M4 en klassiekjes
- Dieselfreak
Re: M4 en klassiekjes
De laatste tijd zie ik in station Kortrijk de IC naar Brussel vaak als rood klassiekje. Vind dat wat vreemd, worden klassiekjes tegenwoordig nog ingezet als IC?
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Is dat de IC L? Er is een bepaalde trein 's avonds die met een paar klassiekjes rijdt.
- Dieselfreak
Het zou kunnen, de paar keer dat ik het gezien heb was het inderdaad 's avonds.
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
-
Dag,
Ik herinner me dat enkele jaren geleden IC L 2317 (vertrek te Poperinge om 17u31) door klassieke tweeledige motorstellen verzekerd werd. Misschien dat dit nu (in de normale dienstregeling) nog steeds het geval is, en dat het dus niet om een gewijzigde samenstelling gaat?
Groeten,
Ik herinner me dat enkele jaren geleden IC L 2317 (vertrek te Poperinge om 17u31) door klassieke tweeledige motorstellen verzekerd werd. Misschien dat dit nu (in de normale dienstregeling) nog steeds het geval is, en dat het dus niet om een gewijzigde samenstelling gaat?
Groeten,
-
die van 20u15 vertrek in lokeren > sint niklaas is vaak met klassiekjes...
zal dan wel die van 17u31 in poperinge zijn...
een paar jaar geleden reed er zelfs soms M4 op de ICL

Rijdt er ook nog steeds een stam Klassiekjes de laatste IC-A ri. Welkenraedt? Is ooit nog geweest, dacht ik.
BDJ
BDJ
De NMBS is momenteel bezig met in sommige gemoderniseerde klassiekjes, de zetels in de 1ste klas aan het vervangen.
Zo zat ik vorig week 2 maal in twee stellen (nl. 626 en 614) waarvan de paarse zetels vervangen waren door zetels met een M6 1ste klas bekleding.
Zo zat ik vorig week 2 maal in twee stellen (nl. 626 en 614) waarvan de paarse zetels vervangen waren door zetels met een M6 1ste klas bekleding.
Sjofel is het correcte woord voor die laatste.Duikbril AM86 schreef:De NMBS is momenteel bezig met in sommige gemoderniseerde klassiekjes, de zetels in de 1ste klas aan het vervangen.
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
Misschien wel ooit, maar dan al heel lang geleden. Het is al een paar jaar 1 of 2 stellen MS96 en daarvoor was het een getrokken trein met enkele rijtuigen (ik geloof 3 of 4) I11 en een bagagerijtuig. Deze trein is overigens ook wel bekend als de "hoteltrein" bij sommige Britse treinspottersBartjedj schreef:Rijdt er ook nog steeds een stam Klassiekjes de laatste IC-A ri. Welkenraedt? Is ooit nog geweest, dacht ik.

Groetjes,
Rian
Hmm heel absurd eigenlijk, die zetels waren echt zeer goed en waren ook niet versleten bij mijn weten. Ik krijg zo de indruk dat men dit doet om werk te maken wanneer er geen (nodig) is.Duikbril AM86 schreef:De NMBS is momenteel bezig met in sommige gemoderniseerde klassiekjes, de zetels in de 1ste klas aan het vervangen.
Klopt , elk klassiekje dat in Mechelen binnen komt voor RIK (tussentijdse revisie),Duikbril AM86 schreef:De NMBS is momenteel bezig met in sommige gemoderniseerde klassiekjes, de zetels in de 1ste klas aan het vervangen.
zullen de paarse (eerste klas) zetels vervangen worden door een ander type. Reden is mij onbekend.
Staan op dit moment binnen ;
612
615
627
663

Vermoedelijk omdat de paarse zetels wel bijzonder slijtgevoelig zijn. Na enkele jaren zijn de kleuren zo verschoten dat de zetels er ouder uitzien dan de niet-gemoderniseerde stellen. Hopelijk wordt alleen de stof vervangen en niet de zetel zelf, want anders is dit de zoveelste achteruitgang van de eerste klasse.poyaud schreef:Klopt , elk klassiekje dat in Mechelen binnen komt voor RIK (tussentijdse revisie),Duikbril AM86 schreef:De NMBS is momenteel bezig met in sommige gemoderniseerde klassiekjes, de zetels in de 1ste klas aan het vervangen.
zullen de paarse (eerste klas) zetels vervangen worden door een ander type. Reden is mij onbekend.
Staan op dit moment binnen ;
612
615
627
663
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
Die klassiekskes vertrekken in de namidag omstreeks 15u.40 vanuit Gent St. Pieters als P-Trein naar Kortrijk met een TB van Kortrijk. Deze rijdt dan verder als P-Trein naar Poperinge, maar met een andere TB van Kortrijk. Vervolgens rijdt hij idd via Brussel naar St. Niklaas & terug via Brussel tot Kortrijk.treinbruno schreef:die van 20u15 vertrek in lokeren > sint niklaas is vaak met klassiekjes...
Vele pogingen van de TB's van Kortrijk om wat comfortabeler stellen in te zetten op deze marathon dienst, blijven op een njet stoten. (alhoewel. tijdens de Paasvakantie....)