Werkplaats gezocht Montzen
Re: Werkplaats gezocht Montzen
Hallo,
De werkplaats van Montzen, die is toch afgebroken, niet?
Enkel die Douaneloods is er nog...
Ik denk dat Montzen voor zoeist net interessant zou kunnen zijn, Aachen is vlakbij, het ligt nogsteeds op een drukke as, en er is infrastructuur. Dara zoeist als die Doaneloods leeg staat is dat volgens mij een relatief goedkope start. Zelf iets nieuws bouwen in bvb Aachen zal een pak meer kosten. Natuurlijk is het de vraag in welke staat het gebouw zich bevindt...
Is er daarnaast niet ook nog een grote loods van een transportbedrijf, Ziegler, die ook leegstaat? Die zou misschien eventueel nog op het net aan te sluiten zijn of is er misschien nog op aangesloten...
Groeten,
Joris De Mol
De werkplaats van Montzen, die is toch afgebroken, niet?
Enkel die Douaneloods is er nog...
Ik denk dat Montzen voor zoeist net interessant zou kunnen zijn, Aachen is vlakbij, het ligt nogsteeds op een drukke as, en er is infrastructuur. Dara zoeist als die Doaneloods leeg staat is dat volgens mij een relatief goedkope start. Zelf iets nieuws bouwen in bvb Aachen zal een pak meer kosten. Natuurlijk is het de vraag in welke staat het gebouw zich bevindt...
Is er daarnaast niet ook nog een grote loods van een transportbedrijf, Ziegler, die ook leegstaat? Die zou misschien eventueel nog op het net aan te sluiten zijn of is er misschien nog op aangesloten...
Groeten,
Joris De Mol
Re: Werkplaats gezocht Montzen
daar stond enkele jaren terug wel een grote montagehal voor brugonderdelen, maar die is terug afgebroken (je kan de funderingen wel nog zien steken) 

Re: Werkplaats gezocht Montzen
Ik kan ze nog steeds niet zien.AlexSL schreef:is de afbeelding nu wel zichtbaar?
Groeten Alex
Re: Werkplaats gezocht Montzen
Zo krijg ik uw beeld te zien.AlexSL schreef:Electro Motive
In onderstaand plaatje is de loods omcirkeld. Loods is gigantisch en er liggen sporen in en naast.
http://www.beneluxspoor.org/bnls/montze ... eloods.jpg
Groeten Alex
Re: Werkplaats gezocht Montzen
de grote toren in montzen zou ook verkocht zijn aan dlc heb ik gehoord voor de treinbestuurders te laten te overnachten voor hun uitslaap ?
Re: Werkplaats gezocht Montzen
Haha, ja en binnenkort gaan ze in België een project beginnen om ook rechts normaalspoor te rijden zoals in Nederland en Duitsland. Eerst gaan ze dat testen met de goederentreinen en als dat goed bolt, gaan ze de passagierstreinen ook omschakelen.fitnessboy schreef:de grote toren in montzen zou ook verkocht zijn aan dlc heb ik gehoord voor de treinbestuurders te laten te overnachten voor hun uitslaap ?
Re: Werkplaats gezocht Montzen
De toren is inderdaad verkocht. Of het aan DLC is, weet ik niet.
Maar CRTBke, ik moet zeggen dat je redelijk scherp uit de hoek komt. Beetje vriendelijk blijven
Maar CRTBke, ik moet zeggen dat je redelijk scherp uit de hoek komt. Beetje vriendelijk blijven

Re: Werkplaats gezocht Montzen
1 belangrijke reden: ruimte. Aken West zit zo langzamerhand aan zijn maximumcapaciteit, en je hebt heel weinig uitbreidingsmogelijkheden. Toch zit je heel erg dicht bij Aken West, zodat je wel die stad als aanwervingsbassin kan gebruiken. En de streek zelf, natuurlijk, minder bewoond, maar ook dito werkgelegenheid.Shrek schreef:Ik begrijp niet goed waarom iemand nu in godsnaam in zo'n vergeten uithoek als Montzen zou willen investeren. Met Aken, Hasselt of Antwerpen heb je volgens mij een ligging met veel meer mogelijkheden.
Montzen is een aflopend verhaaltje, vroeger was dat een belangrijk station. Tegenwoordig wordt er enkel nog van locs gewisseld en in de toekomst zal ook dat wegvallen. Volgens mij is daar over 10 jaar niet meer te zien dan een wissel tussen L24 en L39
Waarschijnlijk zal er dus altijd wel een bundel(tje) blijven in Montzen, al was het maar als buffer voor Aken West. En heb je meer ruimte nodig om treinen samen te stellen in de ruime regio Aken, dan komt Montzen terug in beeld. Er zijn in elk geval een paar mannen van de private maatschappijen die nog wel degelijk brood zien in Montzen.
Re: Werkplaats gezocht Montzen
Ik kan jouw uitspraak bevestigen, er blijft een bundel behouden in Montzen+ 2 sporen tegen l24 waar goederentreinen elkaar kunnen inhalen.groentje schreef:1 belangrijke reden: ruimte. Aken West zit zo langzamerhand aan zijn maximumcapaciteit, en je hebt heel weinig uitbreidingsmogelijkheden. Toch zit je heel erg dicht bij Aken West, zodat je wel die stad als aanwervingsbassin kan gebruiken. En de streek zelf, natuurlijk, minder bewoond, maar ook dito werkgelegenheid.Shrek schreef:Ik begrijp niet goed waarom iemand nu in godsnaam in zo'n vergeten uithoek als Montzen zou willen investeren. Met Aken, Hasselt of Antwerpen heb je volgens mij een ligging met veel meer mogelijkheden.
Montzen is een aflopend verhaaltje, vroeger was dat een belangrijk station. Tegenwoordig wordt er enkel nog van locs gewisseld en in de toekomst zal ook dat wegvallen. Volgens mij is daar over 10 jaar niet meer te zien dan een wissel tussen L24 en L39
Waarschijnlijk zal er dus altijd wel een bundel(tje) blijven in Montzen, al was het maar als buffer voor Aken West. En heb je meer ruimte nodig om treinen samen te stellen in de ruime regio Aken, dan komt Montzen terug in beeld. Er zijn in elk geval een paar mannen van de private maatschappijen die nog wel degelijk brood zien in Montzen.
Re: Werkplaats gezocht Montzen
Scherp? Alleuh, twas ma eh hraptjen hè polBartjedj schreef:De toren is inderdaad verkocht. Of het aan DLC is, weet ik niet.
Maar CRTBke, ik moet zeggen dat je redelijk scherp uit de hoek komt. Beetje vriendelijk blijven
