dubbele rails bij bruggen
dubbele rails bij bruggen
ik vroeg mij af waarom er bij bruggen aan de binnenkant van het spoor soms nog 2 extra rails liggen?
Re: dubbele rails bij bruggen
die liggen er altijd op bruggen, 1 of 2 afhankelijk van het type brug. Dit zijn anti-ontsporingrails. Ze moeten er voor zorgen dat indien een trein toch zou ontsporen de ontsporing beperkt blijft. Ze moeten er dus voor zorgen dat de wielen er blijven achter hangen waardoor de trein niet de brug gaat afrijden.
-
Heeft er iemand een afbeelding van die dubbele rails bij bruggen. Is het op onderstaande foto aanwezig?

die link werkt niet (vanaf dit forum)

ik bedoelde iets zoals dit:

- Dieselfreak
Dat heet contrarails.
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
geen idee ik heb het op google gevonden 
na ff opnieuw zoeken blijkt het precies Rotterdam te zijn zie: http://forum.opeenshadikhet.nl/viewtopic.php?p=203665

na ff opnieuw zoeken blijkt het precies Rotterdam te zijn zie: http://forum.opeenshadikhet.nl/viewtopic.php?p=203665
-
Het lijkt op de niet meer gebruikte spoorbrug De Hef. Dat zou deze foto ook kunnen verklaren want eigenlijk is een foto op die plaats op een in gebruik gestelde spoorbrug totaal onverantwoord.
EDIT: Het blijkt ook effectief over de De Hef te gaan.
EDIT: Het blijkt ook effectief over de De Hef te gaan.
Neen. Blijkbaar vindt men het geen probleem als er op dat punt een trein de plomp in gaatHogersluys schreef:Heeft er iemand een afbeelding van die dubbele rails bij bruggen. Is het op onderstaande foto aanwezig?
[foto Wiedauwkaaibrug]

-
De trein rijdt daar amper 40 per uur. Hoogstens zal het lak van de brug wat beschadigd geraken.