Weer benelux in panne
Weer benelux in panne
Ongeveer om 11.15u valt Benelux 9224 net voor het perron in Mechelen-Nekkerspoel in panne. Dit keer is het te wijten aan een defect aan de pantograaf. Om 11.55u staat er een hulplok klaar om de trein te evacueren. Omstreeks 12.45u zal de trein Mechelen kunnen binnen rijden.
Dit probleem is toch veel sneller opgelost dan dat van vorig weekend.
Nog iemand commentaar op de traagheid van de spoorwegen?...
Dit probleem is toch veel sneller opgelost dan dat van vorig weekend.
Nog iemand commentaar op de traagheid van de spoorwegen?...
Re: Weer benelux in panne
Het begint stilaan en vast stramien te worden bij het spporverkeer
Maar op de laatste zin in de vorige post: Touché ..

Maar op de laatste zin in de vorige post: Touché ..
-
- Berichten: 3965
- Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
- Locatie: Ansião (PT)
Re: Weer benelux in panne
Tsja, 't moet ook niet iedere keer zo erg worden... Deze reactietijd lijkt al veel aanvaardbaarder inderdaad. Vermits de bovenleiding intact bleef was er vermoedelijk meer keuze van tractiemateriaal?
Werden de reizigers min of meer op de hoogte gehouden?
Enne, 't is al al meer gezegd dat die Benelux'en toch wel dikwijls problemen hebben. Wat schort daar toch aan?
Werden de reizigers min of meer op de hoogte gehouden?
Enne, 't is al al meer gezegd dat die Benelux'en toch wel dikwijls problemen hebben. Wat schort daar toch aan?
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Re: Weer benelux in panne
ik zal u direct weten te vertellen welke lok het is...jan_olieslagers schreef:Tsja, 't moet ook niet iedere keer zo erg worden... Deze reactietijd lijkt al veel aanvaardbaarder inderdaad. Vermits de bovenleiding intact bleef was er vermoedelijk meer keuze van tractiemateriaal?
Werden de reizigers min of meer op de hoogte gehouden?
Enne, 't is al al meer gezegd dat die Benelux'en toch wel dikwijls problemen hebben. Wat schort daar toch aan?
Re: Weer benelux in panne
Ik hoop dat de pannes van de afgelopen dagen allemaal met de type 11 locs waren hoor! Anders heb ik toch mijn twijfels over de investering in de Traxx.
Re: Weer benelux in panne
Loc benelux: 1189
hulploc: traxx 2824
de loc die kapot was, was dus inderdaad een reeks 11.
hulploc: traxx 2824
de loc die kapot was, was dus inderdaad een reeks 11.
Re: Weer benelux in panne
aan die locs scheelt niet zoveel hoor, aan de bestuurders in kwestie volgens mij veel meer. Om een eenvoudig voorbeeld te geven, van mijn collega's in brussel zuid zijn er al drie die met een reeks 11 met een sleep van 10 X M6 naar Arlon zijn gereden om een defecte reeks 13 te vervangen. Deze hebben die dienst weliswaar met vertraging gereden (wegens het beperkte vermogen van de loc) maar zijn in Arlon elke keer aangekomen zonder er een brand op te hebben of andere schade. Komt er nog is bij dat de lijn naar Arlon een pak zwaarder is en de sleep die hij meegekregen heeft ook nog wat meer kan doorwegen als die van de benelux.
verschillen zijn dus
* gewicht (332 ton tegen 634)
* profiel van de lijn (richting amsterdam een haast vlakke lijn, kan je totaal niet zeggen richting Arlon, Namur buiten = 10 km klimmen)
* de 2 bovenstaande punten zorgen er dus voor dat je langer en soms grotere stromen gaat trekken om de trein te laten rijden.
verschillen zijn dus
* gewicht (332 ton tegen 634)
* profiel van de lijn (richting amsterdam een haast vlakke lijn, kan je totaal niet zeggen richting Arlon, Namur buiten = 10 km klimmen)
* de 2 bovenstaande punten zorgen er dus voor dat je langer en soms grotere stromen gaat trekken om de trein te laten rijden.
Re: Weer benelux in panne
In Nederland is op 30 december een Traxx gestrand:Presario schreef:Ik hoop dat de pannes van de afgelopen dagen allemaal met de type 11 locs waren hoor! Anders heb ik toch mijn twijfels over de investering in de Traxx.
Die hulplok was overigens geen Traxx. De gestrande trein was ook de 9224.Zojuist bereikt mij het bericht dat er bij Voorschoten een Benelux-trein is gestrand omdat de Traxx-loc het heeft begeven. De vervangende loc heeft onderweg de bovenleiding naar beneden gehaald. Mission failed.
Groetjes,
Rian
Re: Weer benelux in panne
inderdaad de traxxen moet in pannes soms of bijna altijd beter gezegd niet onder doen voor de reeksen 11. Hoe dat juist komt weet ik ook niet, heb niet de indruk dat op de goederen dezelfde problemen aan bod komen met deze locs.
Re: Weer benelux in panne
zou het eventueel kunnen dat die pannes komen omdat veel bestuurders nog niet genoeg ervaring hebben met die locreeks?Steven schreef:inderdaad de traxxen moet in pannes soms of bijna altijd beter gezegd niet onder doen voor de reeksen 11. Hoe dat juist komt weet ik ook niet, heb niet de indruk dat op de goederen dezelfde problemen aan bod komen met deze locs.
-
- Berichten: 2706
- Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
- Locatie: Calais (France)
Re: Weer benelux in panne
Waarom was de hulploc er nog niet aangekoppeld voor het vertrek?Hadden ze toch kunnen voorzien dat hij ooit in panne zou vallen!Nekvin schreef:Ongeveer om 11.15u valt Benelux 9224 net voor het perron in Mechelen-Nekkerspoel in panne. Dit keer is het te wijten aan een defect aan de pantograaf. Om 11.55u staat er een hulplok klaar om de trein te evacueren. Omstreeks 12.45u zal de trein Mechelen kunnen binnen rijden.
Dit probleem is toch veel sneller opgelost dan dat van vorig weekend.
Nog iemand commentaar op de traagheid van de spoorwegen?...
Laatst gewijzigd door nighttrain op 02 jan 2009, 14:14, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 2405
- Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
- Locatie: Singapore
Re: Weer benelux in panne
ommenduur durf ik die trein al niet meer nemen
morgen er maar 2 keer op wagen zeker tussen antwerpen en holland

morgen er maar 2 keer op wagen zeker tussen antwerpen en holland


Re: Weer benelux in panne
Naar verluidt hebben ze op Antwerpen-Noord ook enkele Traxxen binnenstaan en deze locs zouden problemen hebben met het oliecircuit. Men spreekt van lucht in die circuits maar dat lijkt me haast onmogelijk omdat het hier om gesloten circuits gaat.Steven schreef:inderdaad de traxxen moet in pannes soms of bijna altijd beter gezegd niet onder doen voor de reeksen 11. Hoe dat juist komt weet ik ook niet, heb niet de indruk dat op de goederen dezelfde problemen aan bod komen met deze locs.
Re: Weer benelux in panne
ik neem die trein tussen antwerpen en brussel nooit. Er zijn genoeg alternatieven en die andere treinen zitten vaak minder voltreinbruno schreef:ommenduur durf ik die trein al niet meer nemen![]()

-
- Berichten: 2706
- Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
- Locatie: Calais (France)
Re: Weer benelux in panne
OMC schreef:Naar verluidt hebben ze op Antwerpen-Noord ook enkele Traxxen binnenstaan en deze locs zouden problemen hebben met het oliecircuit. Men spreekt van lucht in die circuits maar dat lijkt me haast onmogelijk omdat het hier om gesloten circuits gaat.Steven schreef:inderdaad de traxxen moet in pannes soms of bijna altijd beter gezegd niet onder doen voor de reeksen 11. Hoe dat juist komt weet ik ook niet, heb niet de indruk dat op de goederen dezelfde problemen aan bod komen met deze locs.
Het oliecircuit in de transformatoren en daar vindt je nu net het Buchholzrelais,die de beveiliging garandeert van het geheel.
Dat werkt nu juist op gassen.
Dit relais kontroleert interne kortsluitingen binnen de transfo,olieniveau(uitschakelen of alarmeren) en de temperatuur v/d olie.
In geval van van panne of bij klaarmaking kan de bestuurder van de loc zien na of er olie en belletjes zijn in de glazen venstertjes.