Snelle trein extra tussn Antwerpen en Brussel

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Shrek

Re: Snelle trein extra tussn Antwerpen en Brussel

Bericht door Shrek »

groentje schreef:En vanuit de kleine(re) stations wordt het weer wat moeilijker om over de grens te gaan... Behoud de Benelux, naast de Albatros, aub. We hebben al een Thalys rijden, we hebben er geen kloon van nodig.
Ik denk dat de Benelux juist overbodig wordt, wat wel nodig is is juist een IR die de kleinere stations verbindt met het nederlandse IC-net. Aan een Benelux die tegen 140 km/h door Essen stormt hebben ze daar niet veel he :)
rvdborgt

Bericht door rvdborgt »

Shrek schreef:
groentje schreef:En vanuit de kleine(re) stations wordt het weer wat moeilijker om over de grens te gaan... Behoud de Benelux, naast de Albatros, aub. We hebben al een Thalys rijden, we hebben er geen kloon van nodig.
Ik denk dat de Benelux juist overbodig wordt, wat wel nodig is is juist een IR die de kleinere stations verbindt met het nederlandse IC-net. Aan een Benelux die tegen 140 km/h door Essen stormt hebben ze daar niet veel he :)
er bijft wel degelijk ook in de toekomst behoefte aan een verbinding tussen de Nederlandse Randstad en Antwerpen en Brussel. Zo'n trein zou minimaal Rotterdam - Antwerpen moeten rijden, maar beter is denk ik Den Haag - Brussel. Hij kan ook wat mij betreft ook stoppen in Essen.

Groetjes,
Rian
groentje

Bericht door groentje »

rvdborgt schreef:er bijft wel degelijk ook in de toekomst behoefte aan een verbinding tussen de Nederlandse Randstad en Antwerpen en Brussel. Zo'n trein zou minimaal Rotterdam - Antwerpen moeten rijden, maar beter is denk ik Den Haag - Brussel. Hij kan ook wat mij betreft ook stoppen in Essen.
En Rian was me voor, maar wat hij vertelt komt vrij goed overeen met wat ik wil. Hoedanook is er nood aan een trein die Antwerpen-Roosendaal rijdt, zonder in elk boerengat te stoppen (met alle respect voor Kijkuit, Sint-Mariaburg e.d). Een stop in Essen, en eventueel zelfs in Kapellen, is veel minder een probleem, maar die internationale verbinding verdient beter dan een stoptrein die overal stopt, en een HST die nergens stopt.
Plaats reactie