Dat krijg je dus als je het materieel niet deftig onderhoudt, maar volgens sommigen hier is dat niet nodig en moeten ze maar blijven rijden tot alles uit mekaar valt.VRT-nieuws schreef:ma 02/03/09 10:07 - Op de verbinding tussen Antwerpen en Brussel zijn vanmorgen drie treinen niet kunnen uitrijden door een defecte locomotief. Volgens spoorwegbeheerder Infrabel verliep het treinverkeer vrij vlot ondanks de ochtendspits. Onder andere de trein tussen Essen en Brussel reed niet uit. Ook de trein tussen Charleroi en Antwerpen werd afgeschaft.
3 treinen afgeschaft door defecte locomotief
3 treinen afgeschaft door defecte locomotief
Re: 3 treinen afgeschaft door defecte locomotief
Railtime geeft nog steeds afgeschafte treinen op de lijn Antwerpen-Essen-Roosendaal (tot 14.00h).
Re: 3 treinen afgeschaft door defecte locomotief
is het niet mogelijk dat er gewoon een defect aan was dat niet veroorzaakt was door slecht onderhoud???
Nog nooit in je opgekomen?
Kritiek leveren is makkelijk hoor
Nog nooit in je opgekomen?
Kritiek leveren is makkelijk hoor
Re: 3 treinen afgeschaft door defecte locomotief
Valt het je niet op dat het steeds gaat over die M6 samenstellingen?Adler schreef: Dat krijg je dus als je het materieel niet deftig onderhoudt, maar volgens sommigen hier is dat niet nodig en moeten ze maar blijven rijden tot alles uit mekaar valt.
Of dat te maken heeft met gebrekkig onderhoud, durf ik niet te beweren.
NMBS is zelf verplicht om hun materieel frequent op onderhoud te sturen, is trouwens een Europese regel, dat treinmateriaal om de zoveel kilometers op onderhoud moet.
Wat is dan eigenlijk de oorzaak? Volgens mij ligt het gewoon aan de software. Een locomotief van +25 jaar dat moet communiceren met een stuurrijtuig anno 2008(9).....
Ik heb met belangstelling steeds de topics gevolgd van het "commité Lijn 12", die het beu waren om steeds met oude viertjes te worden verplaatst naar Brussel. Ik denk dat er velen van dat commité, bijna zouden smeken om terug de IR Essen-Brussel te krijgen met hun oude viertjes. Het stiptheidscijfer van de IRN was in 2008 enorm hoog, ik denk (tenzij er drastische veranderingen gaan gebeuren) dat 2009 dat cijfer nooit zal halen.
Ik blijf het zeggen Charleroi-Brussel-Essen is een te lang traject, dat daarbij nog eens door 2 knelpunten doormoet.
Als ze slim zijn, beperken ze die Charleroi weer tot Antwerpen, en laten ze den IR FBMZ-FN (nu met M5'en) terug doorrijden tot Essen.
Re: 3 treinen afgeschaft door defecte locomotief
Hoe verklaar je dan dat er tot 's namiddags ook L-treinen naar Roosendaal waren afgeschaft ?Bart schreef:Valt het je niet op dat het steeds gaat over die M6 samenstellingen?
Dat zijn toch geen M6-samenstellingen ?
Het kan natuurlijk zijn dat die laatste afschaffingen niets te maken hadden met de afgeschafte treinen van de voormiddag.
Verleden jaar waren er 10831 afgeschafte treinen, dat is bijna 30 per dag.
Dat is meer dan 1 trein op 100.
Volgens Infrabel is ongeveer 60% daarvan te wijten aan de NMBS.
Ik vind dit niet meer normaal.
-
- Berichten: 2706
- Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
- Locatie: Calais (France)
Re: 3 treinen afgeschaft door defecte locomotief
U mag onderhoud en veiligheidskontroles niet verwarren. een loc,wagon of ander veiligheidsondereel moet nagezien worden op zijn werking ervan. bv een wielband of ander veiligheidsonderdeel moet om de X Km en Y dagen binnen voor verlenging van zijn veiligheidscertificaat. Dus het is Y dagen en max X km dus niet het een of het ander.Bart schreef:NMBS is zelf verplicht om hun materieel frequent op onderhoud te sturen, is trouwens een Europese regel, dat treinmateriaal om de zoveel kilometers op onderhoud moet.Adler schreef: Dat krijg je dus als je het materieel niet deftig onderhoudt, maar volgens sommigen hier is dat niet nodig en moeten ze maar blijven rijden tot alles uit mekaar valt.
.
Iedere maatschappij is daartegen vrij om bepaalde onderdelen(niet veiligheids gerelateerd ) te vervangen,onderhouden of wat dan ook te doen.De autokeuring zal zich ook niet uitspreken over uw olieverversings intervals,maar wel over de degelijkheid van uw autobanden. Idem voor seininrichtingstoestelen /equipment aan boord van locs of op de grond.
Re: 3 treinen afgeschaft door defecte locomotief
De IC1515 naar Tongeren is ook afgeschaft. Ook een M6.Bart schreef:Valt het je niet op dat het steeds gaat over die M6 samenstellingen?
Re: 3 treinen afgeschaft door defecte locomotief
in de bundel te Berchem ricthting L27 staan een HLE11 geparkeerd...
we moeten niet verder zoeken?
we moeten niet verder zoeken?




Re: 3 treinen afgeschaft door defecte locomotief
een collega vertelde me dat de benelux een flinke vertraging had sochtendsvroeg. En al je die dan savonds ziet staan in een bundel dan trek je zelf al uw eigen conlusies he, vandaar.



Re: 3 treinen afgeschaft door defecte locomotief
Er staan wel vaker 11'en in de bundel in Antwerpen...
BDJ
BDJ
Re: 3 treinen afgeschaft door defecte locomotief
dat kunnen altijd verkeerde besluiten zijn die je zo maakt.Robin schreef:een collega vertelde me dat de benelux een flinke vertraging had sochtendsvroeg. En al je die dan savonds ziet staan in een bundel dan trek je zelf al uw eigen conlusies he, vandaar.
Re: 3 treinen afgeschaft door defecte locomotief
Klopt, maar dat kwam door een storing in Gent Dampoort.Adler schreef: Hoe verklaar je dan dat er tot 's namiddags ook L-treinen naar Roosendaal waren afgeschaft ?
Dat zijn toch geen M6-samenstellingen ?
De L trein naar Roosendaal komt uit Gent-Sint-Pieters. Het heeft enorm lang geduurd alvorens de wisselstoring daar opgelost was, ze hebben zelf het materiaal via Schellebelle-Dendermonde-Lokeren terug naar Antwerpen laten rijden.
-
- Berichten: 2405
- Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
- Locatie: Singapore
Re: 3 treinen afgeschaft door defecte locomotief
dan zijn er zelfs 800'en voor mijn deur gepasseertBart schreef:Klopt, maar dat kwam door een storing in Gent Dampoort.Adler schreef: Hoe verklaar je dan dat er tot 's namiddags ook L-treinen naar Roosendaal waren afgeschaft ?
Dat zijn toch geen M6-samenstellingen ?
De L trein naar Roosendaal komt uit Gent-Sint-Pieters. Het heeft enorm lang geduurd alvorens de wisselstoring daar opgelost was, ze hebben zelf het materiaal via Schellebelle-Dendermonde-Lokeren terug naar Antwerpen laten rijden.

zie je ook niet elke dag

