Siemens Desiro
Re: Siemens Desiro
dat mag niet uitmaken, een trein die snel optrekt zorgt er net voor dat hij de concurrentie met het wegverkeer beter zal aankunnen.
Re: Siemens Desiro
ik weet het, maar ik ben meer voor het zacht rijden en wat vertraging hebben dan het echt metro rijden, maar daar heeft iedereen zijn meninginSteven schreef:dat mag niet uitmaken, een trein die snel optrekt zorgt er net voor dat hij de concurrentie met het wegverkeer beter zal aankunnen.
en verder vind ik de indeling barst barst slecht, veeeeel te weinig care's
greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Re: Siemens Desiro
en jij zal de eerste zijn die zal zagen als jou trein te laat aankomt. neen geef mij maar lekker snel.HLE 2302 schreef:ik weet het, maar ik ben meer voor het zacht rijden en wat vertraging hebben dan het echt metro rijden, maar daar heeft iedereen zijn meninginSteven schreef:dat mag niet uitmaken, een trein die snel optrekt zorgt er net voor dat hij de concurrentie met het wegverkeer beter zal aankunnen.
en verder vind ik de indeling barst barst slecht, veeeeel te weinig care's
greetz 2302
Re: Siemens Desiro
Stoptreinen moeten sneller worden, niet alleen voor de mensen die de verbinding nemen maar ook voor alle andere treinen, hierdoor hebben ze hogere gemiddelde snelheid waardoor ze minder hinder vormen voor andere treinen. Snel optrekkende afremmende treinen samen met een hogere frequentie gaan er voor zorgen dat de stoptreinen op verschillende lijnen het geheel aantrekkelijker maken.HLE 2302 schreef:ik weet het, maar ik ben meer voor het zacht rijden en wat vertraging hebben dan het echt metro rijden, maar daar heeft iedereen zijn meninginSteven schreef:dat mag niet uitmaken, een trein die snel optrekt zorgt er net voor dat hij de concurrentie met het wegverkeer beter zal aankunnen.
en verder vind ik de indeling barst barst slecht, veeeeel te weinig care's
greetz 2302
Re: Siemens Desiro
Als het rijgedrag vergelijkbaar wordt met dit van de metro ga ik de trein niet meer gebruiken. Een metrorit van Brussel Centraal naar de Heysel is voor mij al te ver.Steven schreef: Stoptreinen moeten sneller worden, niet alleen voor de mensen die de verbinding nemen maar ook voor alle andere treinen, hierdoor hebben ze hogere gemiddelde snelheid waardoor ze minder hinder vormen voor andere treinen. Snel optrekkende afremmende treinen samen met een hogere frequentie gaan er voor zorgen dat de stoptreinen op verschillende lijnen het geheel aantrekkelijker maken.
Een tb heeft vroeger ook eens met een sprinter snel gestopt. De commentaar van de reizigers hierover was niet mals.
Re: Siemens Desiro
Beste ronny een ms96 kan vele malen korter stoppen dan een sprinter kan en hoor je daar iemand klagen? Kort stoppen en kort stoppen is twee, dit hangt van meer dan de rem alleen af. Kort stoppen heeft naar gevoel toe ook te maken met ophanging, type zetels en gebruikt remsysteem.
Re: Siemens Desiro
Een metrorit naar de Heizel uit Centraal is nog te doen (maar niet "dicht" ja). Alleen snap ik die kritiek niet. Stoptreinen bestaan nu ook al he, en als je 10 stops hebt alvorens op bestemming te zijn is dat evenzeer lastig. Het zou juist moeten verbeteren doordat de rittijd korter wordt.
En snel stoppen is inderdaad afhankelijk van veel dingen, je kan goed afremmen maar toch zonder grote schok tot stilstand komen.
En snel stoppen is inderdaad afhankelijk van veel dingen, je kan goed afremmen maar toch zonder grote schok tot stilstand komen.
Re: Siemens Desiro
een goede bestuurder weet da hij net voor de effectieve stilstand de remmen deels tot volledig moet lossen (afhankelijk van het materieel) om een zachte stilstand te veroorzaken (niet dat het in alle omstandigheden even vanzelfsprekend is, zeker niet bij vettig herfstweer)
Re: Siemens Desiro
De meesten doen dat, sommigen quasi niet. Ik vermoed dat bovenstaande bestuurder met die Sprinter dat ook niet echt heeft gedaan.
Re: Siemens Desiro
alles hangt af van verschillende factoren, nu is het niet eenvoudig op met een sprinter super comfortabel te stoppen bij vettig weer.