benelux!
-
- Berichten: 2405
- Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
- Locatie: Singapore
benelux!
vandaag weer eens naar holland geweest...
en zowat alle beneluxen waren te laat
eerst de benelux 9205 genomen, zowat de enige die op tijd was
daarna naar arnhem gegaan langs de betuwe, en zo langs utrecht naar leiden.
in leiden passeerden er plots 3(!) beneluxen op een halfuur
daarna naar schiedam en hoek van holland, terug naar rotterdam gegaan, even de lounge ingegaan, en daar wou ik de benelux van 16:08 naar amsterdam nemen..
onderweg kwam ik al een benelux tegen die ook richting amsterdam ging, panto op dak, lichten uit, en er zaten mensen in, die was dus kapot
mijne was eerst op tijd, reed heel de tijd op tijd, tot tussen hoofddorp en schiphol alle lichten uitgingen en de trein ging remmen...
er werd omgeroepen dat er een technisch probleem was
machinist probeerde enkele keren hem herop te starten maar hij viel telkens weer uit
het werd ook erg koud in de benelux, het was al donker, er branden maar 3 lichten in de trein
zaten er nog mensen naast mij die hun vliegtuig moesten halen, die wouden zelfs te voet gaan maar het mocht niet van conducteur
gelukkig was er een minibar en k'ben maar effe een warme choco gaan kopen
we stonden daar dus al van 16:45 tot 17:50 heel de tijd stil
plots word omgeroepen dat we afgesleept gaan worden naar hoofdorp, waar een andere trein aansluit.
maar het was toch beter als 4 uur stil staan
na 3 minuten rijden waren we in hoofddorp, de volgende trein naar schiphol was de sprinter naar lelystad, deze bestond uit 2 rijtuigen
zaten we daar als sardientjes
in schiphol zat ik rond 18u, normaal moest ik volgens planning dan in zandvoort aan zee zitten
nog effe naar de hispeed lounge gelopen maar die ging toch wel net dicht zeker
het panorama terras was ook al dicht
k'heb dan maar de volgende benelux richting amsterdam genomen, die was ook al 30 min te laat
in amsterdam wou ik dan de trein van 18:54 nemen, die was als bij wonder op tijd aangegeven
5 minuten voor vertrek komt er op: AFGESCHAFT
k'ben dan nog maar even naar de EN naar moskva gaan kijken en wat door de trein gelopen
daarna maar weer een andere trein naar schiphol genomen, daar nog even naar de vertrekhal gelopen
k'had ommenduur goesting het vliegtuig naar brussel te nemen
mijn benelux kwam uiteindelijk op tijd aan in schiphol de tweede die op tijd was
probleemloze rit tot antwerpen gehad
in antwerpen stond de benelux van 22u richting amsterdam ook als afgeschaft aangegeven
cijfertjes van de beneluxen die IK GEZIEN heb:
op tijd: 2
in panne gevallen: 2
afgeschaft: 3
grote vertraging 4
aangepast door mod
en zowat alle beneluxen waren te laat
eerst de benelux 9205 genomen, zowat de enige die op tijd was
daarna naar arnhem gegaan langs de betuwe, en zo langs utrecht naar leiden.
in leiden passeerden er plots 3(!) beneluxen op een halfuur
daarna naar schiedam en hoek van holland, terug naar rotterdam gegaan, even de lounge ingegaan, en daar wou ik de benelux van 16:08 naar amsterdam nemen..
onderweg kwam ik al een benelux tegen die ook richting amsterdam ging, panto op dak, lichten uit, en er zaten mensen in, die was dus kapot
mijne was eerst op tijd, reed heel de tijd op tijd, tot tussen hoofddorp en schiphol alle lichten uitgingen en de trein ging remmen...
er werd omgeroepen dat er een technisch probleem was
machinist probeerde enkele keren hem herop te starten maar hij viel telkens weer uit
het werd ook erg koud in de benelux, het was al donker, er branden maar 3 lichten in de trein
zaten er nog mensen naast mij die hun vliegtuig moesten halen, die wouden zelfs te voet gaan maar het mocht niet van conducteur
gelukkig was er een minibar en k'ben maar effe een warme choco gaan kopen
we stonden daar dus al van 16:45 tot 17:50 heel de tijd stil
plots word omgeroepen dat we afgesleept gaan worden naar hoofdorp, waar een andere trein aansluit.
maar het was toch beter als 4 uur stil staan
na 3 minuten rijden waren we in hoofddorp, de volgende trein naar schiphol was de sprinter naar lelystad, deze bestond uit 2 rijtuigen
zaten we daar als sardientjes
in schiphol zat ik rond 18u, normaal moest ik volgens planning dan in zandvoort aan zee zitten
nog effe naar de hispeed lounge gelopen maar die ging toch wel net dicht zeker
het panorama terras was ook al dicht
k'heb dan maar de volgende benelux richting amsterdam genomen, die was ook al 30 min te laat
in amsterdam wou ik dan de trein van 18:54 nemen, die was als bij wonder op tijd aangegeven
5 minuten voor vertrek komt er op: AFGESCHAFT
k'ben dan nog maar even naar de EN naar moskva gaan kijken en wat door de trein gelopen
daarna maar weer een andere trein naar schiphol genomen, daar nog even naar de vertrekhal gelopen
k'had ommenduur goesting het vliegtuig naar brussel te nemen
mijn benelux kwam uiteindelijk op tijd aan in schiphol de tweede die op tijd was
probleemloze rit tot antwerpen gehad
in antwerpen stond de benelux van 22u richting amsterdam ook als afgeschaft aangegeven
cijfertjes van de beneluxen die IK GEZIEN heb:
op tijd: 2
in panne gevallen: 2
afgeschaft: 3
grote vertraging 4
aangepast door mod
Re: sterf benelux!
Bruno ik zou graag hebben dat je een beetje let op wat je schrijft, dat je ergens een probleem mee hebt ok, maar de manier waarop je dat duidelijk wil maken kan best anders.
Re: benelux!
Als je de voorbije berichtgeving over de Benelux gelezen hebt, waarom nam je de Benelux naar en van Nederland dan nog mijdt hem, goeie raad! Veel beter voor je bloeddruk en je reistijd.
Ik ga niet zeggen dat ieder probleem of defect een geval van heirkracht is (al zal dat in 80% van de gevallen wel zo zijn denk ik).
Ik ga niet zeggen dat ieder probleem of defect een geval van heirkracht is (al zal dat in 80% van de gevallen wel zo zijn denk ik).
Re: benelux!
Ik moet eind deze maand de BNL hebben, om van Mechelen naar Rosendaal te reizen.
Gelukkig is de Benelux van de hele rit het minst frequente deel: de rest (één NS-trein, een Arriva-bus en een Connex-bus) rijdt op een halfuur-frequentie. Dus als hij het niet té bont maakt, moet het lukken
BD
Gelukkig is de Benelux van de hele rit het minst frequente deel: de rest (één NS-trein, een Arriva-bus en een Connex-bus) rijdt op een halfuur-frequentie. Dus als hij het niet té bont maakt, moet het lukken
BD
Re: benelux!
DEZE avond:
Zou men die Passagiers in Essen echt in de kou zetten of zou de stoptrein even wachten en die meenemen ?
De reden van het keren in Essen is mij NIET duidelijk.
752 Teletekst zo 11 jan
******************************** 4/4
S P O O R W E G E N internationaal
11 januari
IC 9229 Brussel-Amsterdam
Opgeheven vanaf Essen tot
Amsterdam.
Stopt extra in Essen, niet in
Roosendaal, Dordrecht, Rotterdam,
Den Haag HS, Schiphol en
Amsterdam.
was: nu:
Roosendaal 14:28 -
Dordrecht 14:53 -
Rotterdam 15:06 -
Den Haag HS 15:25 -
Schiphol 15:49 -
Amsterdam 16:06 -
Essen - 14:22
****Bron:ProRail verkeersinformatie ***
volgende nieuws index sport
--> --> --> -->
Zou men die Passagiers in Essen echt in de kou zetten of zou de stoptrein even wachten en die meenemen ?
De reden van het keren in Essen is mij NIET duidelijk.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
-
- Berichten: 1291
- Lid geworden op: 14 mei 2007, 10:03
Re: benelux!
Zaterdagochtend (dus een dag ervoor) is er een Benelux stil komen te staan onder de spanningssluis bij Roosendaal. Weet niet waardoor. Er moest daardoor over één spoor gereden wordenen dat kost capaciteit.
Toen werd de L-trein afgeschaft tussen Essen en Roosendaal en kreeg de Benelux een extra stilstand te Essen teneinde de reizigers over te nemen.
Voor het rijden over enkelspoor is op dit grensbaanvak een speciale procedure.
Maar daar blijkt formeel Infrabel in persoon (en in dit geval in Essen) voor aanwezig te moeten zijn. Ik was toevallig net in Essen toen dat speelde en hoe het afgelopen is weet ik niet ... vroeger kon een onderstationschef hierin een rol spelen maar die hoort tegenwoordig bij New Passenger, van de NMBS dus, en heeft daarmee letterlijk de verkeerde kleur pet op.
De L-trein heeft normaal een vrij korte kering in Roosendaal dus bij vertraging of andere problemen is het sóms beter om de Benelux te laten waarnemen.
Toen werd de L-trein afgeschaft tussen Essen en Roosendaal en kreeg de Benelux een extra stilstand te Essen teneinde de reizigers over te nemen.
Voor het rijden over enkelspoor is op dit grensbaanvak een speciale procedure.
Maar daar blijkt formeel Infrabel in persoon (en in dit geval in Essen) voor aanwezig te moeten zijn. Ik was toevallig net in Essen toen dat speelde en hoe het afgelopen is weet ik niet ... vroeger kon een onderstationschef hierin een rol spelen maar die hoort tegenwoordig bij New Passenger, van de NMBS dus, en heeft daarmee letterlijk de verkeerde kleur pet op.
De L-trein heeft normaal een vrij korte kering in Roosendaal dus bij vertraging of andere problemen is het sóms beter om de Benelux te laten waarnemen.
Re: benelux!
Kan kloppen, ik zat een jaartje geleden op L trein naar Roosendaal.Bordensteker schreef: Toen werd de L-trein afgeschaft tussen Essen en Roosendaal en kreeg de Benelux een extra stilstand te Essen teneinde de reizigers over te nemen.
De trein bleef lang staan in Essen. begeleider begon nerveus heen en weer te lopen.
De machinist bleek verplaatst naar standplaats St Niklaas en daardoor (!) zijn toelating voor Roosendaal kwijtgeraakt... waar hij tot twee maanden daarvoor wekelijks naar toe moest rijden.
Dus L-trein bleef staan ... even naar tbg gelopen en die heeft toensamen met onderchef geregeld dat de Benelux (die gelukkig al te laat was) alsnog stopte, ons en nog twee-drie andere mensen met bagage meepikte...
Dat vond ik wel netjes (moest met CNL naar Kopenhagen)
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
-
- Berichten: 3580
- Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
- Locatie: Ansião (PT)
Re: benelux!
Straf verhaal hoor! Kon dat nu echt niet eerder blijken? Zoals het hier verteld wordt komt het over als " we laten die trein rijden zover hij kan en daarna is er wel een probleem maar dat zien we dan wel weer". Eens te meer heeft het voetvolk ter plaatse het goed opgelost voor de reizigers, wraakroepend is de nochalance bij de mensen die niet direct me de reizigers in contact komen.dentheo schreef:ik zat een jaartje geleden op L trein naar Roosendaal.
De trein bleef lang staan in Essen. begeleider begon nerveus heen en weer te lopen.
De machinist bleek verplaatst naar standplaats St Niklaas en daardoor (!) zijn toelating voor Roosendaal kwijtgeraakt... waar hij tot twee maanden daarvoor wekelijks naar toe moest rijden.
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Re: benelux!
normaal blijft lijnkennis toch een jaar geldig ????
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Re: benelux!
het betreft een grensbaanvak, als ze op de nieuwe stelplaats niet voorzien om in die kennis te onderhouden dan schrappen ze dit gewoon van uw lijst, van gewone lijnen is de regel zoals voorzien.
Toen ik te Brussel zuid aankwam hebben ze de diesel ook van mijn lijstje gehaald omdat de depot van Brussel zuid geen voorziene diensten heeft met diesels.
Toen ik te Brussel zuid aankwam hebben ze de diesel ook van mijn lijstje gehaald omdat de depot van Brussel zuid geen voorziene diensten heeft met diesels.
Re: benelux!
Zo gaat/ging dat ook in Luik: als er voor een dienst naar Maastricht geen Nederlands-kundige machinist is, dan gebeurt het wel eens dat er iemand rijfdt die geen Nederlands kan. Dat gaat dan goed totdat er iets bijzonders gebeurt, seinstoring ofzo, en dan strandt de trein in Eijsden of ergens in het veld omdat de verkeersleiding geen machinisten verder laat rijden met wie ze niet kunnen communiceren.jan_olieslagers schreef:Straf verhaal hoor! Kon dat nu echt niet eerder blijken? Zoals het hier verteld wordt komt het over als " we laten die trein rijden zover hij kan en daarna is er wel een probleem maar dat zien we dan wel weer". Eens te meer heeft het voetvolk ter plaatse het goed opgelost voor de reizigers, wraakroepend is de nochalance bij de mensen die niet direct me de reizigers in contact komen.
Groetjes,
Rian
Re: benelux!
Zat er nog een verschil tussen Traxxen en 'klassieke' Beneluxen wat betreft vertraging? Doen de Traxxen het beter?
Re: benelux!
In de praktijk is de afgelopen tijd toch wel gebleken dat de Traxxen meer problemen hadden als de 11'en.
Re: benelux!
Alles wat computer gestuurt is dat is klote, geloof mij maar, geef mij maar degelijke treinen en vliegtuigen zonder al teveel computer'ssncf-sncb schreef:In de praktijk is de afgelopen tijd toch wel gebleken dat de Traxxen meer problemen hadden als de 11'en.
Re: benelux!
tja een loc huren die volledig afgesteld is voor cargo huren dat vraagt om problemen, maar het is inderdaad ook een feit dat hoe meer elektronica je gaat monteren hoe groter de kans bestaat dat je storingen gaat krijgen.