10 B + I10 A + 3 x I6 B.
Hiervoor waren dat M4-rijtuigen, persoonlijk zit ik wel liever in de I10'en.
Sinds een dikke maand is de samenstelling als volgt: loc 21/27 + 3 x I10 B + I10 A + 3 x I6 B.
Hiervoor waren dat M4-rijtuigen, persoonlijk zit ik wel liever in de I10'en.
Re: I6 in P-treinen?
normaalerwijs rijden deze door elkaar, maar er zijn bijna geen I6n meereverclear schreef:Kan iemand mij vertellen welke P-treinen er tegenwoordig nog I6-rijtuigen in de samenstelling hebben zitten?
Ik weet dat I10 regelmatig voortkomt maar I6 minder. Ik vraag het gewoon omdat ik vandaag toevallig I6 rijtuigen zag (samen met I10) in de P-trein Brussel-Leuven-Landen en ik vraag me af of er nog meer zijn. Alvast bedankt.
dus is dat gewoon geluk hebben
greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Re: I6 in P-treinen?
In elke trein op de lijn Luik-Luxemburg zitten toch minstens 4 I6'en... Maar ik denk inderdaad dat er ook veel niet gebruikt worden (al beweert men bij de spoorwegen altijd dat tijdens de spits alles wat enigszins rijvaardig is, gebruikt wordt). In combinatie met I10 zie je ze tegenwoordig nog zelden. Ik dacht dat dat te maken had met de verschillende deursluitsystemen.HLE 2302 schreef:
normaalerwijs rijden deze door elkaar, maar er zijn bijna geen I6n meer
dus is dat gewoon geluk hebben
greetz 2302
Re: I6 in P-treinen?
dat is omdat die I10 daar op een of andere manier geraakt zijn, het gebeurd wel vaker dat je bv. een break in luik spot, en die 3 dagen later rondrijd in west-vlaanderenTerminus schreef:In elke trein op de lijn Luik-Luxemburg zitten toch minstens 4 I6'en... Maar ik denk inderdaad dat er ook veel niet gebruikt worden (al beweert men bij de spoorwegen altijd dat tijdens de spits alles wat enigszins rijvaardig is, gebruikt wordt). In combinatie met I10 zie je ze tegenwoordig nog zelden. Ik dacht dat dat te maken had met de verschillende deursluitsystemen.HLE 2302 schreef:
normaalerwijs rijden deze door elkaar, maar er zijn bijna geen I6n meer
dus is dat gewoon geluk hebben
greetz 2302
greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Re: I6 in P-treinen?
HLE 2302 schreef:dat is omdat die I10 daar op een of andere manier geraakt zijn, het gebeurd wel vaker dat je bv. een break in luik spot, en die 3 dagen later rondrijd in west-vlaanderenTerminus schreef:In elke trein op de lijn Luik-Luxemburg zitten toch minstens 4 I6'en... Maar ik denk inderdaad dat er ook veel niet gebruikt worden (al beweert men bij de spoorwegen altijd dat tijdens de spits alles wat enigszins rijvaardig is, gebruikt wordt). In combinatie met I10 zie je ze tegenwoordig nog zelden. Ik dacht dat dat te maken had met de verschillende deursluitsystemen.HLE 2302 schreef:
normaalerwijs rijden deze door elkaar, maar er zijn bijna geen I6n meer
dus is dat gewoon geluk hebben
greetz 2302
greetz 2302
Ik bedoelde in het algemeen dat er weinig treinen zij die met zowel I10 als I6 rijden. Let maar eens op de P-treinen naar Oostende, Kortrijk en Poperinge, en Hasselt. Al enkele jaren enkel I10. De P-trein van en naar Landen is volgens mij de enige uitzondering.
Re: I6 in P-treinen?
Terminus schreef:dat is omdat die I10 daar op een of andere manier geraakt zijn, het gebeurd wel vaker dat je bv. een break in luik spot, en die 3 dagen later rondrijd in west-vlaanderenHLE 2302 schreef:[quote="Terminus
In elke trein op de lijn Luik-Luxemburg zitten toch minstens 4 I6'en... Maar ik denk inderdaad dat er ook veel niet gebruikt worden (al beweert men bij de spoorwegen altijd dat tijdens de spits alles wat enigszins rijvaardig is, gebruikt wordt). In combinatie met I10 zie je ze tegenwoordig nog zelden. Ik dacht dat dat te maken had met de verschillende deursluitsystemen.
greetz 2302
Ik bedoelde in het algemeen dat er weinig treinen zij die met zowel I10 als I6 rijden. Let maar eens op de P-treinen naar Oostende, Kortrijk en Poperinge, en Hasselt. Al enkele jaren enkel I10. De P-trein van en naar Landen is volgens mij de enige uitzondering.[/quote]
Tja, dat is me ook opgevallen. De IR m treinen (Liers- Luxemburg) die ik verleden week allemaal heb gespot (4 paren) bestaan allen uit I6 (geen enkele I10), terwijl de P-treinen die in fgsp voorbijrijden enkel uit I10 bestaan.
Re: I6 in P-treinen?
de I6 rijtuigen zitten inderdaad vooral op de IRm, verder ook nog een aantal rijtuigen die dienen te worden gebruik bij de treinen naar en van Zwitserland, in de P treinen gebruikt men dan liever de I10 rijtuigen aangezien deze meer plaats bieden per rijtuig gezien, wat handiger is in de spits.
Re: I6 in P-treinen?
Maar waardoor de treinbegeleider op die P-treinen wel een plaatsje krijgt... in een van de toiletten.
Re: I6 in P-treinen?
opgelet een ex wc, want de pot in kwestie is weg. de geur niet echt (heb ik van horen zeggen)Terminus schreef:Maar waardoor de treinbegeleider op die P-treinen wel een plaatsje krijgt... in een van de toiletten.