Deze rêportage werd intigraal overgenomen van http://www.wallorail.be/actu/actumois.htm.
Hopelijk krijgt dit initiatief na volging op bvb lijn 73...
Die laatste opmerking gaat helaas in de juiste richting. Ik waardeer Wallorail, maar in dit geval gaan de mannen mee met speculaties. Noch Infrabel, noch EVS (de eigenaar en beheerder van de infrastructuur aan Duitse kant) heeft plannen om L49 op korte termijn weer in dienst te stellen. Wel wil men die optie voor de lange termijn openhouden.gysev schreef:Die Duitse vereniging mag zo al niet zomaar op Infrabel-lijnen werken zonder Belgische erkenning. De werken schijnen wel degelijk in opdracht van Infrabel te gebeuren, maar waarom??? Misschien om zonder problemen met de opbraaktrein te kunnen passeren...
Dat denk ik ook, maar ja, je moet met iets beginnen hé. Laat ons hopen ook al is de kans klein.FLV-FGSP schreef:Het is heel sympathiek wat die vereniging wil, maar die zullen nooit de middelen hebben om de hele lijn Eupen - Stolberg op te knappen. Voorlopig houden ze het bij wat onderhoud in het station Walheim.
de bocq-lijn is ook klein begonnen heFLV-FGSP schreef:Het is heel sympathiek wat die vereniging wil, maar die zullen nooit de middelen hebben om de hele lijn Eupen - Stolberg op te knappen. Voorlopig houden ze het bij wat onderhoud in het station Walheim.
je kan toch nooit weten wat ze in petto hebben...Bert schreef:Dat denk ik ook, maar ja, je moet met iets beginnen hé. Laat ons hopen ook al is de kans klein.FLV-FGSP schreef:Het is heel sympathiek wat die vereniging wil, maar die zullen nooit de middelen hebben om de hele lijn Eupen - Stolberg op te knappen. Voorlopig houden ze het bij wat onderhoud in het station Walheim.
In osn land zijn alle data met een korreltje zout te nemenFLV-FGSP schreef:Sorry, maar ik blijf sceptisch. Het gaat niet lukken om het viaduct van Falkenbach op enkele maanden tijd op te knappen.
Versta me goed: ik ben heel erg voor het heropenen van lijnen, maar hier worden wensen voor waarheid aangenomen.