Halle, ik ben hier nieuw. Ik hou mij niet veel bezig met treinen. Maar vaak ben ik te nieuwsgierig. Zoals nu.
Ik heb drie treinen/trammen. De eerste foto is een Locomotief die in Poelkapelle aankomt na zijn vertrek uit Langermark (Spoorlijn 63 Ieper - Torhout). De foto dateert uit 1912. Ik zou graag weten welk model de Locomotief is. Iemand een ideetje?

En mijn tweede foto is een tram. De stoomtram komt aan in Elverdinge vanuit Diksmuide.

En wellicht hetzelfde model die doorheen Poelkapelle rijd rond 1915 (Tijdens de Duitse bezetting, Eerste Wereldoorlog).

Foto drie is een model die gebruikt werd tijdens de graafwerken van het Kanaal Ieper-Komen. Het kanaal mislukte toen de werken instorten, zoals de brug en tunnels, bij Hollebeke. Hollebeke heeft enorm veel zandlagen op klei zodat alles toen instortte. Wie Hollebeke kent, dit is nu de hedendaagse Palingbeek. Op de foto, zien we dus een tein bij Hollebeke.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Ik laat het zeker niet bij deze bezoek! Ik kan jullie hulp zeker gebruiken.
Groet.