Dames,
Ik ben van plan in mei of juni een weekendje naar Noord-Frankrijk te gaan, beetje de kant van Normandië op. Weet iemand interessante ferroviaire toestanden in die buurt??
Inspiratie gezocht.
Re: Inspiratie gezocht.
Nog niet Normandië, maar het lijntje van Duinkerken naar Calais en Boulogne s/M vind ik wel wat hebben. Wel rijdt er niet zoveel verkeer over...
Dat is stilgelegd of zo? Als ik een reisadvies vraag moet ik altijd omreizen via Hazebrouck.. Na ja kan er misschien eens gaan kijken
Heeft er niet eens ooit iemand van hier dat lijntje fotografisch in beeld gebracht trouwens? Staat me vaag wat van bij... 

Toch wel, maar pakweg 4 of 5 treinen per richting per dag, vooral tussen Calais en Dunkerque. Het alternatief is de BCD-bus.
www.ter-sncf.com, en dan doorklikken op Région Nord-Pas de Calais.
www.ter-sncf.com, en dan doorklikken op Région Nord-Pas de Calais.
Fles, op Dunkerque-Calais is er geen verkeer op zondag en nauwelijks op zaterdag...
Zelf vind ik Rouen - Le Havre wel een leuke lijn. In Le Havre kun je de bus naar Honfleur en Trouville-Deauville nemen. Daar is dan weer het lijntje naar Dives-Cabourg.
Hou er bij de planning wel rekening mee dat je in Frankrijk door de lage frequenties op 1 dag lang niet zoveel kunt doen als in de Benelux of in Duitsland.
Zelf vind ik Rouen - Le Havre wel een leuke lijn. In Le Havre kun je de bus naar Honfleur en Trouville-Deauville nemen. Daar is dan weer het lijntje naar Dives-Cabourg.
Hou er bij de planning wel rekening mee dat je in Frankrijk door de lage frequenties op 1 dag lang niet zoveel kunt doen als in de Benelux of in Duitsland.
Ja dat blijft een heikel punt iddFLV-FGSP schreef:Hou er bij de planning wel rekening mee dat je in Frankrijk door de lage frequenties op 1 dag lang niet zoveel kunt doen als in de Benelux of in Duitsland.

-
en alles is op of rond parijs georienteert
de treinuren van de TER worden waarschijnlijk in de bingotrommel geloot
k'zou anders niet kunnen denken hoe ze op die uren komen
de treinuren van de TER worden waarschijnlijk in de bingotrommel geloot

k'zou anders niet kunnen denken hoe ze op die uren komen