3 treinen afgeschaft door defecte locomotief

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
Adler

3 treinen afgeschaft door defecte locomotief

Bericht door Adler »

VRT-nieuws schreef:ma 02/03/09 10:07 - Op de verbinding tussen Antwerpen en Brussel zijn vanmorgen drie treinen niet kunnen uitrijden door een defecte locomotief. Volgens spoorwegbeheerder Infrabel verliep het treinverkeer vrij vlot ondanks de ochtendspits. Onder andere de trein tussen Essen en Brussel reed niet uit. Ook de trein tussen Charleroi en Antwerpen werd afgeschaft.
Dat krijg je dus als je het materieel niet deftig onderhoudt, maar volgens sommigen hier is dat niet nodig en moeten ze maar blijven rijden tot alles uit mekaar valt.
Adler

Re: 3 treinen afgeschaft door defecte locomotief

Bericht door Adler »

Railtime geeft nog steeds afgeschafte treinen op de lijn Antwerpen-Essen-Roosendaal (tot 14.00h).
Nekvin

Bericht door Nekvin »

is het niet mogelijk dat er gewoon een defect aan was dat niet veroorzaakt was door slecht onderhoud???
Nog nooit in je opgekomen?
Kritiek leveren is makkelijk hoor
Bart

Bericht door Bart »

Adler schreef: Dat krijg je dus als je het materieel niet deftig onderhoudt, maar volgens sommigen hier is dat niet nodig en moeten ze maar blijven rijden tot alles uit mekaar valt.
Valt het je niet op dat het steeds gaat over die M6 samenstellingen?
Of dat te maken heeft met gebrekkig onderhoud, durf ik niet te beweren.
NMBS is zelf verplicht om hun materieel frequent op onderhoud te sturen, is trouwens een Europese regel, dat treinmateriaal om de zoveel kilometers op onderhoud moet.
Wat is dan eigenlijk de oorzaak? Volgens mij ligt het gewoon aan de software. Een locomotief van +25 jaar dat moet communiceren met een stuurrijtuig anno 2008(9).....

Ik heb met belangstelling steeds de topics gevolgd van het "commité Lijn 12", die het beu waren om steeds met oude viertjes te worden verplaatst naar Brussel. Ik denk dat er velen van dat commité, bijna zouden smeken om terug de IR Essen-Brussel te krijgen met hun oude viertjes. Het stiptheidscijfer van de IRN was in 2008 enorm hoog, ik denk (tenzij er drastische veranderingen gaan gebeuren) dat 2009 dat cijfer nooit zal halen.
Ik blijf het zeggen Charleroi-Brussel-Essen is een te lang traject, dat daarbij nog eens door 2 knelpunten doormoet.
Als ze slim zijn, beperken ze die Charleroi weer tot Antwerpen, en laten ze den IR FBMZ-FN (nu met M5'en) terug doorrijden tot Essen.
Adler

Bericht door Adler »

Bart schreef:Valt het je niet op dat het steeds gaat over die M6 samenstellingen?
Hoe verklaar je dan dat er tot 's namiddags ook L-treinen naar Roosendaal waren afgeschaft ?
Dat zijn toch geen M6-samenstellingen ?
Het kan natuurlijk zijn dat die laatste afschaffingen niets te maken hadden met de afgeschafte treinen van de voormiddag.
Verleden jaar waren er 10831 afgeschafte treinen, dat is bijna 30 per dag.
Dat is meer dan 1 trein op 100.
Volgens Infrabel is ongeveer 60% daarvan te wijten aan de NMBS.
Ik vind dit niet meer normaal.
nighttrain

Bericht door nighttrain »

Bart schreef:
Adler schreef: Dat krijg je dus als je het materieel niet deftig onderhoudt, maar volgens sommigen hier is dat niet nodig en moeten ze maar blijven rijden tot alles uit mekaar valt.
NMBS is zelf verplicht om hun materieel frequent op onderhoud te sturen, is trouwens een Europese regel, dat treinmateriaal om de zoveel kilometers op onderhoud moet.

.
U mag onderhoud en veiligheidskontroles niet verwarren. een loc,wagon of ander veiligheidsondereel moet nagezien worden op zijn werking ervan. bv een wielband of ander veiligheidsonderdeel moet om de X Km en Y dagen binnen voor verlenging van zijn veiligheidscertificaat. Dus het is Y dagen en max X km dus niet het een of het ander.
Iedere maatschappij is daartegen vrij om bepaalde onderdelen(niet veiligheids gerelateerd ) te vervangen,onderhouden of wat dan ook te doen.De autokeuring zal zich ook niet uitspreken over uw olieverversings intervals,maar wel over de degelijkheid van uw autobanden. Idem voor seininrichtingstoestelen /equipment aan boord van locs of op de grond.
Kalimero

Bericht door Kalimero »

Bart schreef:Valt het je niet op dat het steeds gaat over die M6 samenstellingen?
De IC1515 naar Tongeren is ook afgeschaft. Ook een M6.
Robin

Bericht door Robin »

in de bundel te Berchem ricthting L27 staan een HLE11 geparkeerd...
we moeten niet verder zoeken? :mrgreen:
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Steven

Bericht door Steven »

Wat heeft dit er mee te maken robin?
Robin

Bericht door Robin »

een collega vertelde me dat de benelux een flinke vertraging had sochtendsvroeg. En al je die dan savonds ziet staan in een bundel dan trek je zelf al uw eigen conlusies he, vandaar.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Bartjedj

Bericht door Bartjedj »

Er staan wel vaker 11'en in de bundel in Antwerpen...

BDJ
Steven

Bericht door Steven »

Robin schreef:een collega vertelde me dat de benelux een flinke vertraging had sochtendsvroeg. En al je die dan savonds ziet staan in een bundel dan trek je zelf al uw eigen conlusies he, vandaar.
dat kunnen altijd verkeerde besluiten zijn die je zo maakt.
Bart

Bericht door Bart »

Adler schreef: Hoe verklaar je dan dat er tot 's namiddags ook L-treinen naar Roosendaal waren afgeschaft ?
Klopt, maar dat kwam door een storing in Gent Dampoort.
De L trein naar Roosendaal komt uit Gent-Sint-Pieters. Het heeft enorm lang geduurd alvorens de wisselstoring daar opgelost was, ze hebben zelf het materiaal via Schellebelle-Dendermonde-Lokeren terug naar Antwerpen laten rijden.
treinbruno

Bericht door treinbruno »

Bart schreef:
Adler schreef: Hoe verklaar je dan dat er tot 's namiddags ook L-treinen naar Roosendaal waren afgeschaft ?
Klopt, maar dat kwam door een storing in Gent Dampoort.
De L trein naar Roosendaal komt uit Gent-Sint-Pieters. Het heeft enorm lang geduurd alvorens de wisselstoring daar opgelost was, ze hebben zelf het materiaal via Schellebelle-Dendermonde-Lokeren terug naar Antwerpen laten rijden.
dan zijn er zelfs 800'en voor mijn deur gepasseert :shock:
zie je ook niet elke dag :P
Afbeelding
Plaats reactie