Siemens Desiro

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Steven

Re: Siemens Desiro

Bericht door Steven »

dat mag niet uitmaken, een trein die snel optrekt zorgt er net voor dat hij de concurrentie met het wegverkeer beter zal aankunnen.
HLE 2302

Bericht door HLE 2302 »

Steven schreef:dat mag niet uitmaken, een trein die snel optrekt zorgt er net voor dat hij de concurrentie met het wegverkeer beter zal aankunnen.
ik weet het, maar ik ben meer voor het zacht rijden en wat vertraging hebben dan het echt metro rijden, maar daar heeft iedereen zijn meningin

en verder vind ik de indeling barst barst slecht, veeeeel te weinig care's

greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
1607

Bericht door 1607 »

HLE 2302 schreef:
Steven schreef:dat mag niet uitmaken, een trein die snel optrekt zorgt er net voor dat hij de concurrentie met het wegverkeer beter zal aankunnen.
ik weet het, maar ik ben meer voor het zacht rijden en wat vertraging hebben dan het echt metro rijden, maar daar heeft iedereen zijn meningin

greetz 2302
en jij zal de eerste zijn die zal zagen als jou trein te laat aankomt. neen geef mij maar lekker snel.
Steven

Bericht door Steven »

HLE 2302 schreef:

greetz 2302
Stoptreinen moeten sneller worden, niet alleen voor de mensen die de verbinding nemen maar ook voor alle andere treinen, hierdoor hebben ze hogere gemiddelde snelheid waardoor ze minder hinder vormen voor andere treinen. Snel optrekkende afremmende treinen samen met een hogere frequentie gaan er voor zorgen dat de stoptreinen op verschillende lijnen het geheel aantrekkelijker maken.
ronny

Bericht door ronny »

Steven schreef: Stoptreinen moeten sneller worden, niet alleen voor de mensen die de verbinding nemen maar ook voor alle andere treinen, hierdoor hebben ze hogere gemiddelde snelheid waardoor ze minder hinder vormen voor andere treinen. Snel optrekkende afremmende treinen samen met een hogere frequentie gaan er voor zorgen dat de stoptreinen op verschillende lijnen het geheel aantrekkelijker maken.
Als het rijgedrag vergelijkbaar wordt met dit van de metro ga ik de trein niet meer gebruiken. Een metrorit van Brussel Centraal naar de Heysel is voor mij al te ver.
Een tb heeft vroeger ook eens met een sprinter snel gestopt. De commentaar van de reizigers hierover was niet mals.
Steven

Bericht door Steven »

Beste ronny een ms96 kan vele malen korter stoppen dan een sprinter kan en hoor je daar iemand klagen? Kort stoppen en kort stoppen is twee, dit hangt van meer dan de rem alleen af. Kort stoppen heeft naar gevoel toe ook te maken met ophanging, type zetels en gebruikt remsysteem.
Dietrich

Bericht door Dietrich »

Een metrorit naar de Heizel uit Centraal is nog te doen (maar niet "dicht" ja). Alleen snap ik die kritiek niet. Stoptreinen bestaan nu ook al he, en als je 10 stops hebt alvorens op bestemming te zijn is dat evenzeer lastig. Het zou juist moeten verbeteren doordat de rittijd korter wordt.

En snel stoppen is inderdaad afhankelijk van veel dingen, je kan goed afremmen maar toch zonder grote schok tot stilstand komen.
Steven

Bericht door Steven »

een goede bestuurder weet da hij net voor de effectieve stilstand de remmen deels tot volledig moet lossen (afhankelijk van het materieel) om een zachte stilstand te veroorzaken (niet dat het in alle omstandigheden even vanzelfsprekend is, zeker niet bij vettig herfstweer)
Dietrich

Bericht door Dietrich »

De meesten doen dat, sommigen quasi niet. Ik vermoed dat bovenstaande bestuurder met die Sprinter dat ook niet echt heeft gedaan.
Steven

Bericht door Steven »

alles hangt af van verschillende factoren, nu is het niet eenvoudig op met een sprinter super comfortabel te stoppen bij vettig weer.
Plaats reactie