14 dagengeleden heb ik eens vooraan in een stelleke gezeten van Zeebrugge naar Brugge...Is wel zeer compact voor de machinist.Maar in een AM96 staat voor gas te geven , zo'n joystick , maar word daar oo k met geremd ? Werkt dat in stapen , of moet je hem eht naar voren duwen?
Misschien bij de AM80 hetzelfde?
Ben eens benieuwd , want met die vraag zit ik al even
Ja met die hendel word ook mee geremd in een 96. (gas is naar voor, kunt dat stap per stap doen tot nr 7, naar achter is voor te remmen).
Bij de AM80 heb je een apparte hendel om te remmen en gas te geven.
Laatst gewijzigd door Greg op 15 apr 2006, 20:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Greg schreef:
Hij bedoeld dat je niet moet op een open forum zeggen dat je vooraan in een trein gezeten hebt.
Volgens mij is het wel zeer moeilijk om vooraan mee te rijden in een stelleke in de bestuurderscabine!
Hij zal wel gewoon in het passagiersgedeelte gezeten hebben op dat stukje zetel vanwaar je door het voorste raampje mee naar buiten kunt kijken!
Op de machinist zijne schoot misschien.
Of de TBG ruimte ernaast.
Je kunt misschien rechtstaan en dan door dat raampje kijken in die deur die naar buiten loopt. Dan kun je ook vanop afstand volgen, zoals ik vandaag, van Brugge naar Brugge-Sint-Pieters. Van 8 meter afstand heb ik ons toen zien rijden.
Doordat de deur openstond heb ik inderdaad zo goed als naast de machinist kunnen meekijken in het stelleke , en nee ik heb niet op zijne schoot gezeten.En ja ik zal zwijgen want de Frankrijkstraat is me voor het moment heilig
Trainspotterke schreef:
Hij zal wel gewoon in het passagiersgedeelte gezeten hebben op dat stukje zetel vanwaar je door het voorste raampje mee naar buiten kunt kijken!
Mijn favoriete plaats waar ik de laatste tijd zeer veel zit.
Trainspotterke schreef:
Ik heb dat ook eens geprobeerd in Aalst en ze deden op een onbeleefde manier de deur dicht. Helaas gaat dit enkel in 2de klasse
Trainspotterke schreef:
Ik heb dat ook eens geprobeerd in Aalst en ze deden op een onbeleefde manier de deur dicht. Helaas gaat dit enkel in 2de klasse
Op de hele oude stelletjes zit er in die deur een raam, zodat je altijd kan meekijken vooraan, ook al heeft de TB die deur gesloten!
Dit is zo het geval in onder andere de 160!
bij de stellekes 200 die nog niet vernieuwt zijn heb je nog een stoeleke achter de TB geloof ik ;... maja...
en voor die kaping ... dan nog tis niet omdat je weet waar de rem en de aanzet-kracht hendel zit dat je met een trein kan rijden... juist door dat te weten kan je daarom niet met een trein rijden...
Aaah voila , er zijn nog gezonde jongens...euhm... Eens heel toevallig toen ze de cabine aan het dichtdoen waren van een ontkoppelde ms96 zag ik dat er zo'n knuppelinstond.Voor de rest weet ik van zo'n cockpit vrij weinig