Ongewone samenstelling.

Alles over reizigerstreinen in België.
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

AM96 op lijn 42 !!!!!

Bericht door treinbruno »

Daarnet bestond de IRm trein van luik naar gouvy (spitstrein, vertrek om 16:18 in luik) uit een AM96 ipv 15'er met I6 !!!
fotos en filmpje post ik wel als ik thuis ben...

het was de 449
is het nu defnitief gedaan met de 15'ers? of was dit maar een testrit...

er ligt trouwens 10 cm sneeuw in de ardennen en het is nog altijd aan het sneeuwen :D
Afbeelding
260689
Berichten: 3776
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: AM96 op lijn 42 !!!!!

Bericht door 260689 »

treinbruno schreef:Daarnet bestond de IRm trein van luik naar gouvy (spitstrein, vertrek om 16:18 in luik) uit een AM96 ipv 15'er met I6 !!!
fotos en filmpje post ik wel als ik thuis ben...

het was de 449
is het nu defnitief gedaan met de 15'ers? of was dit maar een testrit...

er ligt trouwens 10 cm sneeuw in de ardennen en het is nog altijd aan het sneeuwen :D
Dit zijn opleidingsritten voorde bestuurders van Gouvy.
everclear

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door everclear »

Deze morgen was P 7006 (Oostende-Schaarbeek) met de 1606+ I10. Normale trekkracht van deze trein is een 21, af en toe 27.

Normaal gezien is de samenstelling 16+ I10 voorbehouden voor P7009, die ook het traject Oostende-Schaarbeek rijdt.
ferry
Berichten: 316
Lid geworden op: 28 mei 2008, 21:50

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door ferry »

Vraagje

Is het normaal dat tijdens de daluren de meeste(?) IC N en IC I gereden worden met AM 800 of zelfs klassieke stellen.
Zal dit ook zo zijn bij de doortrekking van de IC nar Essen op 14/12


f
Terminus
Berichten: 1147
Lid geworden op: 03 feb 2006, 20:31

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door Terminus »

ferry schreef:Vraagje

Is het normaal dat tijdens de daluren de meeste(?) IC N en IC I gereden worden met AM 800 of zelfs klassieke stellen.
Zal dit ook zo zijn bij de doortrekking van de IC nar Essen op 14/12


f
Ik dacht dat de bedoeling was dat bijna alle treinen op de IC-verbinding tussen Brussel en Antwerpen met dubbeldekkers zouden worden gereden. Degene die niet door dubbeldekkers gereden zouden worden, kregen MR 96, ook naar Essen.
dentheo
Berichten: 8274
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door dentheo »

Terminus schreef:
ferry schreef:Vraagje:
Is het normaal dat tijdens de daluren de meeste(?) IC N en IC I gereden worden met AM 800 of zelfs klassieke stellen.
Zal dit ook zo zijn bij de doortrekking van de IC nar Essen op 14/12
f
Ik dacht dat de bedoeling was dat bijna alle treinen op de IC-verbinding tussen Brussel en Antwerpen met dubbeldekkers zouden worden gereden. Degene die niet door dubbeldekkers gereden zouden worden, kregen MR 96, ook naar Essen.
Hoeveel stops verliest die trein tussen Brussel en Antwerpen ??? Hij zou 8 minuten winnen..stuk of drie ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5302
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door Adler »

dentheo schreef:
Terminus schreef:
ferry schreef:Vraagje:
Is het normaal dat tijdens de daluren de meeste(?) IC N en IC I gereden worden met AM 800 of zelfs klassieke stellen.
Zal dit ook zo zijn bij de doortrekking van de IC nar Essen op 14/12
f
Ik dacht dat de bedoeling was dat bijna alle treinen op de IC-verbinding tussen Brussel en Antwerpen met dubbeldekkers zouden worden gereden. Degene die niet door dubbeldekkers gereden zouden worden, kregen MR 96, ook naar Essen.
Hoeveel stops verliest die trein tussen Brussel en Antwerpen ??? Hij zou 8 minuten winnen..stuk of drie ?
Er vallen 2 haltes weg voor de verbinding Essen-Brussel: Mechelen-Nekkerspoel (winst 6 minuten) en Vilvoorde (winst 2 minuten).
Verder is er een winst van 1 minuut tussen Essen en Kalmthout die echter weer wordt verloren tussen Heide en Kapellen.
dentheo
Berichten: 8274
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door dentheo »

Adler schreef:
dentheo schreef:
Hoeveel stops verliest die trein tussen Brussel en Antwerpen ??? Hij zou 8 minuten winnen..stuk of drie ?
Er vallen 2 haltes weg voor de verbinding Essen-Brussel: Mechelen-Nekkerspoel (winst 6 minuten) en Vilvoorde (winst 2 minuten).
Verder is er een winst van 1 minuut tussen Essen en Kalmthout die echter weer wordt verloren tussen Heide en Kapellen.
Tussen AntwC en Kalmthout rijdt en stopt hij 3 minuten langer dan de 800en...
Theo
Groeten vanop de Heide
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5302
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door Adler »

dentheo schreef:
Adler schreef:
dentheo schreef:
Hoeveel stops verliest die trein tussen Brussel en Antwerpen ??? Hij zou 8 minuten winnen..stuk of drie ?
Er vallen 2 haltes weg voor de verbinding Essen-Brussel: Mechelen-Nekkerspoel (winst 6 minuten) en Vilvoorde (winst 2 minuten).
Verder is er een winst van 1 minuut tussen Essen en Kalmthout die echter weer wordt verloren tussen Heide en Kapellen.
Tussen AntwC en Kalmthout rijdt en stopt hij 3 minuten langer dan de 800en...
Klopt, 2 minuten langer onderweg tussen Heide en Kapellen (?) en 1 minuut stop in Ekeren.
De winst wordt vooral gemaakt tussen Berchem en Mechelen (15 minuten ipv 21).
Stijn014

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door Stijn014 »

IR turnhout-Antwerpen die normaal met M5 gereden wordt werd vandaag door de 2736+stam M6 gereden.
dentheo
Berichten: 8274
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door dentheo »

Adler schreef: Klopt, 2 minuten langer onderweg tussen Heide en Kapellen (?) en 1 minuut stop in Ekeren.
De winst wordt vooral gemaakt tussen Berchem en Mechelen (15 minuten ipv 21).
Daar is toch maar één stop vervallen Nekkerspoel...stop van 6 minuten (all -in) groots.
Theo
Groeten vanop de Heide
Beesty
Berichten: 380
Lid geworden op: 13 apr 2006, 21:36

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door Beesty »

Deze morgen werd de IC-A Oostende - Eupen door een 21/27 + 12x M4 gereden (wellicht door de vele problemen van gisteren).
JayBeeke

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door JayBeeke »

Trein P7352 werd totnogtoe altijd gereden met een reeks 21 + 3 rijtuigen I6 + 3 rijtuigen I10. Sinds de Kerstperiode is dit blijkbaar volledig I10 geworden. Iemand een idee waar de (nog aangenamere) I6 naartoe zijn?

Thx!
JJN
everclear

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door everclear »

Beesty schreef:Deze morgen werd de IC-A Oostende - Eupen door een 21/27 + 12x M4 gereden (wellicht door de vele problemen van gisteren).
Deze avond iets gelijkaardigs gezien. De IC-A nr 518 werd ook gereden met M4, maar deze keer met een 13 ervoor. Ik spotte hem rond 19u30 in Gent-Sint-Pieters. Hij vertrok trouwens met 12 min vertraging.
13'erke

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door 13'erke »

everclear schreef:
Beesty schreef:Deze morgen werd de IC-A Oostende - Eupen door een 21/27 + 12x M4 gereden (wellicht door de vele problemen van gisteren).
Deze avond iets gelijkaardigs gezien. De IC-A nr 518 werd ook gereden met M4, maar deze keer met een 13 ervoor. Ik spotte hem rond 19u30 in Gent-Sint-Pieters. Hij vertrok trouwens met 12 min vertraging.
Vandaag had een ic A +1.30, de volgende +1.20
En de A'pen-Gent sint pieters (-Rijsel) werd met een viertje gereden! Uiteraard beperkt tot Gent natuurlijk.
Plaats reactie