Hst-station Brecht wacht op een trein
Re: Hst-station Brecht wacht op een trein
beste dentheo het antwoord staat hier boven al, de M6 is het enige operationeel voertuig binnenlands verkeer dat al volwaardig ETCS heeft. Men moet dus enkel proeven doen voor de deuren, omschakeling en aansturen van de loc. De reeks 13 heeft nog geen operationele 13 en dat zou dus tijd vragen (ze gaan het wel krijgen maar dat is nog niet voor morgen). Als tijdelijke oplossing zie ik hieruit het snelst een resultaat komen dat werkt. Op deze manier kunnen ze dus vrij snel iets in orde krijgen. Het grootste probleem zal waarschijnlijk de beschikbaarheid reeks 13 zijn, tenzij ze die bij Sibelit kunnen krijgen.
Re: Hst-station Brecht wacht op een trein
En van welke "familie" is die ETCS ? Althom ? De M6 is toch Bombardier ?Steven schreef:beste dentheo het antwoord staat hier boven al, de M6 is het enige operationeel voertuig binnenlands verkeer dat al volwaardig ETCS heeft. Men moet dus enkel proeven doen voor de deuren, omschakeling en aansturen van de loc. De reeks 13 heeft nog geen operationele 13 en dat zou dus tijd vragen (ze gaan het wel krijgen maar dat is nog niet voor morgen). Als tijdelijke oplossing zie ik hieruit het snelst een resultaat komen dat werkt. Op deze manier kunnen ze dus vrij snel iets in orde krijgen. Het grootste probleem zal waarschijnlijk de beschikbaarheid reeks 13 zijn, tenzij ze die bij Sibelit kunnen krijgen.
Is die ETCS al ooit gebruikt of rijdt die nu altijd met STM op belgische beveiligingen ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Hst-station Brecht wacht op een trein
de rijtuigen M6 zijn een product van bombardier maar ook een beetje alstom, zover ik weet is die stuurtafel bijna volledig alstom = zo goed als koppie reeks 13 trouwens, die ETCS is natuurlijk gewoon in basislevel in gebruik voor de moment.
Re: Hst-station Brecht wacht op een trein
Maar die rijden toch nooit op een ETCS baanvak ?Steven schreef:de rijtuigen M6 zijn een product van bombardier maar ook een beetje alstom, zover ik weet is die stuurtafel bijna volledig alstom = zo goed als koppie reeks 13 trouwens, die ETCS is natuurlijk gewoon in basislevel in gebruik voor de moment.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Hst-station Brecht wacht op een trein
nu nog niet, maar in de toekomst meer en meer al zal het hoofdzakelijk level 1 zijn natuurlijk.
Re: Hst-station Brecht wacht op een trein
Rijtuigen van het type M6
Het verkeer van M6-dubbeldekrijtuigen is verboden op:
− de geëlektrificeerde lijnen met 25 kV;
− de industriële lijnen genummerd vanaf 200;
− de lijnen opgenomen in de hieronder vermelde lijst.
Er mag slechts van dit verbod worden afgeweken mits een voorlopige toelating voor
buitengewoon vervoer afgeleverd door I -TN 225.
Het verzenden van M6-dubbeldekrijtuigen met een goederentrein op lijnen die door onderhavige
lijst niet verboden zijn, blijft evenwel een buitengewoon vervoer gedekt door de bestendige
voorlopige toelating nr. 9.0.2.80.003/03 van I-TN.225.
Bron: Railaccess.be - Netverklaring Infrabel
Ik discussieer niet over onmogelijke zaken...
BDJ
Het verkeer van M6-dubbeldekrijtuigen is verboden op:
− de geëlektrificeerde lijnen met 25 kV;
− de industriële lijnen genummerd vanaf 200;
− de lijnen opgenomen in de hieronder vermelde lijst.
Er mag slechts van dit verbod worden afgeweken mits een voorlopige toelating voor
buitengewoon vervoer afgeleverd door I -TN 225.
Het verzenden van M6-dubbeldekrijtuigen met een goederentrein op lijnen die door onderhavige
lijst niet verboden zijn, blijft evenwel een buitengewoon vervoer gedekt door de bestendige
voorlopige toelating nr. 9.0.2.80.003/03 van I-TN.225.
Bron: Railaccess.be - Netverklaring Infrabel
Ik discussieer niet over onmogelijke zaken...
BDJ
Re: Hst-station Brecht wacht op een trein
Allemaal zeer logisch , Infrabel is niet zeker van het vrij profiel.Bartjedj schreef:Rijtuigen van het type M6
Het verkeer van M6-dubbeldekrijtuigen is verboden op:
− de geëlektrificeerde lijnen met 25 kV;
− de industriële lijnen genummerd vanaf 200;
− de lijnen opgenomen in de hieronder vermelde lijst.
Er mag slechts van dit verbod worden afgeweken mits een voorlopige toelating voor
buitengewoon vervoer afgeleverd door I -TN 225.
SNIP
BDJ
Daarom moet elke lijn, perron nagemeten vooraleer men de dubbeldekkers durft loslaten ...
Maar..na een proefritje mag het meestal wel... paar paaltjes, paar lichtjes verzetten en meestal is het ok.
Zal hier ook wel kunnen, het is een lijn die nog geen geschiedenis heeft.
In England doet men dat met een rijtuig waar 5 cm isimoplaat (piepschuim) op gekleefd is, netjes....
Loopt men hier te voet langs het rijtuig ? Ik heb het nooit gezien zo'n meetrit.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Hst-station Brecht wacht op een trein
Het probleem zit hem helemaal niet in de afstand tot perrons of iets dergelijks.
Wel iets hoger te zoeken, namelijk de afstand van het dak tot de rijdraad. Het dak van een M6 komt hoger dan dat van een normaal rijtuig, en dat terwijl er bij 25 kV net een grotere isolatie-ruimte vereist is.
Dus zo simpel als een perronrandje is het niet.
BDJ
Wel iets hoger te zoeken, namelijk de afstand van het dak tot de rijdraad. Het dak van een M6 komt hoger dan dat van een normaal rijtuig, en dat terwijl er bij 25 kV net een grotere isolatie-ruimte vereist is.
Dus zo simpel als een perronrandje is het niet.
BDJ
Re: Hst-station Brecht wacht op een trein
Ik denk niet dat de M6 echt verboden is op 25kv-lijnen, hij is er gewoon nog niet toegelaten. Met enkele homologatietesten zal dat wel in orde komen. (de M6 heeft trouwens ooit al op lijn 43 gereden). De M6 heeft inderdaad alleen ETCS-1 momenteel, maar vermits dat de enige versie is die werkt op L4 is dat geen probleem. De restrictie tot 160 km/h is ook voor de M6 geen beperking. Dus testen en papierwerk invullen en de Noorderkempen-pendel is vertrokken
(al was dat met de 28+I11 ook het geval
)

(al was dat met de 28+I11 ook het geval

Re: Hst-station Brecht wacht op een trein
Ik veronderstel dat als de geruchten van M6 op die lijn waar zijn dat er dan wel enige communicatie zal geweest zijn tussen NMBS en Infrabel en de nodige testen en toelatingen (al dan niet nog uit te voeren).
Re: Hst-station Brecht wacht op een trein
Waarom zou op L4 alleen level 1 werken? L4 is toch compleet opgeleverd?Shrek schreef:Ik denk niet dat de M6 echt verboden is op 25kv-lijnen, hij is er gewoon nog niet toegelaten. Met enkele homologatietesten zal dat wel in orde komen. (de M6 heeft trouwens ooit al op lijn 43 gereden). De M6 heeft inderdaad alleen ETCS-1 momenteel, maar vermits dat de enige versie is die werkt op L4 is dat geen probleem.
Groetjes,
Rian
Re: Hst-station Brecht wacht op een trein
Hoi
Al dat technisch gedoe is er voor ingenieurs; laat gewoon M41 tijdelijk de dienst waarnemen.
Wil en politieke moed zijn er nodig vanuit Brussel!
f
Al dat technisch gedoe is er voor ingenieurs; laat gewoon M41 tijdelijk de dienst waarnemen.
Wil en politieke moed zijn er nodig vanuit Brussel!
f
Re: Hst-station Brecht wacht op een trein
het is hier soms wel om de slappe lach te krijgen van alle voorstellen die ik hier lees, MW 41 op L4, dat is erger als een degradatie van die lijn. Geen ETCS, geen bovenleiding, amper geschikt als IC materieel, te lage max snelheid, .....
-
- Berichten: 3965
- Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
- Locatie: Ansião (PT)
Re: Hst-station Brecht wacht op een trein
Lacht gij maar, ze zullen in Brecht veel contenter zijn met een MW41 dan met niks!
Maar ja, als rechtgeaarde NMBS-er let ge er alleen maar op of het boekske gerespecteerd wordt, wat de (potentiële) reizigers vinden is natuurlijk van geen tel.
Maar ja, als rechtgeaarde NMBS-er let ge er alleen maar op of het boekske gerespecteerd wordt, wat de (potentiële) reizigers vinden is natuurlijk van geen tel.
Laatst gewijzigd door jan_olieslagers op 17 jan 2009, 12:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Re: Hst-station Brecht wacht op een trein
Dat technische gedoe is er wel voor de veiligheid van de passagiers. Een MW 41 zonder signalisatie 120 km/h laten rijden is gewoon een onverantwoord groot risico. Iemand die zoiets durft beslissen moet voor jaren de gevangenis inferry schreef: Al dat technisch gedoe is er voor ingenieurs; laat gewoon M41 tijdelijk de dienst waarnemen.
Wil en politieke moed zijn er nodig vanuit Brussel!
