GSM-R staat nog niet op alle krachtvoertuigen en als er al GSM-R opstaat werkt hij nog niet altijd , bovendien heeft nog maar een deel vd TB opleiding over het gebruik v die toestellen gekregen .Robin schreef:bij mijn weten kunne toch TB naar elkaar bellen via de GSM-r niet?
Trein in nood door procedure's te volgen in Erembodegem
Re: Trein in nood door procedure's te volgen in Erembodegem
Ehm , alle treinen die voorzien zijn ve (correct werkende) radio (die aanstaat op het correcte radiokanaal voor die lijn bij de klassiek RGT )gysev schreef:Als die bestuurder zijn werk zou doen, lanceert hij een alarm op de grond-treinverbinding. Dan stoppen alle treinen in de regio en heeft hij direct TC aan de lijn.
Steeds het juiste kanaal van de RGT inloggen is tot nader order verplicht voor zover ik weet.Jean schreef:Ehm , alle treinen die voorzien zijn ve (correct werkende) radio (die aanstaat op het correcte radiokanaal voor die lijn bij de klassiek RGT )gysev schreef:Als die bestuurder zijn werk zou doen, lanceert hij een alarm op de grond-treinverbinding. Dan stoppen alle treinen in de regio en heeft hij direct TC aan de lijn.
Is daar dan opleiding voor voorzien ?Jean schreef:GSM-R staat nog niet op alle krachtvoertuigen en als er al GSM-R opstaat werkt hij nog niet altijd , bovendien heeft nog maar een deel vd TB opleiding over het gebruik v die toestellen gekregen .Robin schreef:bij mijn weten kunne toch TB naar elkaar bellen via de GSM-r niet?
Dat 'naar elkaar bellen' is nog toekomstmuziek...voor't moment zijn we met die gsm-r eigenlijk nauwlijks bereikbaar...
Een papier met wat uitleg hebben we gehad maar van een degelijke opleiding heb ik nog niets gemerkt.
De mannen v Hasselt & Brugge zijn ondertussen 'ervaringsdeskundig' héStevie Wonder schreef:Een papier met wat uitleg hebben we gehad maar van een degelijke opleiding heb ik nog niets gemerkt.

Ik gebruik die GSM-R wel veel om naar permanentie/verdeler/blokpost te bellen.
Ik doe dit ook maar heb het zelf moeten uitzoeken, buiten een handleiding heb ik er voor de rest geen opleiding van gehad.
Ik voor mijn GSM ook niet....Stevie Wonder schreef:Ik doe dit ook maar heb het zelf moeten uitzoeken, buiten een handleiding heb ik er voor de rest geen opleiding van gehad.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide