dubbele rails bij bruggen

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
tomdg

dubbele rails bij bruggen

Bericht door tomdg »

ik vroeg mij af waarom er bij bruggen aan de binnenkant van het spoor soms nog 2 extra rails liggen?
Steven

Re: dubbele rails bij bruggen

Bericht door Steven »

die liggen er altijd op bruggen, 1 of 2 afhankelijk van het type brug. Dit zijn anti-ontsporingrails. Ze moeten er voor zorgen dat indien een trein toch zou ontsporen de ontsporing beperkt blijft. Ze moeten er dus voor zorgen dat de wielen er blijven achter hangen waardoor de trein niet de brug gaat afrijden.
Hogersluys

Bericht door Hogersluys »

Heeft er iemand een afbeelding van die dubbele rails bij bruggen. Is het op onderstaande foto aanwezig?
Afbeelding
tomdg

Bericht door tomdg »

die link werkt niet (vanaf dit forum) :wink:

ik bedoelde iets zoals dit: Afbeelding Ik had al een vermoeden dat het iets met ontsporen te maken had :) door de uitleg van Steven is het nu ook duidelijk wat ze precies doen :D
Dieselfreak

Bericht door Dieselfreak »

Dat heet contrarails.
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Bartjedj

Bericht door Bartjedj »

Tom, waar is die foto gemaakt?

Greetz
BDJ
tomdg

Bericht door tomdg »

geen idee ik heb het op google gevonden :)
na ff opnieuw zoeken blijkt het precies Rotterdam te zijn zie: http://forum.opeenshadikhet.nl/viewtopic.php?p=203665
Hogersluys

Het lijkt op de niet meer gebruikte spoorbrug De Hef. Dat zou deze foto ook kunnen verklaren want eigenlijk is een foto op die plaats op een in gebruik gestelde spoorbrug totaal onverantwoord.

EDIT: Het blijkt ook effectief over de De Hef te gaan.
Fles

Bericht door Fles »

Hogersluys schreef:Heeft er iemand een afbeelding van die dubbele rails bij bruggen. Is het op onderstaande foto aanwezig?

[foto Wiedauwkaaibrug]
Neen. Blijkbaar vindt men het geen probleem als er op dat punt een trein de plomp in gaat :mrgreen: :wink:
Hogersluys

De trein rijdt daar amper 40 per uur. Hoogstens zal het lak van de brug wat beschadigd geraken. :mrgreen:
Plaats reactie