NMBS deelt gratis ontbijt uit

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
treinbruno

Re: NMBS deelt gratis ontbijt uit

Bericht door treinbruno »

Steven schreef:ik heb nog geen enkele actie geweten in geen enkel bedrijf waar ze met dergelijke zaken alle klanten willen mee bedanken, is zelden een haalbare kaart.
een dagje gratis treinreizen :D
(eventueel alleen voor treinkaarthouders)
Afbeelding
FLV-FGSP

Bericht door FLV-FGSP »

HLN meldt:
In het centraal station van Antwerpen werden gisterochtend ontbijtpakketten uitgedeeld. De actie paste in een hoffelijkheidscampagne om de reizigers te bedanken voor hun vertrouwen in de NMBS. De 2.500 pakketten gingen echter sneller dan verwacht over de toonbank. Oorspronkelijk was gepland dat er van 7 tot 9 uur zakjes met drank en versnaperingen ter beschikking zouden zijn, maar dat bleek ijdele hoop. Om 7.45 uur werden de laatste pakketten weggegeven.
pietje

Bericht door pietje »

Steven schreef:ik heb nog geen enkele actie geweten in geen enkel bedrijf waar ze met dergelijke zaken alle klanten willen mee bedanken, is zelden een haalbare kaart.
Ik wel, ik ken een Belgisch bedrijf dat aan 10000 klanten een doos pralines gestuurd heeft. (NMBS heeft ook niet aan "alle" klanten een ontbijtpakket gegeven)
En als je echt benieuwd bent, stuur een PB en ik verklap het je :wink:
Steven

Bericht door Steven »

tja iedereen een ontbijtpakket bezorgen zou gewoon zottenwerk zijn. om te beginnen zou je de verkeersstroom van passagiers serieus afremmen als je dit zou doen. om nog ni te spreken van de hoeveelheid mankracht zoiets vraagt.
pietje

Bericht door pietje »

neen dat bedoel ik ook niet, maar ik bedoel dat de grootte orde wel vergelijkbaar is
Joris
Contacteer:

Bericht door Joris »

Hallo,
Alles raakt blijkbaar zeer snel uitgedeeld, want, vanmorgen om 8.00u was er in FGSP niks meer te zien... Jammer...
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
Adler

Bericht door Adler »

FLV-FGSP schreef:HLN meldt:
In het centraal station van Antwerpen werden gisterochtend ontbijtpakketten uitgedeeld. De actie paste in een hoffelijkheidscampagne om de reizigers te bedanken voor hun vertrouwen in de NMBS. De 2.500 pakketten gingen echter sneller dan verwacht over de toonbank. Oorspronkelijk was gepland dat er van 7 tot 9 uur zakjes met drank en versnaperingen ter beschikking zouden zijn, maar dat bleek ijdele hoop. Om 7.45 uur werden de laatste pakketten weggegeven.
Komaan zeg, wie heeft die berekening gemaakt ?
Ik heb het even nagekeken, tussen 7 en 9 uur is het aantal treinen dat aankomt en vertrekt in Antwerpen-Centraal 94.
Dus per trein zouden dat 26 reizigers zijn, die zie je nog niet eens zitten op zo een trein.
Laat ons een beetje serieus blijven he.
Steven

Bericht door Steven »

De berekening is allicht niet gemaakt volgens een potentieel maar volgens de beschikbare financiële middelen van de dienst verantwoordelijk voor deze actie.
Adler

Bericht door Adler »

Steven schreef:De berekening is allicht niet gemaakt volgens een potentieel maar volgens de beschikbare financiële middelen van de dienst verantwoordelijk voor deze actie.
Met een bepaald budget kan je inderdaad maar een bepaald aantal pakketten kopen en uitdelen, dat is duidelijk.
Maar dat heeft toch niets te maken met die 2 uur die men blijkbaar had berekend.
Men weet toch dat er op 2 uur veel meer dan 2500 reizigers passeren in Antwerpen-Centraal, dan moet men niet dergelijke berichten verspreiden in de pers.
Steven

Bericht door Steven »

Tja ze zullen zichzelf trager ingeschat hebben in het uitdelen zeker. Het enige gevoel dat ik heb is hier zoals bij het kopen van concerttickets, die zijn ook vanaf een bepaald moment beschikbaar maar bij vele van die zaken vis ja na een uur of twee ook al achter het net.
Adler

Bericht door Adler »

Er zijn 3 partijen die gelukkig worden van deze actie:

1. De ongeveer 1 % reizigers die zo'n pakket ontvangen (5000 op dagelijks ongeveer 500.000 reizigers).
2. De firma die de pakketten heeft mogen leveren en waarschijnlijk de bestelling van het jaar hebben gekregen.
3. De NMBS-top die voor zichzelf weer goede punten heeft gescoord voor hun bonus-evaluatie.
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

Bij Kinepolis krijgen wij toch een chocolade peetje met Sinterklaas en een aantal mooie cadeau's met nieuwjaar, plus af en toe een personeelsfeest met zuip op kosten van de firma! :P (Snap je nu waarom de filmtickets zo duur geworden zijn? :lol: :P )
pietje

Bericht door pietje »

Trainspotterke schreef:
Bij Kinepolis krijgen wij toch een chocolade peetje met Sinterklaas en een aantal mooie cadeau's met nieuwjaar, plus af en toe een personeelsfeest met zuip op kosten van de firma! :P (Snap je nu waarom de filmtickets zo duur geworden zijn? :lol: :P )
Het ging hier over "cadeaus" naar klanten, niet naar personeel, zo kunnen we er genoeg opnoemen
Bartjedj

Bericht door Bartjedj »

Trainspotterke schreef:
Als ik begin over Autogrill Brussels Airport, worden de dure prijzen van onze bars en resto's ook ineens duidelijk. Maar dat gaan we niet doen :wink:
Maargoed: back OT zeker? :)

BDJ
HLE 2302

Bericht door HLE 2302 »

komt er ook zoiets in kortrijk ? :)

greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Plaats reactie