Inspiratie gezocht.

Voor alle minder serieuze en/of niet-treingerelateerde zaken.
Plaats reactie
Fles

Inspiratie gezocht.

Bericht door Fles »

Dames,

Ik ben van plan in mei of juni een weekendje naar Noord-Frankrijk te gaan, beetje de kant van Normandië op. Weet iemand interessante ferroviaire toestanden in die buurt??
groentje

Re: Inspiratie gezocht.

Bericht door groentje »

Nog niet Normandië, maar het lijntje van Duinkerken naar Calais en Boulogne s/M vind ik wel wat hebben. Wel rijdt er niet zoveel verkeer over...
Fles

Bericht door Fles »

Dat is stilgelegd of zo? Als ik een reisadvies vraag moet ik altijd omreizen via Hazebrouck.. Na ja kan er misschien eens gaan kijken :) Heeft er niet eens ooit iemand van hier dat lijntje fotografisch in beeld gebracht trouwens? Staat me vaag wat van bij... :idea:
groentje

Bericht door groentje »

Toch wel, maar pakweg 4 of 5 treinen per richting per dag, vooral tussen Calais en Dunkerque. Het alternatief is de BCD-bus.
www.ter-sncf.com, en dan doorklikken op Région Nord-Pas de Calais.
FLV-FGSP

Bericht door FLV-FGSP »

Fles, op Dunkerque-Calais is er geen verkeer op zondag en nauwelijks op zaterdag...
Zelf vind ik Rouen - Le Havre wel een leuke lijn. In Le Havre kun je de bus naar Honfleur en Trouville-Deauville nemen. Daar is dan weer het lijntje naar Dives-Cabourg.
Hou er bij de planning wel rekening mee dat je in Frankrijk door de lage frequenties op 1 dag lang niet zoveel kunt doen als in de Benelux of in Duitsland.
Fles

Bericht door Fles »

FLV-FGSP schreef:Hou er bij de planning wel rekening mee dat je in Frankrijk door de lage frequenties op 1 dag lang niet zoveel kunt doen als in de Benelux of in Duitsland.
Ja dat blijft een heikel punt idd :? zodra je maar een beetje van de hoofdlijnen afwijkt heb je meteen een freq van 3-4 per dag ofzo :x
treinbruno

Bericht door treinbruno »

en alles is op of rond parijs georienteert

de treinuren van de TER worden waarschijnlijk in de bingotrommel geloot :mrgreen:
k'zou anders niet kunnen denken hoe ze op die uren komen :roll:
Afbeelding
Plaats reactie